Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'Sas' w zawartość dodano w Kotły z podajnikiem .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Kotły i piece
    • Kotły zasypowe
    • Kotły z podajnikiem
    • Kotły gazowe
    • Kotły i piece elektryczne, promienniki podczerwieni
    • Kominki, kozy i inne piece
    • Inne tematy o kotłach i piecach
  • Inne sposoby ogrzewania
    • Pompy ciepła
    • Kolektory słoneczne
    • Ogrzewanie niekonwencjonalne
  • Instalacje
    • Instalacje CO i CWU
    • Kominy dymne i spalinowe
    • Wentylacja i rekuperacja
    • Wytwarzanie energii elektrycznej na cele grzewcze (i nie tylko)
  • Inne tematy związane z ogrzewaniem
    • Opał
    • Izolacje
    • Kwestie finansowe
    • Sklep info-ogrzewanie.pl
    • Ogłoszenia drobne
    • Instrukcje, DTR, artykuły, narzędzia, programy...
  • Tematy różne
    • Sprawy organizacyjne
    • Przywitaj się
    • Rozmowy na dowolny temat
    • Kosz

Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które zawierają...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Adres strony www


Skype


GaduGadu

 
lub  

Lokalizacja


Zainteresowania


Co ogrzewam?


Instalacja


Kocioł

Znaleziono 152 wyników

  1. Kocioł eko-sas 23kw na eko groszek zakupiłam, we wrześniu 2008roku do domku jednorodzinnego o powierzchni ok. 180m2, szczelne okna, dobrze ocieplony.W pierwszym sezonie grzewczym-5,5 miesiąca spaliłam 9ton eko groszku. Co miesiąc dzwoniłam do serwisu, prosząc o pomoc w ustawieni parametrów by wymusic prawidłowe spalanie, czyli by zasobnik wystarczał na ok. 4-5 dni a nie tak jak u mnie co 2 dzien nalezało zasypac zasobnik. Pomocy nie uzyskałam. W tym roku zapowiada się podobny sezon. Zgłosiłam rezygnację, bowiem nie stac mnie na utrzymanie tak pochłaniającego paliwo kotła. Serwisant, ktory przyjechał na kontrolę ustawił swoje parametry na sterowniku (nie różniły sie od tych ktore podawano mi telefonicznie) jedynie co zmienił to ustawił mieszadło na 5, tak zeby mniej ciepła szło na dom. Temp. w domu jest powyzej 24 stopni. Jesli ktos posiada ten kocioł i moze pomóc w ustawieni sterownika tak aby zasobnik starczał na 3-4 dni proszę o pomoc. POZDRAWIAM:) TERESA
  2. Witam, jestem amatorem jeżeli chodzi o ogrzewanie :) W tej chwili mam kocioł na olej opałowy (21kW). Chciałbym zmodernizować kotłownię na paliwo stałe (głównie eko-groszek, ale fajnie byłoby gdyby można było zastępczo palić owsem) i szukam kotła. Przeglądam uważnie ofertty producentów. I jako amatora zainteresowało mnie podejście Defro do określenia mocy kotła :) Podają oni "Zakres mocy nominalnej" np.: http://www.defro.pl/kotly/seria-defro-eko/defro-eko I teraz kocioł Defro Eko 19 (Zakres mocy nominalnej: 8-26kW). Jak to rozumieć? Czy tak, że jak będę palił koksem to uzyskam powiedzmy 26kW, a jak owsem to np. 10kW? :) Bo np. już SAS podaje jedną moc nominalną, przy GRO ECO, np. 17kW czy 23kW. I przy okazji chciałbym się dowiedzieć jakie marki są najczęściej polecane, najpopularniejsze i najlepsze (chodzi o kotły z podajnikiem automatycznym)? Gdzie czytałem, że SAS jest w pierwszej piątce w Polsce, a co jeszcze do tej piątki się zalicza? :)
  3. Witam wszystkich forumowiczów tym oto moim 1 szym postem. Jak większość z was stanołem przed dylematem wyboru kotła do nowego domu. Powierzchnia 190 m2 (50m2 podłogówki). Początkowo nastawiałem się na kominek z płaszczem wodny ( jakos wszyscy instalatorzy polecają Makroterm) + piec na ekogroszek ( rozważałem SAS Groeco). Jednak doszedłem do wniosku że nie bedzie mi sie chyba chcialo systematycznie palic w tym kominku bardziej bede go uzywal do relaksu :-) i jako awaryjne ogrzewanie ( brak pradu). Jako że mam dostep do niedrogiego drzewa - postanowiłem kupic piec dwufunkcyjny - na targach widziałem Defro Duo - poczytałem o Klimosz Ling Duo (ponoc bardzo restrykcyjna procedura serwisowa). obydwa o mocy 25 kW. Chciałbym zapytac uzytkowników oraz doświadczonych forumowiczów który piec wybrac. I czy takie rozwiazanie wogole zdaje egzamin. Za wszelkie sugestie bede wdzieczny.
