Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Żeliwny Kocioł Wodny - Jak Osiągnąć Temperaturę?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym palaczem, posiadam piec żeliwny kz3-k z roku 1981. Jako materiał do spalania używam koksu, jednak mam problem mianowicie nie mogę rozżarzyć pieca do temperatury min. 60 stopni, maksymalnie dochodzi ona do 40, po rozpaleniu w pieca zasypuje go do drzwiczek koksem. Czy jest również możliwość palenia węglem?

Proszę od odpowiedzi.

 

Do pieca została zainstalowana pompka, jeszcze w tym roku muszą pozostać stare żeliwne kaloryfery (nie wiem czy ma to wpływ)

Edytowane przez tulipan1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....posiadam piec żeliwny kz3-k z roku 1981. Jako materiał do spalania używam koksu, jednak mam problem mianowicie nie mogę rozżarzyć pieca do temperatury min. 60 stopni, maksymalnie dochodzi ona do 40, po rozpaleniu w pieca zasypuje go do drzwiczek koksem. Czy jest również możliwość palenia węglem?

Do pieca została zainstalowana pompka, jeszcze w tym roku muszą pozostać stare żeliwne kaloryfery (nie wiem czy ma to wpływ)

 

*zacznij od przeczytania instrukcji.

o ile ja trafilem prawidlowo, jest tu link-instrukcja

porownaj czy napewno jest to ten typ kotla.

moze popelniasz bledy w technologii, jesli wszystko z powierzchniami kotla i ukladu jest OK, szykalbym bledow w paleniu, dostepie powietrza lub w jego ilosci.

*tak, w kazdym kotle tego typu mozesz palic weglem

*jaka moc kotla, w stosunku do ogrzewanej powierzchni? i co to znaczy nie moge rozzarzyc. czy nie mozesz rozbujac pieca wyzej, jest w nim czarno i nie uzyskujesz temperatury, czy tez kociol jest rozbujany, opal idzie na czerwono a uklad jest zimny. moze poprostu uklad jest przewymiarowany w stosunku do ogrzewanej powierzchni.

pisze o tym, gdyz wspomniales ze

...jeszcze w tym roku muszą pozostać stare żeliwne kaloryfery (nie wiem czy ma to wpływ)

rozumiem ze byly w ukladzie wykonywane jakies ruchy