Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dobieranie obrotów dmuchawy


denacik

Rekomendowane odpowiedzi

witam. jestem nowym uzytkownikiem forum i nowym uzytkownikiem pieca :) moj piec to UKS PLESZEW 10kW a sterownik to FOSTER SIGMA.

 

chcialem sie ogolnie dowiedziec jak dobierac obroty dmuchawy do palenia mialem, co jaki czas maja byc przedmuchy i z jakimi obrotami (czy wolnymi czy szybkimi).

temperatura zadana ma byc 50 st.

 

chodzi mi tez o technike rozpalania tzn. wczoraj zrobilem to tak : zasypalem ok pol pieca mialem i rozpalilem ognisko na gorze i jak sie dopiero dosc mocno zlapalo drewno to puscilem dmuchawe, dosc szybko wzrastala temperatura, ale niestety musialem juz pojsc do domu bo te mieszkanie jest jeszcze nie zamieszkale bo dopeiro sie wprowadzam i nie wiem co dalej sie stalo i jak dlugo trzymalo cieplo, dzis pojde zobaczyc efekty wczorajszego pierwszego razu rozpalania mialem :(

 

prosze o dosc szczegolowe odpowiedzi bo jestem jak narazie zielony z tego wszystkiego i jak czytam instrukcje to i tak dalej nic

nie wiem bo w praktyce wyglada to inaczej. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ustawienie każdego sterownika w piecu miałowym niestety trzeba spędzić trochę czasu w kotłowni a nie rozpalić i uciekać :(

Przede wszystkim temp. 50 st. dla pieca miałowego jest za niska(moim zdaniem co najmniej 55 st) może korodować itp,itd i szybko zakończy żywot- wiele postów na ten temat na tym forum.

Jeśli chodzi o rozpalanie (palę już czwarty sezon) to zaczynam od niewielkiej ilości miału , kiedy zacznie wzrastać temp i brakuje do zadanej ok 10 st trochę rozgarniam i wsypuje wtedy ok2/3 pieca.

I temp. zadana w końcu nastanie zaczyna sie cala jazda - albo będzie spokojna bez niespodzianek albo niespodzianki będą