  4. Witam serdecznie. na wstępie podam podstawowe informacje odnośnie domu, w którym ów piec niebawez stanie: Do, o kubaturze 600 m3, powierzchnia użytkowa - ok. 115, powierzchnia całkowita - ok. 155 m2. Ściany z silki, ocieplone styropianem o gr. 12 cm. Trochę czytam juz o kotłach, ale nie wiem jaki wybrać: Moje oczekiwania sa takie: 1. Z dodatkowym rusztem wodnym. 2. Z mozliwością spalania ekogroszku i pelletu jako pali podstawowych. Czytałem, że pomaga w tym obrotowa retorta? 3. Z ciekawym sterownikiem - najlepiej pogodówka, czujnik pokojowy, który np. po rozpalonym kominku z DGP nieco "spowolniłby" prace kotła. Możliwośc ustawienia różnych temperatur na różne dni tygodnia w różnych godzinach.... 4. Żeby się łatwo go czyściło....:))), 5. W miarę duży zasobnik paliwa, żeby nie trzeba było co chwilke dosypoywać...( PS> DEFRO ma duże te zbiorniki....) 6. A ma jakiś piec zapalarkę automatyczną? Czytałem coś o sterownikach Full logic.....ale ma to tylko RETO DUO Heiztechnik.....Ale firma nieznana, nie wiem jaki serwis, jak z gwarancją.... W grę chyba wchodzi: (choć wszystkich w/w parametrów nie spełniaja....:::rolleyes:((( 1. DEFRO DUO PLUS 15 KW 2. SAS GRO ECO 17 KW A co sądzicie o właśnie o RETO DUO WEBER HEITZTECHNIK? Mieszkam na Dolnym Śląsku, gdzie ponoć nie ma żadnego serwisu...Wie Ktos coś na ten temat? Myśłałem tez o Klimoszu..... A wogóle to powinienem sie skupić na raczej 15 KW czy raczej 19 KW? Będe Wam bardzo wdzięczny za wszelkie rady. PS. jeśli ktoś mający doświadczenie i wiedzę w tym zakresie mieszka w okolicach Oleśnicy, Wrocławia, Trzebnicy, Sobótki, to mógłbym podjechać i zobaczyć jakiś piec, pogadać o nim spokojnie....Proszę o wiadomość na priv.
  5. Mam spory problem z piecem wymienionym w temacie. Paliłem drewnem na dolny ruszcie gdy przy temperaturze 45.5C wyskoczył alarm że temperatura jest zbyt wysoka. Podczas pisku alarmu odpalił się podajnik i obie pompy i tak wyje. Próbowałem przestawiać wiele rzeczy ale to nic nie daje. PROSZĘ O POMOC!!!!
  6. Witam zakupiłem piec sas 17kw gro-eco, dom 125m2 , podłogówka 30m2, 9-grzejników. Piec pracuje narażie bez zaworu 3d, na jednej pompce, i obsługuje bojler 120litrów, podłogówka sterowana na RTL. W sumie jest jednakowa temperatura na wszystko, i duże spalanie groszku ok 1t miesięcznie, zostaje dużo żurzlu nie dopalonego ustawienia pieca obecnie są takie: czas podawania 12s przerwa podawania 85s praca podtrzymania 20s przerwa podtrzymania 20min wentylator w podtrzymaniu czas pracy 10s, czas przerwy 20min histereza kotła 2stopnie histereza CWU 5stopni Moc wentylatora na 30% Przysłona wentylatora na 65%przysłonięta Proszę o poradę jak ustawić piec aby było jak najlepiej i nie było takiego żurzlu
