Skocz do zawartości

pawel8516

Forumowicz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia pawel8516

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam danielek napisz czy zawór 4d masz z siłownikiem i sterownikiem (ew. pogodowym)? no a co z wybuchami? mam identyczny kocioł, zawór 4 i paląc miałem zdarza się że podczas podtrzymania zgaśnie płomień nad miałem, wiatrak pompuje 100%, temp spalin znacznie spada i po chwili ryp w komin. próbowałem podawać powietrze przez drzwiczki zasypowe i nie pomaga, a co do stałopalności to żadne cuda, 12 godz nie wytrzyma. dom 3 lata, max + 15 styro, 110m.kw.
  2. Kocioł chyba nie jest zbyt duży, 15kw w domu 120mkw ocieplony 15cm styropianu + cwu 250l. Masz rację, najbardziej przeszkadza mi ten cykliczny sposób palenia, krótka stałopalność (chociaż wiem że nie jest to wyznacznikiem prawidłowego spalania) która przy miale ok 25kg zapalonym od góry wynosi do 10godz. Do miału używam modne "turbo" bo z miarkownikiem nie chcę się palić. Instalację mam wyposażoną w zawór mieszający ze sterownikiem i termostatem pokojowym. Retorta chyba odpada ponieważ jestem bez grosza, a ponadto moja kotłownia jest raczej za mała na podajnik. Najtaniej i najprościej byłoby mieć dobry kocioł dolnego spalania do którego dosypywałbym paliwo co parę godzin a dym nie przysłaniałby zimowego słońca. Najchętniej oddałbym to cudo do defro ale cóż, potężnie się wjeb.... a kosztował kupę kasy. Jest to mój pierwszy w życiu kocioł, wcześniej mieszkałem w "domu z płyty" i wiedziałem że ciepło bierze się z żeliwnego kaloryfera. Wszystko czego się dowiedziałem na temat CO pochodzi z tego forum. Jak opowiadam znajomym że palę od góry to się śmieją bo myślą że to żart. Żebym wiedział że po przeróbce będzie się lepiej paliło to dzisiaj biegnę po tarczę do gumówki i elektrody.
  3. Panowie, od kiedy kupiłem kocioł w wolnej chwili czytam forum. Ożeniłem się z defro optima komfort plus ale po dwóch latach użytkowania to raczej minus. Podane dane przez producenta dot. zużycia opału, stałopalności czy ekologii to są chyba niespełnione marzenia konstruktorów tego "mercedesa". Mój kocioł to typowy górniak, jak ktoś napisał spali wszystko aby dużo. Paliłem różnie: od dołu, od góry, z wiatrakiem i miarkownikiem. Czyszczę go często chociaż mocno nie zarasta, palę na wysokich temperaturach pow.60st. Jako opału używam miał, suche drewno liściaste, węgiel groszek. Czytając wątek o przeróbce na dolniaka