Skocz do zawartości

KubaSko

Stały forumowicz
  • Postów

    1 125
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana KubaSko w dniu 5 Sierpnia 2019

Użytkownicy przyznają KubaSko punkty reputacji!

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    świętokrzyskie

Ostatnie wizyty

5 867 wyświetleń profilu

Osiągnięcia KubaSko

  1. Najlepiej wkręć korek w zawór i po problemie :) Jesli w sieci masz takie cisnienie jakie wskazuje ten manometr to tylko reduktor cisnienia cie ratuje no i sprawne naczynie przeponowe. P.s. to z korkiem to taki żarcik branżowy :)
  2. Najbardziej miarodajnym wykładnikiem zapotrzebowania mocy kotła dla instalacji c.o. będzie twoje dotychczasowe doświadczenie. Napisz ile musiałeś mieć do tej pory na kotle żebyś w domu miał ciepło przy mrozach -20 stopni. To da ci obraz z jaką mocą wtedy grzałeś. Sprawdzisz jaką moc mają twoje grzejniki przy tej temp. zasilania i będziesz miał wynik. Nic nam nie mów to że twoje grzejniki mają łączną moc 25 kW ponieważ nie wiesz przy jakiej temperaturze zasilania mają taką moc.
  3. cześć, kiedyś prosiłeś Sambora o protokół co i cwu

    on podał stronę, ale dziś już tego załącznika tam nie ma

    masz go jeszcze może gdzies na kompie? mógłbyś podesłać na [email protected]

    bo jestem na etapie jak Ty kiedyś i nie mam pojęcia jak mam to wyglądać

     

