Skocz do zawartości

emigrant

Stały forumowicz
  • Postów

    1756
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    10

Ostatnia wygrana emigrant w dniu 22 Maja

Użytkownicy przyznają emigrant punkty reputacji!

O emigrant

  • Urodziny 09.05.1982

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    dom jednorodzinny
  • Instalacja
    10 grzejników Fondital aluminiowych, system dwururowy miedziany, zawór 4D ESBE VRG141 25(1"), pompki Wilo-Yonos PICO 25/1-4, komin ceramiczny fi 200
  • Kocioł
    Setlans Selvan 11 kW

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    woj. podlaskie

Ostatnie wizyty

11956 wyświetleń profilu

emigrant Osiągnięcia

Weteran forum

Weteran forum (13/14)

  • Dedicated Unikat
  • Bardzo popularny Unikat
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Maszyna do postowania Unikat

Najnowsze odznaki

106

Reputacja

  1. Nie, chodzi o układ hydrauliczny.
  2. Miałem na myśli te zwykłe, szare gazety. One się nie spalają tak do końca. Zaraz te farfocie latają wszędzie i się przyklejają. Z resztą jak napisałeś, zwykła gazeta bardzo szybko się spala. Nie nadaje się na rozpałkę. Jedynie podpalić podpałkę i to lepiej robić zapalarką gazową z tym wysięgnikiem. Najlepiej pozbyć się takich kotłów i pójść przynajmniej trochę w automatykę... 🙂 - pellet, ekogroszek, itd. Oczywiście jak ktoś płaci za drewno. Bo jak ktoś ma darmowe, własne drewno i kosztem jest tylko go ściąć samemu i porąbać to można bawić się w zasypowce. Jak ktoś kupuje drewno, żeby palić w zasypowcu to chyba ma trochę niepokolei w głowie...
  3. Gazeta się nie spala, więc to najgorsze co może być. Zalepisz sobie kocioł i komin syfem gazetowym. Lepiej to robić rozpałką, czy swoje drzazgi np. z sosny. Ja mimo, że palę prawie w 100% sosną i mam trochę kawałków z sosny w którą przywalił piorun, więc są mocno żywiczne, idealne na drzazgi to po prostu się nie chce ich robić. Kupuje gotowe wynalazki jak te wałeczki...
  4. Kupuję w Mrówce takie wałeczki zrobione z wiórek sklejone jakąś żywicą. Wrzucam 4-5 sztuk w palnik i podpalam zaplacznią do gazu kuchennego. Na to drobne kawałki sosny wzdłużnie i na to już grubą sosnę wzdłużnie. Chyba nic nadzwyczajnego. Ważne, aby od samego początku był ogień z długim płomieniem, dlatego te kupne wałeczki. Te takie do grila nasączone naftą, czy te szare nie nadają się. Najlepsze te wałeczki z wiórek - dają dobry ogień i długi płomień. Takie - https://www.empik.com/podpalka-5-kg-ok-500szt-do-kominka-pieca-ogniska-grilla-rozpalka-feniks-sp-z-o-o,p1254976277,dom-i-ogrod-p?gclid=Cj0KCQjwv5uKBhD6ARIsAGv9a-zdnxaFl1OEBO6I0TeTbGbS9qVrk9PfGJpFmTAvFXB93h_MGkoMPEYaAonsEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
  5. Jedna pozycja na sztywno - full otwarte. Nie wiem co to za pomysł z tymi klapami od lat, ale nimi można biedy narobić. Poza tym każde przymknięcie to zbieranie się syfu na tej klapie.
  6. Zamontować z powrotem zawirowacze jak je wyciągnąłeś.
  7. Pewnie nie masz krótkiego obiegu kotłowego?
