Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'Sterowanie kotła' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Kotły i piece
    • Kotły zasypowe
    • Kotły z podajnikiem
    • Kotły gazowe
    • Kotły i piece elektryczne, promienniki podczerwieni
    • Kominki, kozy i inne piece
    • Inne tematy o kotłach i piecach
  • Inne sposoby ogrzewania
    • Pompy ciepła
    • Kolektory słoneczne
    • Ogrzewanie niekonwencjonalne
  • Instalacje
    • Instalacje CO i CWU
    • Kominy dymne i spalinowe
    • Wentylacja i rekuperacja
    • Wytwarzanie energii elektrycznej na cele grzewcze (i nie tylko)
  • Inne tematy związane z ogrzewaniem
    • Opał
    • Izolacje
    • Kwestie finansowe
    • Sklep info-ogrzewanie.pl
    • Ogłoszenia drobne
    • Instrukcje, DTR, artykuły, narzędzia, programy...
  • Tematy różne
    • Sprawy organizacyjne
    • Przywitaj się
    • Rozmowy na dowolny temat
    • Kosz

Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które zawierają...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Adres strony www


Skype


GaduGadu

 
lub  

Lokalizacja


Zainteresowania


Co ogrzewam?


Instalacja


Kocioł

Znaleziono 5 wyników

  1. CZeść, mam problem z uruchomieniem kotła Konspel EKCO L2 . Po załączeniu grzałka pracuje cały czas do ok 70`C, aż termik odstawi kocioł - ok 1 min po uruchomieniu. Od strony hydraulicznej wszystko wydaje się być ok. Kocioł pracuje wyłącznie z inst podłogową Pompka jest jedna z kotła, budynek parterowy jest 9 obiegów po max 90m Nie ma regulatora pokojowego (chciałbym sterować temp wody w obiegu). Zastanawiałem się nad zworkami - powinny być zwarte styki NA (urządzenie nadrzędne) oraz RP (reg pokojowy - otwarcie styku powinno wyłączyć grzałki ale tak się nie dzieje) Chyba, że kocioł nie ruszy bez regulatora pokojowego. Dzięki za pomoc
  2. Czesto rozmawiajac ze znajomymi slyszlem taka opinie, ze grzejac gazem jest zimno. To samo czytalem w wypowiedziach i na tym forum. Jak pale gazem to zimno, dopiero jak zapale weglem to mam ciepelko. Ten gaz nie daje ciepla. Myslalem bzdura jak mam w domu 21 oC to obojetnie czym pale jest cieplo. Jednak w tym roku przekonalem sie ze to nie prawda. Mam instalacje grzejnikowa cisnieniowa, i od paru lat 2 kotly weglowy i gazowy. Kilka lat temu gdy padl mi junkers cwu, zmiast niego zamontowalem kociol 2 funkcyjny Imergaz. Palilem roznie czasami gazem, jak nie mialem czasu bawic sie z weglem. W obecnym roku sytuacja sie zmienila, ten wzrost cen wegla powoduje ze palenie weglem "to czysta glupota' jak pisalem kiedys w jednym poscie. Zostalo mi ok. 0,5 t wegla i pare m3 drewna z lat ubieglych ktore musze spalic. Pale wiecej gazem i przekonuje sie ze rzeczywiscie, mimo ze sterownik pokazuje 21oC jest czasami zimno po plecach. Palac weglem przy 21 oC jest cieplo, gazem CZASAMI nie. Kiedy ? Rano gdy temperatura dochodzi jest cieplo, dopiero pod wieczor ciagnie po plecach jak siedze przy kompie. Przy weglu nie - co jest grane zastanawialem sie. Analizowalem sprawe, pomogl mi przypadek gdy palilem czasami tylko drewnem by go wreszcie spalic. Palenie drewnem w DOR 12 to masakra. Czesto sie zawieszal lub wypalil i nie dolozylem na czas, wtedy kaloryfery zimne i ciagnie zimnem MIMO ze na sterowniku 21 oC. To mi uswiadomilo w czym proglem z paleniem gazem - okresowy brak OBIEGU powietrza w pokojach. Moj piec gazowy ma sterowanie czasem pracy palnika, rano gdy dochodzi temperatura pracuje prawie non stop, a pod wieczor gdy temperatura jest ustabilizowana, i przez dzien jest cieplej na polu /Malopolska/ to pracuje praktycznie tylko w podtrzymaniu. Wlancza sie na chwile. I W TYM JESTY CALY PROBLEM Z GAZEM. Gdy rano grzeje non stop mimo ze nie ma jeszcze 21 oC jest cieplo - bo gorace kaloryfery wymuszaja OBIEG POWIETRZA w pokojach. Powoduje to mala rozniece temperatury przy podlodze i suficie. Pod wieczor gdy piec wlacza sie tylko na pare minut ZAMIERA obieg powietrza w pokojach. Zwieksza sie gradiant temperatury, roznica temperatury w przekroju pionowym. Chwilowe wlaczenia pieca tylko podgrzewaja czape goraca pod sufitem, a po plecach ciagnie zimnem od podlogi. Gdy to sobie uswiadomilem, poszedlem do pieca i sprawdzilem. Mialem ustawiona temerature wody co na 60 oc, zmienilem na 48 oc. Teraz grzeje po poludniu dluzej i nie zamiera obieg powietrza, ktory wyrownuje temperature. Roznica temperatury w pionie jest mala. I w tym jest cala tajemnica ciepla z wegla, piec grzeje CALY CZAS. TRZEBA SIE STARAC BY PIEC GAZOWY PRACOWAL TEZ CALY CZAS - sterowanie modulacja palnika a nie czasem pracy. Z ciekawosci poeksperymentuje z cichym wentylatorem z kompa podwieszonym do zyrandola, by wymuszal staly obieg powietrza. gtoni