  7. Witam! Drugi sezon użytkuje piec SAS GroEco 17 kW z sterownikiem ST-37. Od początku nie byłem w stanie ustawić jego spalania w sposób zadawalojący. Głównym problem było powstawanie spieków, praktycznie niezależnie od rodzaju węgla. Jedynie praca w trybie letnim dawała niewielką ilość drobnego popiołu. Zgodnie z rozlicznymi sugestiami starałem się redukować ilość powietrza. Niemniej jednak nawet na pierwszym biegu wentylator pracował bardzo żwawo. W ustawieniach serwisowych sterownik ST-37 ma pozycję "Nadmuch" gdzie są możliwe dwa ustawienia 0 i 1. Domyślnie piec miałem ustawiony na 0. Gdy przełaczyłem tą opcję na 1 nadmuch zaczał zachowywać się inaczej: 1. Startował z pewnym jakby mozołem (to mnie trochę niepokoi). 2. Rzeczywiście dmuchał dużo słabiej na niskich biegach. Wyczytałem w serwisówce SAS, że tę opcję ustawia się zależnie od rodzaju wentylatora, ale nie ma w niej mojego modelu. Posiadam wentylator firmy MpluM WPA-06. Mam prośbę do doświadczonych użytkowników SASa o informację co powinno być w ustawieniu serwisowym "Nadmuch". Zamierzam napisać do serwisu SASa oczywiście, ale może ktoś z forumowicza ma odpowiedź od ręki. Pozdrawiam PT
  8. proszę o opinie w sprawie użytkowania pieca sas eco ponieważ jestem przed zakupem tego kotła z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi
  9. Witam . Kumpel się buduje projekt :C.O na gaz, rurki PEX - poraszka na RACHUNKU ,projektant narysował piec ,zbiornik wyrównawczy i adnotacja instalacja do zaadoptowania i kasa popłyneła A on sobie wymyślił piec na wszystko ( jako rolnik ma zborze itp.)prawdopodobnie SAS ECO http://www.sas.busko.pl/pl/produkty/sas-ec...iwoci-kota.html I wymyśliłem taką instalacje jak na rysunku tylko mam problem gdzie włącyć podłogówke z kuchni i łazienek czy 1 z A , 2 z A1 albo 1 z B ,2 z B1 czy 1 z B , 2 z C PROSZĘ O JAKIEŚ ROZWIĄZANIE LUB PODPOWIEDŻ CO JESZCZE POPRAWIĆ
  10. Witam Niestety jak to w okresie grzewczym zawsze bywa pękł mi piec w piątek.Tzn przeżarło ściankę wewnątrz paleniska i była dziurka grubości zapałki przez którą lała się woda z kaloryferów.Na razie zaspawałem i piec działa,ale nie wiadomo kiedy pęknie. Posiadam piec 6 lat, marki Karo 15kw z podajnikiem tłokowym na miał i eko ze sterownikiem Geco g-403-p07.Dom o pow ok 100m kw Jakiego pieca szukac teraz?Wszyscy namawiają mnie na piec na eko z podajnikiem ślimakowym,a dużo czytałem i słyszałem o awariach.Osobiście z podajnika tłokowego jestem zadowolony. Pracuję w branży węglowej więc mam dostęp do każdego paliwa ale chyba jak większośc ludzi chce palic oszczędnie. Z odsiewanego miału jestem wstanie uzyskac mniejszy popiół niż z Eka.Miał jest wiadomo tańszy.Mam też dostęp do dobrej jakości Eka. Zaproponowano mi piec marki SAS. ( www.sas.busko.pl).Mieszkam niedaleko producenta Stalmark lub pieców z Gierałtowic. Który piec będzie miał np osłonę z dodatkowej blachy nad paleniskiem?Zebym nie miał podobnej sytuacji co z obecnym piecem rok po gwarancji.
  11. Witam jeszcze raz forumowiczow. Od kilku dni sledze dyskusje na temat kotlow. Wydawalo mi sie ze najprosciej jest isc do Castoramy popatrzec na kociol,kupic go i po problemie. Moze tak robi wiekszosc. Cos mnie skusilo by poczytac przed zakupem i tu wpadlem. Okazuje sie ze na temat kotlow mozna napisac prace doktorska /moze juz ktos napisal?/Jako laik kotlowy wiem ze powinienem posiadac kociol okolo 20 KW z plusem. Szukalem kotla praktycznie "na wszystko" a szczegolnie na spalanie drewna, ktorego mam dosc duzo oraz mialu/tani/. Oto moja lista,nie wiem czy dobra i dlatego prosze o jej korekte oraz o ile to mozliwe wypowiedzi uzytkownikow i ekspertow. Kotly tlokowe Taurus Gaur Duo-25 KW / mial ale czy drewno?/ Defro AKM-22KW /mial,drewno/ Slimakowe Defro AKM UNI- 22KW /wegiel,drewno/ Cichewicz -Futura Ekono Mini- 21 KW / drewno przy ruszcie zeliwnym/ Zebiec-KPM Duo- 20KW/mial koks drewno/ Bez podajnika Taurus Bawol W-25KW/praktycznie podobno wszystkopalny/ SAS NWT- 23KW /wegiel mial/ Tyle moich poszukiwan, sa napewno jeszcze inne lecz te wydaja mi sie ciekawe. Nie wiem ktory kociolek wybiore, lecz prosze o pomoc szczegolnie o ile moge prosic ekspertow guitara, Neo,Sanit System,oraz oczywioscie posiadaczy w/w "kociolkow" Dziekuje /ja lubie ciepelko przez caly rok./