  8. Widzę, że temat umarł. Finalnie zostaję przy starym, aluminowym grzejniku Fondital plus głowica termostatyczna gazowa Danfossa. Energetycznie trochę się pozmienia w pokoju po remoncie. Dojdzie mata alufox na ścianach, suficie i podłodze. Do tego farba termoizolacyjna - tak, to nie działa na zasadzie oporności cieplnej jak styropian, czy wełna a odbiciu w ponad 90% promieniowania cieplnego i wyrównaniu temperatury między podłogą a sufitem. Tym tylko schodzimy z niższym zapotrzbowaniem na ogrzanie pokoju. To nie podtrzymuje ciepła, może symbolicznie. Jak głowica gazowa Danfossa się sprawdzi i będzie to działać fajnie wymienie ją na głowicę elektroniczną Netatmo https://www.netatmo.com/pl-pl/energy/valves - działa z HomeKitem japkowym, rysuje fajne wykresy, odczyt temperatury otoczenia w czasie rzeczywistym, pokazuje cały czas temperaturę otoczenia na tym e-inkowym wyświetlaczu, długo trzyma na baterii.
  9. Trudno powiedzieć. Za zimno to nie, ale w ten grzejnik muszę wtłoczyć prawie 60 stopni. Jakby co mogę dać tyle samo żeberek 16 a nawet 20, ale wersję wyższą 500 EXTRATHERMSERIR SUPER B4. To jest najbardziej wydajny energetycznie model Fonditala. Przy 16 żeberkach mocn cieplna przy delcie30 wyjdzie 1030 W w stosunku do tego który mam ~750W. https://www.fondital.com/pl/pl/extrathermserir-super-b4-pl Nawet jak kiedyś grzejnik będzie przewymiarowany to ma jakieś to znaczenie skoro i tak będzie głowica? Hmm, jesteś pewien? W sumie to by pasował z tą mocą 750 W w stosunku do podobnego modelu stalowego od Purmo. Mnie się wydawało, że moc grzejną żeberka trzeba obliczyć z tych danych w tabelce na podstawie poniższego wzoru. To do czego jest ten wzór pod tabelką? Co nim wyliczymy? Gazowy kosztuje 70 złotych a cieczowy 40 złotych. To nie są jakieś duże różnice, wręcz pomijalne. Bardziej jak to wygląda od strony technicznej, użytkowej takiej głowicy. Gazowy, który reaguje prawie 3x szybciej niż cieczowy jest korzystniejszy dla mnie przy aluminiowym grzejniku? Może będzie mniejszy tzw. syndrom "zimnego grzejnika" - brak promieniowania cieplnego.
  10. @faradekwidziałeś post #20? Chyba zostanę przy aluminiowym grzejniku i chyba zostanie ten sam co jest. Jest sens wstawiać o większej mocy?. Nie wiem, czy dobrze założyłem W/m2 i nie wiem czy dobrze policzyłem moc jednego żeberka. Druga kwestia, czy warto iść w tę głowicę gazową z czasem reakcji 8 minut zamiast cieczowej z reakcją 20 minut?
  11. Niestety, RA 2996 w zakresie 16-26 stopni nie ma funkcji odcięcia wody. W razie demontażu grzejnika z jakiś przyczyn trzeba spuszczać wodę z instalacji. Za to RA 2944 5-26 stopni ma funkcję odcięcia wody. Dziwne...
  12. Ok, głowice z czynnikiem gazowym reagują szybciej niż z czynnikiem cieczowym. Gazowy - około 8 minut, cieczowy około 20 minut. Elektroniczne około kilkudziesiąciu sekund. Z tymi elektronicznymi jest trochę problemów. Jak głowica będzie dużo kręcić zaworem to szybko padnie bateria. Niektóre modele zawieszają się. Niektóre mają zbyt głośne silniczki - w pokoju sypialnym, w nocy w totalnej ciszy może być to słyszalne. Niektóre mają duże przekłamania odczytu temperatury. Niektóre "głupieją". Tutaj z własnego doświadczenia może coś więcej napisać @Sławek007 Chyba zamówię do klasycznego zaworu Danfossa RA-N główicę gazową Danfossa RA 2944. Głowica gazowa RA 2944 jest w zakresie 5-26 stopni. Jest głowica Danfossa gazowa RA 2996 w zakresie 16-26. Czy taka głowica nie byłaby lepsza? Jaki jest sens ustawiania głowicy poniżej 16 stopni lub mieć zakres głowicy od 5 stopni? Może taką głowicę 16-26 stopni jest łatwiej ustawić na daną temperaturę i nie będzie całkowicie odcinać przepływu? https://store.danfoss.com/pl/pl/Climate-Solutions-dla-ogrzewnictwa/Termostaty-grzejnikowe/Głowice-termostatyczne/Mechaniczne-głowice-termostatyczne/RA-2000-Czujniki%2C-RA-2996%2C-Gaz%2C-Typ-czujnika%3A-Czujnik-wbudowany%2C-16-°C---26-°C%2C-RA/p/013G2996