  3. Witam Pytanie jak w temacie..... Mieszkanie 120 m, kocioł SAS UWT 17 kW, zawór czterodrożny, na piecu 60 st w mieszkaniu temperatura grzejników ok 45 - 50 st Palenie od góry, 1 węglarka węgla 3 polana drzewka - 12 godzin Problem - smoła w kotle Wydaje mi się, że to z powodu zbyt niskiej temperatury spalin. Przy pracy kotła z temperaturą 60 stopni wody - temperatura spalin ma tylko 75 stopni w czopuchu a w kominie pewnie o wiele mniej. Sterownik z PID lub miarkownik ciągu bez różnicy, ciągle to samo. Co tu zrobić?
  4. Pozdrawiam wszystkich i kilka informacji oraz korekty naroslych stereotypow. Grzeje dom o powierzchni ok. 150 - 160 m3, dobrze ocieplony. Instalacja stalowa z grzejnikami, zamknieta z naczyniem przeponowym. 2 kotly spiete rownolegle, weglowy Dakon DOR 12 / wymieniony w lecie zamiast padnietego DOR 16/ + bojler 140 l i tani gazowy dwufunkcyjny Immergas NIKE STAR zamontowany rok temu w miejsce junkersa. Od 3 dni nie chce mi sie palic weglem bo to nie ma sensu i tak: Przez 3 dni zuzylem 55,9 - 65,3 = 9,4 m3 gazu na cele grzanie woda i gotowanie. Na cele gotowania zuzywam srednio na dobe 0,8 m3 gazu / dane srednie z 2 lat/. 3x0,8=2,4 m3. Wiec 9,4 - 2,4 = 7 m3 na 3 dni. 7m3 x 1,98 zl / cena brutto gazu w tar. W-2/ = 13,86 zl na 3 dni grzania, kompania i mycia codziennie 3 osob. Nie doliczam oplat stalych bo te i tak place przez caly rok przy gotowaniu i zmywaniu w kuchni. Sterowanie automatyczne na sterowniku ustawione, grzanie od 16 do 21 do temp. 21 oC potem reszta do 18 oC. Do 15 nikogo nie ma w domu - praca. Poprzednio palilem w kotle wglowym i tak: Codziennie ok 17 rozpalalem i wrzucalem /w tych warunkach / 3 - 4 lopatki wegla. Lopatka miesci ok 2 kg wegla - sprawdzone kilkakrotnie i usrednione. Mniej sie nie dalo bo musi nagrzac sie piec i 140 l bojler. Przez min. 2 godziny musi byc na piecu ponad 60 oC by nagrzac 140 l wody. Goracej wody musi wystarczyc na 3 kąpiele i obmywanie naczyn wieczorem i na drugi dzien. Jednoczesnie tylko dzieki temu buforowi /bojler/ moglem w miare normalnie palic w tym piecu teraz. Bez bojlera nie wyobrazam sobie palenia teraz przy tak malym zapotrzebowaniu - tragedia i syf. Do tego srednio co 2 dni zamiatanie kotlowni /dobrze ze sa plytki/ bo Żona sie drze, ze nosze do salonu na pantoflach pyl i powiol. Teraz koszty: wegiel po 765 zl/t + drewno,wrzucanie do piwnicy, co tygodniowe czyszczenie pieca, rozpalanie, kilkakrotne zagladanie,wywożenie popiolu,przesiewanie wedlikow /Wesoła/ sprzatanie tego calego balaganu =łaczna cena 1000zl za tone - to nie przesadzona ! A wiec - 3 x 2 kg = 6 x 1000zl/t =6 zl za dzien x 3 dni = 18 zl koszt palenia weglem /w tych warunkach/ za 3 dni. GAZEM za 3 dni wychodzi ok. 14 zl, a WEGLEM 18 zl. = a wiec jak w temacie CZYSTA GLUPOTA. !!! / o ile ma sie alternatywe/ pzadrawiam gtoni PS Jak nadejdzie zima bedzie -0 i -10 podam zestawienia z testow. Jednak na ten czas sprawnosc kotlow weglowych - to TRAGEDIA !!!
  5. Witam, ponownie mam do was pytanie co może być powodem niskiej temperatury powrotu do pieca, ale może zacznę od początku: Piec Taurus Gaur Duo 18,5, zawór 4d Esbe, Siłownik zaworu Esbe, Sterownik Tech ST-431. Temperatura na piecu 60 stopni, temperatura zadana jaka idzie na grzejniki to 40 stopni temperatua powrotu ok 30-35 stopni wydaje mi się że to stanowczo za mało. I właśnie z tą temperaturą jest największy problem, bo jak piec jest w podtrzymaniu np. 30 minut i później wchodzi w tryb pracy to temperatura na piecu spada do 44-45 stopni i aby te 15-16 stopni (do 60) dochodzi ok 12 minut (to jest wszystko ok) tylko myśle jak zrobić żeby temperatura na piecu nie spadała tak dużo. Jeżeli daje czujnik powrotu na rurę powrotu i w sterowniku ustawię ochronę kotła np. na 35 stopni to zawór 4d tak się ustawia że na piecu jest np. 70 stopni na zasilaniu CO ok 30 i na powrocie tez 30. Aby to wszystko chodziło z pomocą jednego z kolegów z forum przepiołem czujnik powrotu na zasilanie i chodzi to ok ale co do temperatury ochrony powrotu ma się to "nijak" co trzeba by zrobić ?? W załączeniu zdjęcie z układem CO
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.