Skocz do zawartości

jacek61

Stały forumowicz
  • Zawartość

    1105
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    28

Ostatnia wygrana jacek61 w dniu 10 Czerwiec

Użytkownicy przyznają jacek61 punkty reputacji!

Reputacja

65 Doskonały

O jacek61

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bielsko-Biała

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    dom ok. 200m2, nieocieplony
  • Instalacja
    stalowa o dużej pojemności, grzejniki żeliwne i aluminiowe
    zawór 3d
  • Kocioł
    Spyra 25kW tłok, nieco zmodyfikowany palnik

Ostatnie wizyty

5948 wyświetleń profilu
  1. Ponad dziesięć lat temu też starałem się o dotacje i przebiegało to zupełnie bezproblemowo. Jedynie trzeba było się w wyznaczonym terminie zgłosić do operatora wyznaczonego przez miasto który tym się zajmował, zakładu energetyki cieplnej. Było wyznaczonych kilkanaście firm, producentów kotłów które brały w tym udział i które prezentowały swoje kotły na hali tego operatora. Po wybraniu producenta i typu kotła kontaktowało się z instalatorem, instalującym tego typu kotły, na wizytę umawiał się kominiarz dokonujący przeglądu instalacji kominowej ( przy okazji pokazał mi kilka rzeczy które były wadliwe a na które nie zwraca się uwagi jak przejmuje się starszy dom i "od zawsze tak było"). Dostawa kotła i montaż w wyznaczonym terminie czyli kwiecien 2008. Po dziś dzień kocioł służy i jestem z niego zadowolony. Kocioł z podajnikiem kupiłem i zamontowałem za niecałe 4 tys. zł.
  2. jacek61

    Ocieplenia fundamentu i stropu.

    Betonowe ściany w piwnicy dość wysoko wychodzące ponad grunt, mam podobną, i też zimno. W kotłowni natomiast jest przeważnie ok 15 stopni i tam można w zimie pracować.
  3. jacek61

    Lifting kotła Integra Lux z Żywca 18 KW

    Tak jest jak kolega napisał powyżej. Dodam jeszcze że, trwałość tego ślimaka będzie w dużej mierze zależeć od tego czy w tej rurze będzie się cofał dym w kierunku podajnika, dlatego można pomyśleć o dodatkowym napowietrzeniu zbiornika na opał od dmuchawy. Do zbiornika trzeba podać tyle powietrza aby ruch powietrza w rurze podajnika podczas pracującej dmuchawy był w kierunku retorty ale by tego powietrza nie było na tyle dużo by rozpalał opał poniżej otworów nadmuchowych retorty, zarówno w czasie pracy dmuchawy jak i podczas podtrzymania gdy naturalny ciąg też potrafi zrobić swoje. Może być konieczny regulator ciągu w kominie.
  4. jacek61

    Ochrona powrotu kotła

    Próba to próba a praktyka często bywa inna. Kolego kubulus36 powiedz mi jak będzie wyglądało to gdy za oknem będzie, 5 stopni wyjście 60 a powrót 50 to kaloryfery gorące, w domu sauna, jak na grzejnikach termostaty to się przymkną i powrót zimny.
  5. jacek61

    Brak ciągu kominowego.

    Tak to moim zdaniem wygląda. dach.pdf
  6. jacek61

    Brak ciągu kominowego.

