Skocz do zawartości

zaq

Forumowicz
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia zaq

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Starter dyskusji
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Co do pierwszej części postu pomoże montaż zaworu różnicy ciśnień na powrocie instalacji. W momencie, kiedy obieg podłogówki będzie zamknięty zawór się otwiera umożliwiając swobodny przepływ wody.Kiedy pętle się otwierają, spada ciśnienie i zawór się zamyka.
  2. Witam! Jeśli chodzi o bojler, to u mnie jest on obsługiwany przez sterownik geco. Dokupiłem dodatkowy czujnik temperatury. Parametr temperatury wody w bojlerze jest w ustawieniach serwisowych. Sterownik załącza pompę, gdy woda się ochłodzi, ale tylko wtedy, gdy temperatura na piecu jest wyższa od temperatury w bojlerze...
  3. Hmmm... Zależy czy będziesz miał kocioł na ekogroszek z dodatkowym paleniskiem. Jeśli będziesz sobie przepalał drewnem a w instalacji będzie trochę pexu to taki zawór zwiększy bezpieczeństwo. W swoim domu mieszkam od listopada (też budowany od podstaw) i już 3 razy zdążyłem wodę zagotować. Na szczęście mam miedź i nic się nie stało. Ale pex 120 stopni mógłby nie wytrzymać. Ja mam piec HEF 25 kw z dodatkowym paleniskiem na ekogroszek. W swojej instalacji nie zapomnij o zaworze 4-d, który zapewni Ci ochronę kotła przed korozją (wysoka temp. na powrocie). Temperaturą w domu możesz sterować na kilka sposobów, np. 1) głowice termostatyczne na grzejnikach + (najlepiej) zawór różnicy ciśnień 2) sterownik pokojowy Auraton + siłownik ze sterownikiem do zaworu 4-d (rozwiązanie Piotrka Automatyka). W chwili obecnej stosuję to pierwsze rozwiązanie (mam Auratona, ale bez zaworu 4-d co skutkowało tym, ze woda na piecu oscylowała od 35 stopni do 65). Spalanie OK, kocioł na temperaturze 65 stopni, temperatura w domu 21,5 - 22 stopnie. Pierwsze rozwiązanie ma jednak jedną zasadniczą wadę: nie możesz sobie ustawić trybu nocnego i dziennego, chyba że sam będzesz obchodził każdy grzejnik i przykręcał głowice... Chyba że kupisz głowice termostatyczne sterowane przez pen-drive USB z komputera albo jakąś główną bazę (ostatnio oglądałem takie bajerki).
  4. Taaa za szybko napisałem i nie przemyślałem tematu. Wystarczy przecież zostawić jeden grzejnik (np. łazienkowy na ręczniki) otwarty i po problemie :) :) :) ... Heheh no ale tak bywa... :)
  5. Nie chodzi mi o zawór różnicowy, tylko zawór różnicy ciśnień. Np. http://www.valvex.pl/pl/php/ar_produkty_se...4&id=73#zdj Po co? Kiedy termostaty na grzejnikach się zamykają (np. jest ciepły dzień i temperatura jest wystarczająca, a nawet wyższa) to wówczas otwiera się zawór różnicy ciśnień aby nie dopuścić do wzrostu ciśnienia w instalacji czy nawet uszkodzenia pompy.
  6. Poczytałem i... zdębiałem. Sprawdziłem swoją instalację i nie ma zaworu różnicy ciśnień :) a ostatnio używałem zaworów termostatycznych przy włączonej pompie (też czasem głośniej chodziła, jak kaloryfery były zimne). W związku z tym, muszę kupić zawór różnicy ciśnień i zawór 4-d.
  7. Wnioski z twoich postów: - węgiel ok - spalanie ok - ciąg ok - kocioł zamontowany ok Sadza powstaje w wyniku niepełnego spalania węgla kamiennego. Ja stawiam na niewystarczającą ilość tlenu. Najlepiej zrób dziurę w ścianie o średnicy 10 cm (poprzednie 20 cm to pomyłka z mojej strony) na wysokości ok. 30 cm od podłogi (chyba, że masz kotłownię gdzieś w piwnicy). Dziura powinna być na przeciwko otworów wentylacyjnych kotłowni - czyli podejrzewam, że także na przeciw kotła, jeśli wentylacje masz razem z kominem. Daj kratki wentylacyjne z dwóch stron otworu. Takie jest moje, skromne zdanie. Nawet jeśli diagnoza się nie sprawdzi to i tak otwór jest dużo lepszym rozwiązaniem (i z tego co wiem wymaganym prawnie) niż uchylone okno, chociażby pod względem bezpieczeństwa i wygody...