  13. U mnie pompka akurat pracuje ze stałym ciśnieniem, bo to stara pompka. Na krótkim obiegu kotłowym mam Wilo Pico, ale tam lata na 1 biegu(C1). Na 11, czy 12 grzejników tylko 2, albo 3 będą miały głowicę termostatyczną. To mała instalacja, więc nawet jakoś nie trzeba było równoważyć hydraulicznie instalacji przez kryzowanie zaworów grzejnikowych, bo najdalej oddalone grzejniki były gorące. Szumów też nie słychać a pompka gania na 3 biegu. @samborA co sądzisz o głowicach gazowych? Niby szybciej i precyzyjniej reagują na zmiany temp. pomieszczenia niż cieczowe. Czy współcześnie iść już w elektroniczne? https://www.danfoss.com/pl-pl/products/dhs/radiator-and-room-thermostats/radiator-thermostats/radiator-sensors/#tab-overview
  14. @Sławek007 to masz zwykłe zawory Danfossa RA-N i zwykłe głowice elektroniczne. Myślałem, że masz coś wyszukanego jak Danfoss Dynamic Valve https://www.danfoss.com/pl-pl/products/dhs/radiator-and-room-thermostats/radiator-thermostats/radiator-valves/dynamic-valve/#tab-overview który automatycznie równoważy hydraulicznie instalację, ma jakiś regulator ciśnienia różnicowego. Tylko nie wiem czy taki zawór nadaje się do układu otwartego? Czy to ma jakieś znaczenie, czy to jest układ zamknięty, czy otwarty dla takiego zaworu?(@sambor). Co sądzicie o głowicach nie cieczowych a gazowych? Filmik do Danfoss Dynamic Valve
  15. @faradek Coraz bardziej zaczynają mi się podobać Twoje argumenty, żeby zostać przy grzejniku aluminiowym, albo wymienić na aluminiowy o odpowiedniej mocy. Zaraz będę robił obliczenia, bo wydaje mi się, że mój magik hydraulik wstawił grzejnik na "oko" w pokoju na poddaszu, który nie jest ocieplony - jedynie w dachu 6 cm wełny z lamdą 0,032. W przyszłosci będzie dodatkowe 20 cm wełny. Przy remoncie w ścianki pokoju dam alufoxa(alufox.pl) i farbę termo CIQ. Traktuję to jako eksperyment, ciekawostkę jako formę dodatkowego ocieplenia poprzez odbicie promieniowania cieplnego. Nie jest drogie a chętnie przetestuję. Pokój ma 3,40 m x 4 m = 13,6 m2. Nie wiem ile tu założyć watów na m2 na poddaszu/strychu użytkowym, ale niech będzie 120W/m2. Grzejnik to 16 żeberek 350/100, ma 6 tych bocznych lameli, czy jak to się zwie. Jest miejsce pod oknem na wysokość grzejnika do 550 mm. Nie mam pojęcia co autor pomysłu miał na myśli wsadzając do tego pokoju niskie 350-tki, ale za to dłuższe, bo aż 16 żeberek - 128 cm długość grzejnika. Pewnie taki się kupiło w 2008 roku... Ja ich nie kupowałem ani nie dobierałem. No dobrze. Zobaczymy jaką moc cieplną ma jedno żeberko mego grzejnika Fondital przy delcie 30(55/45/20): Φ = Km ΔTn 0,6506x(47,2^1,2598) = 83,5 W 16 x 83,5 = 1336 W Purmo C22 400/1200 przy 55/45/20 ma moc cieplną 747 W według ich tabelki. Czy ja tu coś źle policzyłem, czy jednak sprawność stalowych grzejników jest tak beznadziejna? Mego modelu Fonditala już nie produkują, ale wybrałem podobny model ze słabymi parametrami i 6 lamelkami na boku grzejnika https://www.fondital.com/pl/pl/master Zostawić ten grzejnik, czy zwiększyć moc? No właśnie te Danfossa klasyczne działają chyba on/off? Zdradzisz jaki zawór i głowicę zastosowałeś, co nie działa na zasadzie on/off a jedynie kryzuje przepływy w zależności od różnicy temperatury zadanej?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.