  12. Witam Przegladam forum o kotłach na eko -groszek od pewnego czasu przerobilismy juz wiele modeli cen, sterownikow i palnikow. Nasze zainteresowanie skupil Nowy model Ogniwo eko 15 kw. Jest to producent nawet mozna powiedziec nasz posasiedzku tu na podkarpaciu jednak o opinie jest trudno. Interesuje mnie on tez ze wzgledu na sterownik ecola tak zachwalany przez konstruktorow. Jak to jest naprawde czy znajde tu na tym forum uzytkownikow Ogiwa eko. Czy szanowne grono mogło by cos wiecej powiedziec na temat tego sprzetu jak to hula, jak z ekonomika, jak sprawuje sie palnik brucera czy rzeczywiscie spala nawet gorszy groch współpracując z tym sterownikiem, czy mozna podlaczyc c.w.u. Moze ktos jest posiadaczem dokładnie 15 kw jak to sie ma do powierzchni ogrzania bo producent podaje duze rozpietosci. Czy mozna porownac ten kociołek do podobnych a ze streowaniem PID. Bedziemy bardzo wdzieczni za odpowiedz, podpowiedz. Pozdrawiamy zakłopotani :) http://www.fuego.pl/3688_OGNIWO_EKO_15_kW.html
  13. jaki piec wybrac?defro akm,czy sas eco?a moze jeszcze inny?powierzchnia budynku 130m2 z podajnikiem tlokowym czy retorowym,czce glownie opalac mialem zastepczo drewnem?
  14. Jestem posiadaczem Sas-a Gro Eco 37kW i od pewnego czasu zaczął na stronie retory znajdującej się po drugiej stronie podajnika pojawiac się zmielony eko groszek.Pomimo "przerusztowania" po pewnym czasie sytuacja się powtarza..Oczywiście na tej części retory ogień zanikaCzy to oznacza że ślimacznica została uszkodzona?
  15. posiadam piec SAS EKO 23kW ze sterownikiem ST-77 palę groszkiem/czeskim/spala 70kg na dobę i produkuje taką ilosc sadzy,że wokół domu jest czarno może ktoś pomoże mi zmienić ustawienia
  16. witam czeka mnie wymiana kotła w remontowanym domu w związku z tym ograniczony jestem wymiarami kotłowni. Interesuje mnie kocioł z podajnikiem tłokowym w którym spalę miał, groszek i eko groszek oraz latem podgrzeje wode w bojlerze spalajac drewno. W kręgu moich zainteresowań są kotły: Taurus Gaur (Protech Caro)25KW Defro AKM 22KW SAS Eco 23KW HEF MAXIMUS 25KW Lazar Multi Komfort 22KW Te kotły są bardzo podobne w swojej budowie i idelanie pasują do mojej kotłowni, jednak wybór jest zdecydowanie za duży. Nie wiem na który się zdecydować. Jak sądzicie który z tych kotłów będzie najtrwalszy i najprostszy w eksploatacji?
  17. Witam jestem użytkownikiem Sasa Eco w sumie jestem zadowolony z pieca ale w czasie podtrzymania dość mocno się żarzy a nawet pali lekkim płomieniem. Założyłem mu przed wentylatorem terminatora ciągu i troszke jakby pomogło. Ostatnio jak otworzyłem dolne drzwiczki podczas pracy pieca aby wyciągnąć popiół, z pod zasobnika zaczął się wydobywać żółty, gęsty dym. Poprzez ten sznur wyłaził. Czy skoro tamtędy wyłaził dym może zasysać lewe powietrze??? I co z tym fantem zrobić, można ten sznur mocniej ścisnąć???
  18. Witam wszystkich. Jestem posiadaczem kotła sas eco 23kw. Jest to mój pierwszy sezon grzewczy i jeśli mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak ustawić programator na domek 205m2 kubatury-540m3 to byłbym dozgonnie wdzięczny.