    Na pierwszym zdjęciu widać górę komina (nieznacznie) nad szczytem dachu, zdjęcie było robione z ziemi więc wysokość komina jest prawidłowa.
  7. jacek61

    Korozja w kotle - prośba o opinię

    Dużo tez zależy z od stali z jakiej zrobiono kocioł. Mam dwa rodzaje skrzynek na popiół jedne dostarczone z kotłem i te wolno korodują i takie które sam zrobiłem i te tak korodują jak na filmie, wyłącznie na sucho. A temperaturę na powrocie trzeba podnieść obowiązkowo.
  8. jacek61

    Komin

    Jadę na ceglanym. Po ociepleniu komina na dachu i na strychu plus regulacja kotła aby nie było zbyt dużych skoków temperatury spalin daję sobie rady ale cały czas wilgotny środek komina przy wylocie. Na ścianach w pomieszczeniach mieszkalnych wykwitów nie ma, na strychu są. Taki długi komin działa jak chłodnica im bliżej wylotu tym zimniejsze spaliny.
  9. jacek61

    Komin

    Nie uważam się za eksperta w tym temacie a jedynie za użytkownika od 10 lat kotła z podajnikiem i 11 m komina 14x14 i śledzę ten temat od lat. Kominiarz nr 1 może i miałby rację gdyby komin miał 7 metrów, 16 m komin z cegły to pewny kondensat Kominiarz nr 2 nie dodał, że frezowanie komina to często pomieszczenia przylegające do komina są do remontu co dodatkowo podnosi koszty. Generalnie duże pieniądze za metalowy wkład który i tak długo nie wytrzyma. Kominiarz nr 3 i producent kotła sugerują najlepsze rozwiązanie czyli wkład fi130 z im grubszej blachy tym lepszy. Do tego najlepiej tak prowadzić kocioł by była stała temperatura spalin, bez skoków. Trzeba mieć też na uwadze, że to rozwiązanie jest niezgodne z przepisami i pewnie żaden kominiarz sie pod tym nie podpisze. Minimalne wymagania dla komina to 14x14 lub fi 160mm.
  10. Im bardziej upalne dni to większe kłopoty z ciągiem bo na dachu wyższa temperatura niż w kominie. W takiej sytuacji po starcie dmuchawa musi przepchnąć gorące spaliny z nad palnika przez komin aby ciąg powrócił. Gdy komin nieszczelny to się dymi. Jedyne rozwiązanie to uszczelnić połączenia. Zwrócić uwagę czy nie czuć dymu w pomieszczeniach mieszkalnych przez które przechodzi komin, przy spękaniach komina tam też może wydobywać się dym a wraz z nim czad.
  11. jacek61

    Z Której Kopalni Kupić Węgiel

    Mocą i zawartością popiołu to pasowało by do miału 23 z tej tabeli. Ten skład w którym kupowałem do tej pory ma bocznicę kolejową. Transportują też samochodami. A może mi sprzedali coś innego, jak nie kupujesz na kopalni to tego nie wiesz. Zawsze kupowałem z 50 kg na próbę w kwietniu, jak można jeszcze ostrzej popalić, później nie było niespodzianek, szczególnie to ważne jak kupuje się miały. Zrobiłem wyjątek i miałem niespodziankę, z drugiej strony tragedii też nie było bo ogrzałem tym dom. W tym roku kupię opał na innym składzie. Podjeżdżają samochodem z HDSem pod okienko i przez nie wsypują, rozmawiałem telefonicznie z tym składem, potwierdzili. Na razie nie mogę się tym zająć, odkładam to na późne lato.
  12. jacek61

    Z Której Kopalni Kupić Węgiel

    Miał kupiłem na składzie gdzie zawsze kupuję, niestety nie udało mi się znaleźć paragonu bo tam jest napisane jaki miał i jaka kaloryczność. Miał przeciętny, dużo popiołu tak, że nie mieściłem się w podstawionych kubłach a przecież wcześniej paliłem miałem 25 i 23 z Piasta i Ziemowita to mam porównanie. Na stronie PGG jest też miał II z Chwałowic o niższych parametrach, które załączam Edycja: Kilka lat wcześniej paliłem odsiewką Chwałowice z produkcji groszku, samo to w ogóle nie chciało się palić, za bardzo się spiekało, czarne spieki unoszące się nad palnikiem ale po zmieszaniu z miałem z Piasta to był chyba najlepszy opał a palę w tym kotle już 10 lat.
  13. jacek61

