Skocz do zawartości
  • Witaj na naszym forum o ogrzewaniu!

    Na forum znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań związanych z ogrzewaniem. Zachęcamy do rejestracji po której: będziesz miał(a) możliwość pisania postów, zobaczysz wszystkie zdjęcia i schematy, staniesz się częścią naszego forum :) Zapraszamy...

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, PioBin napisał:

Bez wełny

I dlaczego bez,wełna spełnia również rolę izolacji akustycznej a tam przecież jest łazienka,więc?

Poza tym od strony łazienki podejrzewam,że będą płytki na całej wysokości,więc tutaj przyda się ta Twoja izolacja w płynie.

3 minuty temu, PioBin napisał:

Tak płyty wzdłuż profili.

Sufit mały,więc ujdzie,ale na większych robi się wszerz.

4 minuty temu, PioBin napisał:

Narożniki metalowe

Zastanawiam się czy z czaswm nie wyjdzie coś jak rdza bo widziałem już coś takiego.

 

7 minut temu, PioBin napisał:

Przy drzwiach są profile wzmacniane.

To ok

Tak na przyszłość-jak zostają Ci takie małe kawałki jak nad drzwiami (sufit,dwa paski) to je szpachluj-łatwiej jest czyścic i eliminujesz tym samym ewentualne niedociągnięcia na tym odcinku.

Dlaczego od ściany do sufitu jest szpachlowane?

Tak krzywo docinaliście czy poszła tam taśma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wełna jest w ściance. Nie ma jej w suficie.

Hydroizolacja będzie na posadzce pod płytkami. Tam tez ma być prysznic bez brodzika. Dobrze?

Docinaliśmy jak potrafiliśmy. Jest taśma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, PioBin napisał:

Hydroizolacja będzie na posadzce pod płytkami

Na ścianie też powinna być prawidłowo-chociaż jedna warstwa.Będą na ścianie płytki?

Prysznic bez brodzika ok,dlaczego by nie-ja tylko takie robię :)

2-3 równe warstwy hydroizolacji plus oczywiście taśma w narożach ścian i podłogi.

8 minut temu, PioBin napisał:

Jest taśma.

Sufitu nie robi się na sztywno,on i tak będzie pracował i dlatego na stelaż przyścienny daje się taśmę a przed malowanie lub po pierwszym malowaniu ewentualne szczeliny wypełniasz akrylem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję

4 minuty temu, Jamjestcichy napisał:

...

Sufitu nie robi się na sztywno,on i tak będzie pracował i dlatego na stelaż przyścienny daje się taśmę a przed malowanie lub po pierwszym malowaniu ewentualne szczeliny wypełniasz akrylem.

No to trochę nie tak zrobiliśmy, kto wiedział. Sufit malutki (może ze 3 m2) - przedpokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Ksieciunio napisał:

Ostatnie pyatnie, odlegosc od belki do belki 70cm. Paroizolacje wyciac w paski po 70cm czy zrobic szersze by wyszedl tzw.lejek ? 

Według mnie zrób lejek/korytko.Ja bym rozwinął folię wzdłuż lub wszerz zależnie jak lepiej wyjdzie bez żadnego docinania-większa pewność,że będzie to szczelne.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Jamjestcichy napisał:

...

Zastanawiam się czy z czaswm nie wyjdzie coś jak rdza bo widziałem już coś takiego

Sa aluminiowe sory za wprowadzenie w blad ale jednoczesnie dzieki za uswiadomienie problemu. Warto wiedziec wiecej.

9 godzin temu, Jamjestcichy napisał:

 

..

Sufitu nie robi się na sztywno,on i tak będzie pracował i dlatego na stelaż przyścienny daje się taśmę a przed malowanie lub po pierwszym malowaniu ewentualne szczeliny wypełniasz akrylem.

9 godzin temu, PioBin napisał:

 

No to trochę nie tak zrobiliśmy, kto wiedział. Sufit malutki (może ze 3 m2) - przedpokój.

Obgadalismy sprawe przy porannej kawie. Zostaje tak jak jest. W pokojach obok jest tak zrobione i nic nie widac zlego. Moze nie jest to regula wszedzie i zawsze (jak z ta paraizolacja)?

9 godzin temu, Jamjestcichy napisał:

Na ścianie też powinna być prawidłowo-chociaż jedna warstwa.Będą na ścianie płytki?

Mowimy o prysznicu czy o calej lazience? Tak wszedzie beda plytki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, PioBin napisał:

Zostaje tak jak jest

Innej opcji nie brałem pod uwagę :)

3 godziny temu, PioBin napisał:

W pokojach obok jest tak zrobione i nic nie widac zlego. 

Nie oznacz to,że jest to poprawnie wykonane bo np łączenia obu płyt są mocowane jedynie w 3 miejscach-rozumiesz?

 

3 godziny temu, PioBin napisał:

Mowimy o prysznicu czy o calej lazience?

Całej łazience,więc i folia w płynie być powinna jak i taśma w narożach.Zastosuj to chociaż na regipsach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Jamjestcichy napisał:

 

Całej łazience,więc i folia w płynie być powinna jak i taśma w narożach.Zastosuj to chociaż na regipsach.