przyszedł mi do głowy taki szalony pomysł. Wymyśliłem że z boku kotła w zewnętrznej części na poziomie rusztu mógłbym wyciąć prostokątny otwór na długość głębokości pieca, na zewnątrz dospawać coś w rodzaju zasobnika na paliwo. Boczna ściana pełniła by rolę przegrody jak w dolniaku. Martwi mnie jednak czy ingerencja w wodny płaszcz nie spowoduje zaburzeń w przepływie wody i (najważniejsze) czy pod opałem w zasobniku musi być ruszt? Czy np. węgiel wypalając się będzie osuwał się na ruszt gdzie ulegnie spaleniu? Tematu budowy paleniska nie poruszam, interesuje mnie tylko wasze zdanie czy coś takiego może w ogóle działać.
  4. zdjęcia wrzucę ale najpierw muszę jechać na budowę i popstrykać. Jeszcze nie mam siłownika zaworu ani sterownika. Pompa kotłowa znajduje się za zaworem 4d (na powrocie), a pompa CO na zasilaniu układu czyli gdy zawór otworzę całkowicie jedna jest na zasilaniu a druga na powrocie dlatego w przypadku zagotowania jest szansa że przynajmniej jedna się nie zapowietrzy.
  5. Ja na CO mam 25/6 a w kotłowym 25/4 i działa bardzo dobrze.
  6. samouk ja mam optima komfort plus 15kw z nowej linii. Użytkuje go od początku roku w nowym domu gdzie jeszcze nie mieszkam. Niewiele mogę Ci powiedzieć o nim bo zazwyczaj rozpalam od góry miał albo groszek i nie wiem jak długo się pali bo wracam do mieszkania. Wczoraj po trzech godzinach palenia groszku od góry temp. spalin pokazywała 70st. ale chyba cały rzut się rozżarzył i nie było potrzeby dmuchać. To jest mój pierwszy kocioł w życiu ale teraz chyba kupiłbym dolniaka. Wykonanie kotła sprawia wrażenie dużo lepsze niż w przypadku np. Sasa. Serwis bardzo ok. Zaletą są wymiary, wysoki a wąski i płytki, palenisko niewielkie. W niewielkiej kotłowni ma to znaczenie. Gdzieś w sieci przeczytałem że dużo spala ale obserwując go podczas pracy dmuchawa się włącza na chwilkę gdy temp. spadnie poniżej zadanej i to tylko z mocą 1%, brakuje możliwości podania powietrza wtórnego w górnych drzwiczkach. Czuwaj :)
  7. Malymiki mam taki sam zawór 4d. Bardzo łatwo można dojść jak założyć pokrętło na zaworze. Na trzpieniu na którym zakłada się pokrętło jedno z ramion krzyżyka jest ścięte, to ścięcie określa położenie przepustnicy zaworu (jeżeli ścięcie jest u góry przepustnica jest w położeniu pionowym). Kreseczka na pokrętle musi się pokrywać ze ścięciem na trzpieniu. Wiem bo też nie wiedziałem i musiałem wymontować zawór, na szczęście jest na śrubunku.
  8. pawel8516