    Z Której Kopalni Kupić Węgiel

    Miniony sezon paliłem miałem z Chwałowic. Nie zrobiłem próby przed zakupem i trochę się przejechałem. Myślę, że był to miał II o kaloryczności 24 lub mniejszej. Dużo popiołu ok 15%. W przeciwieństwie do miału Piast/Ziemowit palił się na całym palniku, a nawet w silne mrozy przy dużym podawaniu pojawiał się niedopał. W tym roku jeszcze nie kupiłem opału na zimę ale wracam do Piasta/Ziemowita.
  14. jacek61

    Ustawa antysmogowa podkarpacie

    Podobna sytuacja jest w woj. śląskim, zakazane jest spalanie miału o granulacji mniejszej niż 3mm. Dlatego powstał miał Greenpal https://pgg.pl/sklep/index/produkt/id/5%2CGreenpal+-+Ekomiał. Gdy granulacja jest powyżej 5mm to praktycznie jest ekogroszek, tu parametry do Retopalu https://pgg.pl/sklep/index/produkt/id/4,Retopal+-+Ekogroszek
  15. jacek61

    Ochrona powrotu kotła

    Skąd w spalinach bierze się woda. Do spalenia 1 kg węgla kamiennego z nadmiarem powietrza ok 100% potrzebujemy 15 m3 powietrza. A więc w 15 m3 powietrza znajdzie się: 1) Woda z wilgotności powietrza, przyjmijmy normalne warunki w zimie ( mam higrometr w kotłowni) czyli w 50% wilgotności względnej i 17 stopni https://www.otech.pl/kalkulator-wilgotnosci/ zgodnie z tym kalkulatorem to 7,22 g/m3 powietrza 2) Wilgotność węgla określana symbolem W tr , przyjmijmy za stroną PGG dla retopalu zakres 9 do 15 %, załóżmy, że węgiel suchy to 10% czyli 100g na kg węgla czyli 6,66g/m3 spalin 3) Woda powstająca ze spalanie węglowodorów. Węgiel zawiera od 4,5 do 6% wodoru a więc przyjmując 5% wodoru w kg węgla kamiennego to po spaleniu mamy 450 g wody pod postacią pary, czyli 30g/m3 spalin Razem wychodzi ok 44g/m3 wody w jednym m3 spalin. Temperatura punktu rosy wyliczona z powyższego kalkulatora to 37stopni. I tak by było gdyby w spalinach z węgla nie było siarki. Siarka wszystko komplikuje bo powstaje kondensat kwasu siarkowego. Dla spalin bezpieczną temperaturę przyjmuje się z tego powodu ok 160 stopni a dla ścianek kotła im wyżej tym lepiej. Ponieważ takiej temperatury ścianki kotła nie jesteśmy w stanie osiągnąć nasz kocioł będzie się zużywał aż w końcu będzie trzeba go wymienić. Z praktycznego punktu widzenia. Od dziesięciu lat używam obecnego kotła bez ochrony powrotu. Warto zwrócić jednak uwagę, że jest to CO grzejnikowe grawitacyjne jedynie wspomagane pompą, Na kotle 55stopni a temperatura podawana na grzejniki bez termostatów regulowana za pomocą zaworu trójdrożnego. Z tego względu w okresach przejściowych gdy nie trzeba wysokich temperatur na grzejniki temperatura powrotu niska ale ilości powracającej wody minimalne, gdy mrozy to powrót cieplejszy. Montując następny kocioł nawet do obecnej instalacji nie zastanawiałbym się czy dać ochronę powrotu po prostu bym ja dał. W nowych instalacjach z termostatami i podłogówką to ochrona powrotu jest moim zdaniem obowiązkowa. Jak autor tego tematu nie wierzy to niech szuka tematów na tym forum o zgnitych kotłach szczególnie tych z kanałami pionowymi.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.