Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogrzewanie Podłogowe Nie Grzeje, Grzejniki Ciepłe !


Cyprian

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Niedawno sprowadziłem się do domu gdzie C.O jest realizowane przez piec na paliwo stało (ekogroszek) - HEF EKOPLUS 25KW, powierzchnia do ogrzania to połowa domu czyli ok. 50-70mkw.

C.W.U jest realizowana przez tenże piec + bojler ok 120L.

W tej połówce domu są 2 grzejniki, w tym jeden w pomieszczeniu bez ogrzewania podłogowego.

 

Jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o "nazewnictwo" konkretnych elementów układu C.O.

 

Te 2 grzejniki które są zasilane z tego samego rozdzielacza (takie 2 belki mosiężne) w skrzynce grzeją perfekcyjnie. Do tego samego układu podłączone jest ogrzewanie podłogowe (korytarz + kuchnia i łazienka). Wspomagane pompą (która jest w piwnicy razem z kotłownią). Teraz mój problem - pompa od ogrzewania podłogowego śmiga na 3cim biegu (najszybszym), temperatura na zasilaniu podłogi to 40-45*C, ale powrót od niej jest kompletnie zimny... podobnie jak sama podłoga. Ona nawet nie jest letnia, jak się dotknie ręką to jest lodowata !

Nic nie daje zakręcenie grzejników, wtedy po dotknięciu ręką tych "belek" w rozdzielaczu one są ledwo letnie, na oko może ze 28-32*C.

Podejrzewam że ogrzewanie podłogowe może być zapowietrzone, bo w układzie jest jakiś płyn który pieni się niesamowicie i wytwarza się taka biała piana. A kiedy zleje się go trochę np. z kaloryferów to po odstaniu widać w nim pełno pęcherzyków powietrza.

 

Obecnie wszystkie pompy ustawiłem na najwyższy bieg żeby jakoś wypchnąć może to powietrze z układu. Ciśnienie na manometrze wskazuje jakieś 1.4-1.5Bara. Brak jest odpowietrzników manualnych (tylko standardowe na grzejnikach "na śrubkę"), są tylko 2 automaty na tych belkach rozdzielacza i 1 na wyjściu z kotła pieca. Mam też naczynie przeponowe w piwnicy.

 

Jeśli to nie wystarczy to zrobię zdjęcia i grzecznie poproszę o pomoc... bo mnie już ręce opadają.