    Rtl

    Rzeczywiście u mnie na powrotnym rozdzielaczu są powroty z grzejników ale przed rtl jest jeszcze zaworek kulowy i złączka (pex). Układ jest na chodzie i mimo wysokiego powrotu podłoga działa. Bardziej martwiła mnie temp. w skrzynce bo narazie nie ma jeszcze drzwiczek a docelowo skrzynka będzie zabudowana szafą. I jeszcze pytanko: czy kiedy zdejmę głowice zaworu (rtl) to woda płynie bez żadnych ograniczeń temperatury, tak jakby tego zaworu nie było? dzięki zdrowia
  9. pawel8516

    Rtl

    Witam. Jestem na etapie budowy instalacji CO w nowym domu. Podłogówkę instalator połączył z zaworami RTL HERZ mini z tym że te zawory znajdują się w skrzynce rozdzielaczy. W instrukcji zaworów HERZ wyczytałem że zbyt wysoka temp. otoczenie może powodować zakłócenia w pracy zaworu. Jak to jest w praktyce, czy u kogoś tak działa. Co w przypadku gdy przez rozdzielacze popłynie woda 65st w skrzynce zrobi się gorąco a zawór ustawie na 40st? Wydawało mi się że rtl różni się od zwykłych termostatów tym że ma na niego wpływ tylko temp. wody a tu czytam inaczej. Pomóżcie bo jeszcze nie zapłaciłem fachowcowi a później to go już chyba nie namierze. Dzięki. Zdrowia.
  10. Witam. Od półtora miesiąca użytkuję defro optima komfort plus 15kw nowa linia, sterownik z pidem i czujnikiem temp. spalin. Dom nowy, ocieplony, niezamieszkały powierzchnia ogrzewana 105mkw, bojler jeszcze nieczynny, w przyszłości może jeszcze poddasze będę ogrzewał. Kocioł wygląda dobrze, podczas rozruchu nie dopuszcza do temp. spalin powyżej 250st., podczas pracy temp. spalin w granicach 150st. W domu temp. ok 7st., zadana na kotle 60, powrót 50st. bez mieszania. Palę orzechem od dołu. Stałopalność niewiadoma bo rozpalam, zasypuję kocioł i jadę do miejsca zamieszkania. Dzisiaj kupiłem 100kg miału ze śniegiem, załadowałem kocioł do pełna (ok 35kg.) o 13.30 rozpaliłem od góry kilkoma szczapami. Temp. spalin ciągle na poziomie 240st., zadana na kotle 60st., wiatrak się nie wyłącza, o 20.00 jeszcze się paliło ładnym niebiesko żółtym płomieniem, pozostało ok. 1/3 wsadu, teraz już nie wiem bo mnie tam nie ma. Jak wyjeżdżałem w domu było 15 st. Ogólnie z kotła jestem zadowolony. Wady: rzeczywiście dość mocno zarasta sadzą mimo wysokiej temp. na kotle chociaż sas u kolegi produkuję takie skwary sadzy że kiedy to zeskrobał myślałem że to groszek. B)
  11. Zamierzam kupić kocioł do nowego ocieplonego domu 120 mkw + cwu 140l. Do gustu przypadł mi Ogniwo Kmw piecyk na miał ale można w nim palić węgiel http://www.ogniwobiecz.com.pl/kmw.jsp. Duże znaczenie ma dla mnie wielkość kotła ( kotłownia 6,5mkw ) a ten byłby idealny. Ogólnie Ogniwo ma dobre opinie ale ten piec to nowość i produkują narazie o mocy 14kw. Wyposażony jest w sterownik z czujnikiem temp. spalin, gość z działu technicznego nie potrafił mi powiedzieć jaki to model sterownika. Jeśli ktoś korzysta z tego pieca to proszę o opinię lub może ktoś słyszał o nim. Co dobrego robi czujnik temp. spalin, czy może to następny chwyt marketingowy?
  12. Już sam nie wiem jak to powinno być zrobione B) . Wczoraj byłem u kolegi który podłogówkę ma podłączoną jak kaloryfer z tym że na powrocie ma zawory RTL. Instalację użytkował pierwszy sezon i jest z niej zadowolony. Podłoga nagrzewa się w miarę szybko i ponoć się nie przegrzewa. Jak to jest z tymi RTL, rozwiązanie tańsze (brak pompy) ale czy to rzeczywiście tak dobrze działa? Jeśli to działa to po co ja się pcham w jakieś układy z TZM i pompą do której jeszcze muszę kupić termostat. U mnie jest 4 pętle podłogówki gdzie największa będzie w pomieszczeniu 12 mkw. Czy taki RTL wystarczy do zabezpieczenia podłogi? Czy podłoga będzie grzała równo czy może tylko pół?
  13. skoro tak to dzięki za zainteresowanie i odpowiedź. zrobię jak piszesz
  14. a czy w pierwszym schemacie pompa przez zawór 4d nie pociągnie z zasilania zasobnika? np jak zawór będzie otwarty na ful.
  15. zdecydowałem się już na instalację jednak nie do końca jestem przekonany o prawidłowości działania zbiornika cwu. W innych tematach wyczytałem że cwu będzie chodziło w takim układzie na grawitacji ale mam pytanie czy aby pompy nie wymuszą odwrotnego obiegu wody przez zbiornik cwu? czy może się tak zdarzyć że obieg wody w co ominie kocioł przelatując przez zbiornik cwu? już sam się gubie, nie chcę montować trzeciej pompy, instalacja miała być tania i prosta a tymczasem robi się na odwrót. Pomóżcie B) schemat.bmp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.