Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dziwna instalacja zaworu 4D - powrót


emigrant

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Tak se pooglądałem różne zdjęcia z instalacji zaworu 4D i opisy i dochodzę do wniosku, że u mnie hydraulik zrobił to źle albo bez sensu. Nie znam się na tym tylko moje takie przypuszczenia. Zamieszczam fotkę mniej więcej jako to wygląda, rysunek odręcznie w 1min zrobiony, ale mniej więcej wiadomo o co chodzi i jak to się przedstawia wizualnie. Schemat uproszczony, pominąłem zawory itd. bo póki co nie w tym problem.

post-2-1222669394_thumb.jpg

 

OK. Piec kostrzewy sds ceramik 18,5kW dolno spalający. Instalacja miedziana. Temp. na piecu ustawiona na 75stopni(przy pracy wahania 75-80stopni). Z tego co widać to zasilanie poprzez zawór 4D chyba dobrze zrobione. Zasilenie boilera bezpośrednio z pieca, więc jaka temp. na piecu taka na boilerze, choć sterownik od którego idzie czujnik do CWU trzyma temperaturę jaką ustawiłem na sterowniku(dziwne, może temu że tym zarządza pompka druga dla boilera właśnie). Teraz śmiech się zaczyna przy powrocie, ale najpierw skąd ten taki zawijas na dole po prawej stronie. Kanciapa, gdzie stoi piec jest mała i przestrzeń między tylną ścianką pieca a ściana budynku jest bardzo mała i hydraulik wyjechał z powrotem dalej i się cofnął, wygląda trochę śmiesznie, ale to w niczym nie przeszkadza ogólnie, ale temu pewnie wyjechał bo te pioniowe rurki idą od zaworu 4D, ale o nich za chwilę.

 

Teraz co to za jaja z tymi pionowymi rurami które wychodzą z zaworu 4D, jedna od "powrotu z instalacji" która wchodzi w rurę od powrotu z mieszkania i druga rurka od "powrotu do kotła" która też wchodzi do powrotu z domowej instalacji tylko, że wchodzi za tym zakrętem bliżej pieca. Te coś co oznaczyłem jako "jakiś zawór" to nie jest zaworem tylko tak nazwałem bo nie wiem jak to fachowo się nazywa, ale z czego się domyślam to chyba taki zaworek żeby woda się nie cofała.