Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, W zeszłym tygodniu zakupiłem sobie piec na ekogroszek Heitz Eko 3 z podajnikiem ślimakowym z komputerem ecomax 800 firmy plum. Jako że jestem początkującym w tych sprawach nie wiem jak go ustawić, żeby wszystko grało. Już próbowałem różnych kombinacji alpejskich z tym że piecem. Problem tkwi w tym, że mam ciężko osiągnąć temperaturę zadaną(60 st). Utrzymuje się ona w granicach 50 stopni. Nie wiem jaki ustawić czas pracy podajnika, oraz przerwy między podawaniam. Póki co mam ustawione przerwa: 60 s, i podawanie 6s. Stwierdziłem, że to za dużo, bo znalazlem w popiole ślady ekogroszku nieprzepalonego. Wiem, że palenisko powinno być na lekkiej górce, i tak mam, ale nie wiem dlaczego, ale tak jakby prawa strona retorty paliła się słabiej. Do tego popół się strasznie żużluje. Paliwo raczej jest dobrej jakości, bo mój sąsiad nie narzeka. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej sytuacji, ponieważ ta sytuacja mnie już trochę denerwuje. Dodam jeszcze, że nadmuch mam ustawiony na 35%.

Dziękuję z góry i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak:

Temperatura pieca zadana: 60st

Temperatura wody w bojlerze: 45st

Temperatura na mieszaczu: 40st

Nie mam ustawionego priorytetu na bojler.

Czas podawania 6s

Czas przerwy między podawaniem 72s( tutaj cały czas z tym kombinuję)

Czas nadzoru: 15 min

Moc nadmuchu 35%

Umieszczam filmy pracy palnika:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ten popiol na bokach jest obrzezem palnika to zar siedzi za nisko. Musisz zmiejszyc czas podawania aby uzyskac kopczyk. Nie wykluczone tez, ze po uzyskaniu kopczyka bedziesz musial podniesc nadmuch, zeby powietrze przebilo sie przez wysokie zloze. Telefon chyba troche rozjasnia wiec jesli Twoj plomien ma ciemno zolty kolor to powietrza tez masz za malo. Dzieki temu pewnie nie masz spiekow.