  8. Witam serdecznie! Zdecydowałem się na zakup i montaż zaworu 4-d. Nie wiem jednak, jaki model muszę nabyć i jakiej firmy najlepszy (Honeywell, ESBE, inna?). Wszelkie niezbędne informacje podam jeśli będą potrzebne. Na początek: - piec HEF 25kW - dom 250 m2 - nowa instalacja, cienkie rurki w "koszulkach" - ilość grzejników: 13 + podłogówka (1 pętla), zawory termostatyczne na grzejnikach W schematach znajduję zawór różnicowy. Do czego on służy i czy też jest potrzebny? Z góry dzięki :).
  9. 1. Cały czas palisz węglem? Nie spalasz mokrego drewna na dodatkowym palenisku? 2. Okno w kotłowni jest cały czas uchylone? W kotłowni musi być nawiew świeżego powietrza. Ja mam dziurę o średnicy 20 cm. Bez dziury piec się dusił, był czad i sadza. 3. W ustawieniach serwisowych są parametry: ilość podawanego węgla w podtrzymaniu (co parametr U3, w sekundach); długość przedmuchu w podtrzymaniu; współczynnik wydłużenia przedmuchu (tzn. załączenia wentylatora). One mogą być dość znaczące. 4. Jak wygląda węgiel? Są spieki? Jest dopalony lub nie? EDIT: Kto Ci montował kocioł? Serwis? Jest wpięty do komina zgodnie ze sztuką? Może ktoś bardziej doświadczony ode mnie włączy się do dyskusji? B)
  10. Podaj to co masz wpisane i zobaczymy co ewentualnie może być źle. Czynników może być kilka. Poza tym, jak masz ustawiony podmuch? Co z ciągiem? Komin nowy/stary? Daj więcej danych to może coś poradzimy.
  11. Nie... Nie chodzi mi o te ustawienia. Tutaj masz link do instrukcji: http://www.eco-solution.pl/download/geco-instrukcja.pdf Strona 10. Ja miałem ostro nakopane w tych ustawieniach, przez co piec nie pracował prawidłowo. Jak będziesz wciskał te 3 przyciski to się nie denerwuj. Dość ciężko jest je równo wcisnąć i wejść do ustawień. Sam nieraz się męczę z 5 minut B)
  12. Dzięki Marcin. Wszystko jasne B). Jeszcze jedno pytanie: Regulując ręcznie zawór 4-d mogę ustawić konkretną temperaturę (tzn. czy jest to zawór z termostatem) czy reguluję trochę na "chybił trafił". Do Ad.4 Rozumiem, że sam, tzn. "goły" zawór 4-d już daje mi możliwość utrzymywania wysokiej temperatury wody na piecu przy niższej w grzejnikach (np. 40 stopni?). Dzięki serdeczne :)
  13. Witam! Znalazłem taki schemat: Jednak również podłączam się do prośby - szczególne ukłony w stronę Piotrka_Automatyka. Wiem, że zawór czterodrożny jest bardzo przydatny. Ale mam kilka pytań: 1) czy siłownik do zaworu 4-d jest niezbędny 2) do czego służy ten siłownik 3) na jakiej zasadzie zawór 4-d może współpracować z Auratonem / sterownikiem pogodowym 4) czy można na początek kupić sam zawód 4-d (sterowany ręcznie?) a później dołożyć siłownik + resztę sprzętu? Pytanie być może banalne, ale jestem lajkonikiem w tych sprawach. Z kolei fachowiec, z którym mam do czynienia niewiele mi wytłumaczy. Z góry dzięki i pozdrawiam B)
  14. Ja już sobie Auratona wybiłem z głowy... B) Teraz mam same głowice termostatyczne i spalanie identyczne jak z Auratonem. Trzeba pomyśleć o zaworze... Bo temperatura w rurach cały czas ponad 60 stopni to spore straty...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.