Rozwaze to (dotyczy calej lazienki). Podloga, narozniki i czesc szczegolnie wilgotna (prysznic) tak zrobimy. Reszta do zastanowienia sie.

 

2 godziny temu, Jamjestcichy napisał:

Nie oznacz to,że jest to poprawnie wykonane bo np łączenia obu płyt są mocowane jedynie w 3 miejscach-rozumiesz?

 

O ktorym miejscu piszesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, PioBin napisał:

O ktorym miejscu piszesz

Jeżeli gipsy są położone wzdłuż to cała płyta jest kręcona jedynie na 3 stelażach,czyli dwa skrajne (tam gdzie jest faza na płycie) plus środek a co za tym idzie

 

3 godziny temu, Jamjestcichy napisał:

łączenia obu płyt są mocowane jedynie w 3 miejscach

I te miejsca narażone są na pękania-wiadomo dlaczego.

Robiąc wszerz,łączenie obu płyt wyszłoby na stelażu na całą szerokość gipsu,więc mocowany byłby on w 5 punktach-co 17-18cm

Również cała płyta byłaby mocowana do 5 stelaży-zależne od długości płyty.

Mam nadzieję,że teraz trochę jaśniej to wytłumaczyłem.Oczywiście pękać nie musi,ale warto o tym wiedzieć.

 

Plyty.png

Edytowane przez Jamjestcichy
Dodałem obraz-płytowanie wszerz
  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo iz ten problem nie wystepuje u mnie to plusik za merytoryke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marqs85
      Witam,potrzebuję Waszej pomocy, a mianowicie mieszkam w mieszkaniu o pow. 52m2 które jest usytuowane na 1 piętrze w domu wielorodzinnym z lat 70. Dom jest ocieplony z zewnątrz styropianem aczkolwiek parametrów nie znam. Mieszkanie nabyłem 3 lata temu i od tamtego czasu walczę. Gość z kamerą termowizyjną sprawdził mi mieszkanie i ogólnie problem był z wentylacją gdyż był piec z otwartą komorą i ciągnął przez wentylację powietrze,problem się rozwiązał po wymianie pieca na zamkniętą komorę lecz nadal są kwestie zimnej podłogi. Pod moim mieszkaniem jest mieszkanie które ma stare okna i nie jest ogrzewane ze względu że nikt tam nie mieszka i teraz moje pytania:
      Parametry:
      -piec Buderus Logomax U42 z zamkniętą komorą spalania,
      - 1 pok. 24m2 i grzejnik panelowy 160x60,
      - 1 pok. 13m2 i grzejnik 80x60
      - kuchnia 8m2 grzejnik 40x60
      (wysokość pomieszczeń 2,7m)
      Wszędzie okna PCV lecz już wiekowe mają ok 15 lat lecz szpec od okien stwierdził że są ok i nie ma sensu ich wymieniać ale czuć przy nich chłód,strych ocieplony wełną.
       
      Moje pytanie:
      W pokoju 13m2 do dość solidnie da się odczuć zimno od podłogi, w samych skarpetkach czuć wyraźnie że ciągnie,przy remoncie nie zrywałem parkietu tylko na niego dałem piankę i panele. Zastanawiam się teraz co zrobić czy:
      -zdjąć panele i zerwać parkiet i zrobić ogrzewanie podłogowe co niesie za sobą duże koszty a nie ma pewności czy da to taki rezultat aby ponieść takie koszty,
      -zdjąć panele i parkiet i dać styropian 15mm?na to wylewka i ponownie panele,
      - czy jest jakaś opcja aby ew. zrobić izolację i na nią bezpośrednio dać panele bez konieczności wylewki?(styropian z tego co czytałem z czasem potrafi się kruszyć i odkształcać.
       
      W drugim pokoju efekt zimnej podłogi nie występuje.
      Podsumowując okna będę i tak chciał wymienić ale co zrobić z tą podłogą aby miało to jakiś sens? Piec z tego co wiem jest trochę za duży jak na tą powierzchnię w rezultacie czego często się włącza i wyłącza pomimo programatora.Dobowe zużycie gazu waha się na poziomie 7-10m3 gazu co według mnie trochę dużo jak na taką powierzchnię.
      Pozdrawiam
    • Przez stopczyk0
      Witam
       
      Posiadam dom piętrowy budowany przed wojną. Parter, piętro i 2 strychy (nad kuchnią i pokojem). Stropy są drewniane.
      Zastanawiam się nad dociepleniem stropu wełną. Sufity mam podwieszone i pomalowane więc nie chcę ich ściągać. Mam dostęp do stropu od góry. Chcę położyć wełnę najpierw 10 cm a potem 15 cm na krzyż żeby nie było mostków termicznych. Teraz mam pytanie odnośnie folii paroizolacyjnej. Z tego co się dowiedziałem to folię daje się od strony mieszkania, najlepiej podczas obniżania sufitów (pomiędzy płytą g-k a starym sufitem), niestety ja nie dałem tej folii.Czy dać folię na belki od góry a potem wełnę czy po prostu położyć wełnę bez folii paroizolacyjnej?Czy jeżeli położę folię paroizolacyjną na belkach to nie będzie źle wpływała na belki?Mam na myśli odbijanie ciepła i skraplanie się na belkach.
  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.