Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba O Dział Z Poprawnymi Schematami Instalacji. Czy Da Radę?


almatea

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

oczywiście jestem tutaj nowym użytkownikiem forum. Gdyby nie to, że zacząłem mieszkać w domu (wcześniej w bloku), który oczywiście trzeba ogrzać pewnie nie trafił bym na to forum.

Pewnie jak większość trafiłem tutaj z powodu problemów z instalacją C.O. Niestety nie każdy z nas jest specjalistą w tej dziedzinie. Nie trudno sobie wyobrazić co by było, gdyby było inaczej.

Osobiście jestem programistą i automatykiem. Nim zadałem pytanie jakiś czas temu, przeglądałem forum w poszukiwaniu cennych informacji.

Znalazłem całą serię pytań i próśb o sprawdzenie instalacji.

Instalacja, która została wykonana u mnie przez firmę instalacyjną pozostawia wiele do życzenia. Nawet ja mając o tym średnie pojęcie zrobił bym to lepiej.

Osobiście wiele bym dał, żeby ta firma mogła wtedy wykonać dla mnie instalację wg schematu, który bym im dostarczył, bo jakość wykonania jest jak najbardziej OK.

W nawiązaniu do tego, czy była by szansa na założenie działu, w którym moglibyśmy znaleźć gotowe i przede wszystkim poprawne schematy instalacji C.O.? Najlepiej dla układów otwartych i zamkniętych?

Schematów instalacji, spełniających takie podstawowe funkcje jak regulację temp, zabezpieczenie powrotu pieca, C.O i C.W.U.

Oczywiście z jakimiś komentarzami typu chcąc wpiąć drugą sekcję podłogówki, to należy to, chcąc dołożyć do układu grzejniki, to należy to.

 

Przeglądając inne fora poświęcone np. automatyce czy programowaniu, zawsze można znaleźć gotowe i sprawdzone układy połączeń, procedury programowania etc, etc.

To wszystko jest bardzo pomocne. Oczywiście w tych układach zmieniają się producenci sterowników PLC, czujników, silników, pomp, etc, etc. Bo jeden zrobi to na Omronie, drugi na Siemensie a trzeci na Allanie-Bradleyu, ale schemat będzie zawsze ten sam. Podobnie tutaj - ktoś wsadzi taki kocioł, taką pompę..