  19. witam Mam pewien problem z piecem SAS ze sterownikiem geco g-403 p07, mianowice zuzywa troche za duzo opału a pale miałem i żużluje. cały podajnik wypala mi sie w przeciagu 2 dni pojemnik na popiól musze oprózniac codziennie. Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie. Troche czytałem o tym próbowałem cos samemu robic ale nie wiem czy dobrze. Ogrzewam ok 210m2 dom stare budownictwo ok 20-30 lat tz parter starszy mury ok 50-60 cm 1 pietro moze 20 lat podłoga na strychu ocieplona.Rury stare grube zeliwne kaloryfery tez. Na piecu ustawione mam u0-45 u1-75 spróbowałem cos w serwisowych ustawieniach Było Przestawiłem c0 10 20 c1 12 17 c2 00 05 c3 05 10 c4 05 05 c5 12 16 c6 00 00 d0 35 40 d1 80 80 d2 35 35 d3 01 01 d4 35 40 Jeszcze w ramach eksperymentu dmuchawe pieca ustawiłem w 3 max pozycji i pompke obiegu przełaczyłem na max. bardzo bym prosił zeby ktos zerknoł na te ustawienia i ewentualnie cos doradził. ;)
  20. witajcie ludziska mam problem, zakupilem piec sas na eco groszek sterownikiem st 37 jesli ma ktos taki sam to prosze o porade a mianowicie chcialbym ustawic go tak zeby mial jak najoptymlniejsze ustawienia i zeby grzal dobrze. Interesuje mnie : - czas pracy podajnika jaki sie ustawia i - czas postoju podajnika a takze - ile czasu sie ustawia na przepalanie jak piec osiagnie temperature bardzo prosze o odpisanie z gory dziekuje :huh: ;) ;) ;)
  21. Witam! Czy może mi ktoś przedstawić zalety i wady tego kociołka. A może forumowicze doradza mi kocioł innego producenta. Chodzi mi o spalanie eko-groszku, pelletu ewentualnie miału. Dziekuje.
  22. Witam przeglądam to forum od dłuższego czasu. Do tej pory wystraczały mi informacje napisane przez innych użytkowników w innych postach. Teraz ja prosiłbym o konkretną radę dotyczącą wyboru kotła na paliwo stałe. Otóż posiadam domek o powierzchni użytkowej 113m2 Parter i poddasze użytkowe (powierzchnia podłóg ok 180m2) mam rozprowadzoną już instalacje co i teraz pozostał wybór kotła... Mój hydraulik poleca mi kocioł SAS ECO 17kw ew. CARBON PLUS 22kw a ja jeszcze zastanawiam się nad Taurus GAUR 18kw. I teraz moje pytanie który najlepszy?? Czy jeżeli (w przypadku sasa i taurusa) wyjście spalin będzie kolankowe to nie będzie za małego "ciągu kominowego"? Co brać jeszcze pod uwagę przy wyborze. Dodam jeszcze że kocioł będzie działał cały rok (ciepła woda), będzie też w nim palone drzewem i węglem. Może jeszcze jakiś inny kocioł jest wart polecenia. Z góry dziękuje za odpowiedzi i porady.
  23. witam wszystkich forumowiczów mam pytanko odnośnie kotła sas eco 23 czy ktoś go posiada i jakie ma wrażenia z jego użytkowania? proszę tez o opinie osoby które miały styczność z tym kotłem z góry dzięki za wszelkie informacje pozdrawiam
  24. witam zakupiłem piec sas eco 29kw posiadam dom powyżej 200 m2 nowe okna lecz jeszcze nie ocieplony teraz piec spala mi zasobnik na 12 godz wydaje mi sie ze to dużo mam dobry miał ponieważ już wypróbowałem wielu dostawców ten co mam naprawdę jest super mało popiołu ładny płomień nie żużluje piec ustawiłem sobie z myślą takę żeby krótko chodził i szybko nagrzał czyli mocny wiatr 8, 9 siła i krótkie podanie 35 sekund ale spala szybko zasobnik (jestem w stanie nie całe pięć minut podnieś temp na piecu o 30 stopni to chyba dobry miał) palę również groszkiem też jest dobry czasami mieszam sobie miał i groszek wszystko super ale spala mi bardzo szybko tonę spaliłem w dwa tygodnie. Chciałem zaznaczyć że piec mam od października fachowiec podłonczył mi również do niego pokojówkę auraton 2005 lecz co mnie zaskoczyło to mam go podłączonego do pompki a nie do sterownika i nie wiem czy to dobrze jak ktoś ma taki piec i przetestował go na różne sposoby wie jak mniejwięcej ustawić go na ekonomiczne spalanie to proszę o podpowiedz pozdrawiam
  25. witam mam problem z piecem wydaje mi się ze dużo pali czy może ktoś mi może podpowiedzieć jak ustawić piec typ sas eco 29 kw sterownik st77 mam go od października z góry dziękuję
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.