Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba O Poradę - Nieuczciwy Serwis Co Zrobić


malchus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, bardzo proszę o poradę w sprawie potraktowaia przez nieuczciwego serwisanta i firmę produkującą urządzenie.Poniżej opiszę swoją sytuację:


Za poradą projektanta zdecydowałem się na wybór kotła ISOTWIN F25 H-MOD. Ze względu na wymóg przeprowadzenia pierwszego uruchomienia kotła przez wykwalifikowanego serwisanta marki Saunier Duval poprosiłem o wykonanie tej usługi serwisanta, który posiada stosowne uprawnienia nadane przez  tę firmę. Serwisan ów wykonał także usługę podłączenia kotła do instalacji gazowej za co pobrał opłatę w wysokości 150zł. Podczas pierwszej próby uruchomienia kotła, po kilkugodzinnej walce zdiagnozował uszkodzenie panelu sterowania. Wiadomość ta zaskoczyła mnie, gdyż kupując nowy produkt, oczekiwałem, iż jest on sprawny w 100%. Nadmienić należy, że gdyby nie instrukcja obsługi wówczas tenże serwisant nie wiedziałby w ogóle jak zabrać się za uruchomienie pieca. Pomimo, rzekomo wadliwego panelu sterowania, uruchomił kocioł, który mógł pracować tylko w momencie usunięcia jednej z pokryw urządzenia. Pokrywę tę usunął, a kocioł pozostawił w trybie pracy na okres około tygodnia (czas potrzebny na zamówienie nowego panelu sterowania) - wadliwy panel sterowania ale piec mimo to chodzi, ciekawa sprawa. Po upływie tygodnia, pojawił się z nowym panelem sterowania, który miał rozwiązać problem. Znów po kilkugodzinnej próbie uruchomienia kotła stwierdził, że wina nie leży po stronie panelu sterowania. Jednak mimo to panel wymienił, wypisując protokół naprawy, najprawdopodobniej po to, żeby otrzymać od firmy stosowną zapłatę za tę czynność. Tym razem stwierdził, że wina leży po stronie komina, który jest „nieoryginalny” bo ma być biały a jest ze stali kwasoodpornej i to dlatego kocioł nie pracuje tak jak powinien. Wielokrotnie wcześniej widział komin, został wykonany zgodnie z projektem i wówczas nie zgłaszał co do niego żadnych uwag. Dodatkowo, w fabrycznie nowym kominie zaczął dokonywać różnego rodzaju modyfikacji polegających na wyginaniu jego elementów, które miały rzekomo usprawnić działanie kotła. Mówiąc krótko, uszkodził go. Po wszystkich swoich działaniach zażądał zapłaty za wykonywane czynności w zakresie uruchomienia kotła w kwocie 150zł, za co po pewnym czasie przysłał fakturę, w której zobowiązuje mnie do jej zapłaty w terminie do 14 dni. Z informacji, jakie udało mi się pozyskać, a które również widnieją na stronie internetowej firmy, jasno wynika, że pierwsze uruchomienie kotła jest usługą bezpłatną. Dodatkowo serwisant nie raczył poinformować mnie, w jaki sposób należy obsługiwać urządzenie, co robić w przypadku awarii, po jakim czasie należy wykonać przegląd gwarancyjny. Z mojej karty gwarancyjnej urwał fragment, który dowodzi, że to on dokonywał rozruchu urządzenia. Zachowanie serwisanta w momencie przedstawionych mu zastrzeżeń co do jego pracy było skandaliczne, był arogancki, niekulturalny i nieuprzejmy. Pomimo mojej prośby polubownego załatwienia sprawy, serwisant nie ma zamiaru wymienić komina oraz w dalszym ciągu stoi na stanowisku, że faktura za uruchomienie kotła została wystawiona zgodnie z zasadami firmy Saunier Duval. Do dnia dzisiejszego kocioł nie funkcjonuje prawidłowo, zdarzają się nagłe spadki lub wzrosty ciśnienia w instalacji, a ja nie posiadam informacji na temat jego bezpiecznego użytkowania.


Pisałem w tej sprawie bezpośrednio do siedziby firmy w Warszawie z prośbą o rozwiązanie tej sytuacji, która wynikła z winy niekompetencji ich pracownika,na co otrzymałem odpowiedź, że nie zawierali ze mną żadnej umowy...


Czy w dzisiejszych czasach chodzi tylko o to żeby coś sprzedać i mieć klienta w nosie? Bardzo proszę o poradę co mogę zrobić w tej kwestii i jak rozwiązać całą sprawę.


Pozdrawiam, M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry serwisant to podstawa niestety, marka kotła to sprawa drugorzędna.  Mam jedną radę, w końcu zapłaciłeś za usługę, zgłoś się do prawnika, trzeba tępić taki instalatorów. Nie będzie to za darmo, ale może być skuteczne nawet bez doprowadzania do rozprawy. Wiem, że pewnie ci się to nie uśmiecha, ale to jest w Polsce aktualnie jedyna dobra forma rozmawiania z takimi ludźmi zwłaszcza, że uszkodził komin i należałoby go za to obciążyć!

 

Swoją droga odpowiedź firmy też na poziomie... PRLowskie myślenie pełną gębą. Ostatnio gdzieś przeczytałem, że dobrym pomysłem jest zgłaszanie złej pracy polskich oddziałów bezpośrednio w zachodnich centralach, mailowo i na facebooku, podobno bywa bardzo skuteczne, warto sprawdzić na początek, bo jednak prawnik to już ostateczność. Nie ma innego serwisanta na twoim terenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za odpowiedź. Szczerze powiedziawszy miałem nadzieję, że firma okaże się na tyle uczciwa, że jakoś ta sprawa zostanie rozwiązana, ale widzę, że będę musiał chyba skorzystać z pomocy prawnika.

Serwisantów jest kilku i już jestem nawet z jednym umówiony na instalowanie regulatora pokojowego do kotła, bo oczywiście poprzedni nic mi nie powiedział, że coś takiego warto mieć. Już pomijam kwestię, że muszę inwestować w radiowy bo mam juz remont skonczony i nie usmiecha mi sie scian demolowac. Co to za kraj gdzie wypadałoby być specjalistą ze wszystkiego, bo nie mozna juz wierzyc w zwykla ludzka uczciwosc. W kazdym razie przestrzegam przed firma Saunier Duval!!! Nie, nie i jeszcze raz nie!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://fr-fr.facebook.com/pages/Saunier-Duval-France/211855779826

http://www.saunierduval.com/landingpage_multi_contact.php

 

W kwestii kotłów gazów, bardzo dużo serwisantów odwiedza forum elektrody, spróbuj tam opisać sytuację, może tam szybciej uzyskasz pomoc. Nie wiem jak na to tamtejsza moderacja, bo bywają upierdliwi, ale warto spróbować. Na tym forum bardziej węgiel, drewno, systemy kominowe, wentylacja i takie tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze taka instytucja -Rzecznik Praw Konsumenta - zadzwoń, lub odwiedz go osobiście,Zapewniam cię on naprawę dużo może. Ma do dyspozycji ekspertów z różnych dziedzin.Tym bardziej że porady i konsultacje masz bezpłatne. Doradzi ci co masz zrobić, w razie konieczności sam będzie interweniował. Po to stworzono tą instytucje żeby z niej korzystać,

Napisz jak załatwisz tą sprawę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.