Skocz do zawartości
  • Witaj na naszym forum o ogrzewaniu!

    Na forum znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań związanych z ogrzewaniem. Zachęcamy do rejestracji po której: będziesz miał(a) możliwość pisania postów, zobaczysz wszystkie zdjęcia i schematy, staniesz się częścią naszego forum :) Zapraszamy...

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'Sas Mi' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Kotły i piece
    • Kotły zasypowe
    • Kotły z podajnikiem
    • Kotły gazowe
    • Kotły i piece elektryczne, promienniki podczerwieni
    • Kominki, kozy i inne piece
    • Inne tematy o kotłach i piecach
  • Inne sposoby ogrzewania
    • Pompy ciepła
    • Kolektory słoneczne
    • Ogrzewanie niekonwencjonalne
  • Instalacje
    • Instalacje CO i CWU
    • Kominy dymne i spalinowe
    • Wentylacja i rekuperacja
    • Wytwarzanie energii elektrycznej na cele grzewcze (i nie tylko)
  • Inne tematy związane z ogrzewaniem
    • Opał
    • Izolacje
    • Kwestie finansowe
    • Sklep info-ogrzewanie.pl
    • Ogłoszenia drobne
    • Instrukcje, DTR, artykuły, narzędzia, programy...
  • Tematy różne
    • Sprawy organizacyjne
    • Przywitaj się
    • Rozmowy na dowolny temat
    • Kosz

Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Adres strony www


Skype


GaduGadu


Lokalizacja


Zainteresowania


Co ogrzewam?