    dzięki, Andrzej

  4. https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/26011-cieknie-woda-z-zaworu-odpowietrzającego/page-3#entry363881 J/w z tym ze do kolegi nie trafiaja pewne polecenia. Post #9
  5. Źle podpięte naczynie i zła średnica do niego, po co ci róznicowy jak wszystko w pexie, osobna pompa do cwu, termostatyczny zawór mieszający na powrocie kotła zastąp pompą kotłową lub czterodrogiem, pompę c.o. trzeba przenieść za krótki obieg. A jak kolega AntekBoryna sobie wyobraża w tej konfiguracji jedną pompę na grzejniki i podłogówkę? pozdrawiam
  6. Producenci kotłów przeważnie wpisują 80-90 stopni. Jeśli na taki parametr dobierzesz grzejniki to moim zdaniem troszkę za wysoko. Dawniej przyjmowano parametr 90/70. Obecnie stosuje się inne parametry pracy instalacji. Obniżenie temp. zasilania powoduje zmniejszenie zużycia energii i obniżenie temp. spalin. Niższy parametr wpływa na nasz komfort cieplny, odczuwamy przyjemniejsze ciepło, nie przypieka się kurz nad grzejnikiem i zmniejsza się ruch powietrza w pomieszeczniu. Poza tym jak masz instalację w pexie to im wyższa temperatura pracy rurki tym krótsza jej żywotność. Jak dobierzesz grzejniki na 90/70 tzn. że jak będzie na zewnątrz -20 (zależy w której części polski mieszkasz) to tyle będziesz musiał puścić w grzejnik. 90 stopni na grzejniku to lekkie przegięcie, a co jak przyjdzie zima stulecia i będzie -30 ? (tu może trochę przesadzam biorąc pod uwagę ostatnie zimy;) . No ale gdyby.... to będziesz musiał przejść na parę :) ja dla kotłów na paliwo stałe przyjmuję 70/55 a kondensatów 55/45. pozdrawiam
  7. Witam Twój grzejnik ferroli pol 500 dla parametrów 70/55/20 ma moc 93,7 W dla jednego żeberka. Czyli jeśli masz aktualnie 120 żeberek tzn. że dla tego parametru pobierają one łącznie 11,25 kW do tego dwie drabinki które pewnie nie mają więcej jak 500 W jedna czyli łącznie masz ok. 12,25 kW. Dwupłaszcz masz na osobnej pompie czy to wszystko na jednej? Jak na jednej to możesz sobie doliczyć że bierze 2-3 kW, a jak na osobnej to możesz się nie przejmować ograniczeniem grzejników na jego rzecz, kocioł 22 kW spokojnie go obsłuży. Swoją drogą 12 kW odbioru ciepła a 22 kilowatowy kocioł to "lekkie" przewymiarowanie, no chyba że masz nadal zimno w domu to dokładając żeberek trochę zmniejszysz te dysproporcje a jak widać z obliczeń dokładać możesz jeszcze duuużo ;)
  8. Ja dla kotła z podajnikiem podaje 70/55. Czyli w pierwszej rubryce parametry instalacji ręcznie wpisuje 70, a w delcie ręcznie wpisuje 15. Autor tematu ma problem z przewymiarowaniem. Wynika to z zaznaczonej opcji "zawsze zwiększaj powierzchnię grzejników" w przypadku zastosowania zaworów termostatycznych. Widać to na dole w twoim załączniku. Pozdrawiam
  9. Witam Może ja dołoże swój projekt. Mam przerobić błędnie wykonaną instalację. Podstawowe błędy jakie ja widzę to: - obejścia pomp zainstalowane tak że zawory różnicowe są w poziomie - nieprawidłowy montaż naczynia wzbiorczego, przez co trzeba często dopuszczać wodę do układu, nie mówiąc o bezpieczeństwie - źle zamontowany zawór mieszjący do podłogówki ( w zasadzie nigdy zaworu tego typu nie instalowałem, zawór Herz Calis z głowicą z kapilarą), proszę o pomoc czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć zasadę jego działania), zamieściłem schemat proponowany przez firmę Herz Problemem dla mnie jest poprowadzenie rury bezpieczeństwa do kominka ponieważ wiąże się to z kompletną demolką zabudowy kominka, myślę nad pozostawieniem kominka tak jak jest na schemacie z prawej strony z tym że bez rury bezpieczeństwa i chwilowym zakazu jego używania do czasu zamontowania go poprawnie ( inwestor chce go na wiosnę wymienić na inny i wtedy będzie okazja do tej przeróbki). Proszę o ewentualne porady. Pozdrawiam
  10. Ja też polecam Termo Organikę. Przeważnie używam linię dach-podłoga SILVER http://www.termoorganika.com.pl/produkt/pokaz/714, a jak chcesz coś z wyższej półki to linia dach-podłoga GOLD - http://www.termoorganika.com.pl/produkt/pokaz/710. Pozdrawiam
  11. Witam. Nie wpinaj na zimnej wodzie przpływowego podgrzewacza bo w lato jak odetniesz boiler to ci się ta woda skiśnie, legionella itp. Mój tata ma kospela 100 i za wyjściem ciepłej wody ma wpięty podgrzewacz i zrobiony bypass. W lato zakręca mostek i załącza podgrzewacz do sieci i ma ciepłą wodę, w zimę odkręca mostek, wyłącza podgrzewacz z sieci i ma wodę grzaną z kotła.P.s. ja u siebie mam grzałkę tak jak radzi automatyk. Wszystko ma swoje + i - :) Pozdrawiam
  12. Na 260m2 8 kW przy -20 stopni, chyba aż tak optymistycznie to mi nie wyjdzie ale zobaczymy jak policzę
  13. Dzięki Sambor za pomoc. Niby szału nie ma ale takich dni -20 stopni to tej zimy chyba nam nie dane :) także może na jakieś 20 godzin wystarczy przy takiej zimie jaką teraz mamy:) Zapotrzebowania budynku jeszcze nie liczyłem, z projektu dałem te 17kW. Dom 220m2, ściany 15 cm styro, nowy budynek. U ciebie wyszło dla -20 stopni 8 kW?? A kociołek jaki lepszy dla bufora dolniak czy górny ? pozdr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.