Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hef Master M - Bardzo Dużo Spala Ekogroszku


jasiuuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam piec hef masterm m 25kW ze sterownikiem ST37. Mam ocieplony dom styropianem o przenikalności 0.29, pale ekogroszkiem o kaloryczności 29500kJ/kg ( przebadany w laboratorium), posiadam zawór 4d. Powierzchnia domu to ok 250m2. Problem mój polega na tym że po osiągnieciu zadanej temp 57C piec przechodzi w stan czuwania i w ciągu 2 min temperatura spada o 2 stopnie i żeby osiągnąc ponownie zadaną temperaturę trzeba czekać ok 30min. Po osiągnięciu temperatury zadanej i wyłączeniu podajnika i dmuchawy temperatura nie podskoczy nawet o 1 stopień. Przez 2 dni spaliłem 200kg węgla!!!! Co może być przyczyną tak dużego pochłaniania ekogroszku?? Ustawienie sterownika to 10s praca podajnika, 45s postój, 60% dmuchawa, prosze o pomoc

Edytowane przez jasiuuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie znam się tak dobrze na piecach ekogroszkowych, ale pierwsze co się nasuwa na myśl to dmuchawa na 60%, to strasznie dużo, wydaje mi się, że powinno być w granicach 10 max 20 %, niech się wypowie ktoś kto się lepiej na tym zna, ale na moje oko, to może być przyczyną, wysokiego spalania.

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,,, Co może być przyczyną tak dużego pochłaniania ekogroszku?? Ustawienie sterownika to 10s praca podajnika, 45s postój, 60% dmuchawa, prosze o pomoc

 

Witaj Jasiuuu.

 

Nie wiem co Ci podpowiedzieć.

Te parametry czasu podawania i postoju podajnika raczej w normie. Dmuchawa 60% raczej nic nie mówi, bo w każdym sterowniku jest to coś innego.

Spróbuj zmniejszyć tę dmuchawę. A może to nowy dom i tyle się powinno spalać.

 

Ciekawi mnie czy kontaktowałeś się z instalatorem Twego kotła lub producentem. Jak tak, to co oni Ci przekazali.

 

ps.

Bardzo ciekawi mnie fragment z reklamy kotła, jaki jest na stronie producenta.