Instalacja


Kocioł

Znaleziono 3 wyniki

  1. witam Jestem w trakcie pierwszej mojej zimy na kotle weglowym. Nigdy wczesniej nie palilem w domu kotlem weglowym. Na wyposazeniu w domu do ktorego sie wprowadzilem jest piec z 2011r Sas Mi 23kw. Jest to piec na mial weglowy gornego spalania. Poki co pale weglem, proboje rozne odmiany i kalorycznosc. Aktualnie pale orzechem (tym wiekszym) kalorycznosc kolo 28-30. Zasypuje go praktycznie do pelna czyli +/- 70kg. Pali sie okolo 60h. Powierzchnia ogrzewanego domu okolo 180/190m. temperatura 21/22 * w dzien i 19/20 w nocy. Ogrzewana rowniez jest wody w zasobniku 120l. Podlogowka w lazienkach +/- 10/15m2. Mam pytanie czy takie zuzycie wegla jest normalnym zuzyciem ? zastanawiam sie na proba paleniem mialem bo ten piec jest do tego przeznaczony jakby nie patrzec. piec jest wyposazony w sterownik z dmuchawa i sam sobie steruje wszystkim. temp zadana mam 55/60* w zaleznosci od pogody na zewnatrz. temp co okolo 50*. Pytanie jak optymalnie ustawic zalaczanie pomp? czy przy miale rowniez zasypywac do pelna ? do pelna czyli do gornych drzwiczek czy ile wlezie? zawsze zasypywac do pelna czy moze w zaleznosci od pogody sypac inaczej? Jeszcze mam pytanie odnosnie grzejnikow w pokojach. Sa wyposazone w termostaty. Mam pytanie czy jak odkrece grzejniki mocniej to wtedy tez bedzie szybciej sie spalac wegiel czy jak to wyglada? bo na chlopski rozum to w piecu tak czy siak temp bedzie przez caly czas praktycznie taka sama to nie robi to roznicy czy wiecej wody trafia do kaloryferow czy mniej? Dla was to moze glupie pytania ale mam 24 lata i tak jak pisze dopiero zaczynam przygode z kotlami, a gdzie mam sie dowiedziec czegos na ich temat jak nie na forum gdzie pelno doswiadczonych palaczy. A co odnosnie opalu? czy w piecu ktory jest przystosowany do spalania mialu o nie wysokiej kalorycznosci jest sens palenie wysokokalorycznego wegla czy moze lepiej tez palic wegiel o nizszej kalorycznosci? Dodam tylko ze pale od gory caly czas. Cos czytalem o powietrzu wtornym ze to wazne przy paleniu od gory? czy jesli mam dmuchawe to wtedy mnie to kompletnie nie interesuje? tak jak pisalem zasypalem weglem kolo 70g i pociagnelo kolo 60h i zastanawiam sie czy to w miare optymalne spalanie czy moze za duze. bede wdzieczny za porady. pozdrawiam
  2. Przedstawiam uproszczony sposób jak przerobić kocioł miałowy na kocioł DS (dolnego spalania)
  3. Witam Stanołem przed wyborem pieca do nowego domu. powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych 140 metrów powierzchni uzytkowej plus garaż 25 metrów. Co daje około 160 - 170 do ogrzania. Powierzchnia nieogrzewana - piwnica. Zrobiłem wyliczenia na stronie ciepło właściwe i wychodzi Ile energii potrzeba do ogrzewania 7,7kW - takiej maksymalnej mocy źródła ciepła potrzebujesz 16 143kW - tyle energii zużyjesz rocznie na ogrzewanie 74kWh/m2*rok - zużycie roczne energii w przeliczeniu na 1m2 - zalicza twój dom do klasy energetycznej B W najmroźniejszy dzień zimy -20,0°C na zewnątrz 7,7kW - potrzebna moc grzewcza W przeciętny dzień zimy 0,9°C na zewnątrz 3,7kW- potrzebna moc grzewcza Jakiej mocy ogrzewania potrzebuję? 9-11kW dla kotła węglowego zasypowego lub podajnikowego Nie kupuj kotła o dużo większej mocy, nawet jeśli sprzedawca, sąsiad i szwagier twierdzą inaczej. Duży kocioł pracujący z małą mocą to katastrofa finansowa. 15-19kW dla kotła miałowego Kocioł miałowy o takiej mocy ma pojemność zasypu wystarczającą do bezobsługowej pracy przez ok. 24h, jeśli będzie rozpalany od góry (a to jedyny wygodny sposób palenia miałem). W instalację będzie montowany bufor ciepła o powierzchni około 1600 litrów. i powyższe wyliczenia tego raczej nie obejmują. Około 35 % powierzchni jest podłogówka reszta grzejniki Chciałbym palić cyklicznie, żeby nagrzać bufor czyli żeby piec chodził prawie na maxa a następnie wygasić i mieć spokój na jakiś czas w którym bedę korzystał z ciepła z bufora. Materiał do palenia: głównie drewno sosnowe trochę brzozy z racji dostępu do własnego drewna i węgiel Przeczytałem kilka tematów na tym forum i skłaniam się do palenia od góry chociaż całe życie w obecnym domu paliłem o dołu. Oglądałem kilka pieców i proszę o opinie który z poniższych wybrać i jakiej mocy. Jestem ograniczony wysokością wyjścia czopucha ponieważ mam zrobiony komin z gotowych elementów ceramicznych i dół czopucha nie może być wyżej jak 106 cm od podłoża. 1. SAS MI - wiem że miałowy ale ma duży zasyp z myślą o paleniu drewnem, jednakże trochę mnie niepokoi, że chyba krótki obieg spalin, ogólnie gruba blacha i fajnie wykonany - cena średnia http://www.sas.busko...kty/sas-mi.html 2. Sas NWT - nie za duży zasyp, konstrukcja górno-dolna, cena średnia http://www.sas.busko...ty/sas-nwt.html 3. Cichewicz LOGICA - ogólnie fajny wykonany, u dwóch znajomych chodzi kilka lat i są zadowoleni, raczej oszczędny, komora nie za duża, cena raczej wysoka. http://www.cichewicz...iel/logica1.php 4. SOKÓŁ SDG - dolno-górny z klapką, polecany przez mojego hydrauilka, mówi że dużo montował pieców z firmy meta-fach i nie miał nigdy z nimi większych problemówi chodzą bardzo długo pod warunkiem że nie pali się mokrym drzewem lub trociną. Piecyk nie zaduży gabarytowo, mały zasyp. cena nieduża. Proszę o opinie o tych piecach, lub jakiś inny model do rozpatrzenia. Na dzien dzisiejszy skłaniał bym się do SAS MI ze względu na dużą komore załadowczą, ale boją się, że będzie dużo uciekało w komin oraz że nie będę palił miałem tylko raczej drewnem a w mroźniejsze dni węglem i nie wiem jakiej mocy wybrać piec Prosze o szybko odpowiedź, bo chciałbym we wrześniu kupić lub przynajmniej zamówic piec.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.