Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat Instalacji Co I Cwu - Prośba O Opinię


msawik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie zwracam się do Was z prośbą o opinię i pomoc w wyeliminowaniu błędów w instalacji co i cwu, którą zamierzam wykonać w swoim nowobudownym domu - schemat w załączonym pliku.

 

Dom ocieplony 15cm szarego styropianu, poddasze 25cm wełny, stolarka 3-szybowa, powierzchnia do ogrzania około 150-160m2, 3-4 osoby. Zawsze nastawiałem się na kocioł olejowy, jednak bardzo niepewne rokowania co do cen tego paliwa zmuszaja do wybudowania kotłowni z kotłem na ekogroszek. Tak więc dopiero od kilku tygodni zacząłem przyglądać się takim rozwiązaniom i podpytywać bardziej doświadczonych osób (ja niestety nie jestem hydraulikiem, więc mętlik w głowie niemały zaczyna się robić).

 

Tak od razu mam następujące wątpliwości:

 

- czy pompa obiegowa na obiegu kotłowym może byc na powrocie, kiedy naczynie wzbiorcze otwarte ma być zainstalowane w pomieszczeniu kotłowni?

- czy zawór 3D np. ESBE TV jako samodzielne urządzenie wystarczy do zapewnienia temp na powrocie do kotła np. 50st.C?

- i trochę z innej beczki - niektórzy namawiają mnie aby wykonać to wszystko w instalacji zamkniętej z odpowiednim zabezpieczeniem, bez komplikowania układu wymiennikiem płytowym, czy warto wg Was? Znalazłem nawet kocioł Taurus Bizon, który wg producenta może pracowac w takiej instalacji.

 

Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam za laickie pytania i zapewne błędy w schemacie.

instalacja co i cwu.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

Przy wymienniku płytowym możesz śmiało wywalić zawór 3- drogowy na powrocie kotła.

Jeżeli go zostawisz to przełącz powrót z bojlera cwu przed zawór 3-drogowy.

 

Pozdrawiam

 

Dzieki za odpowiedż. Przełaczyć powrót z bojlera przed zawór 3D - rozumiem. A czemu można by wogóle zrezygnować, wymiennik płytowy zagwarantuje wymagana temperaturę na powrót kotła?

Odnośnik do komentarza