Skocz do zawartości

Orzel

Forumowicz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Orzel w dniu 13 Kwietnia 2012

Użytkownicy przyznają Orzel punkty reputacji!

Osiągnięcia Orzel

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

-1

Reputacja

  1. Panowie, od 5 lat ni miałem na dupie spodni innych niż robocze. Zmieniam tylko brudne na czyste kiedy wychodze na miasto. Za biurkiem siedzę, bo niby należe do tzw. kadry zażądzającej, ale nie zrezygnowałem z pracy fizycznej. No i poza praca zawodowa mam swój porządnie wyposażony warsztat. Takie hobby. Na modelu nie ma szczegółów konstrukcji, tylko ogólnie narysowana bryła. Odpowiednie zoptymalizowanie konstrukcji, użycie zamków do montazu czy gięcie zamiast spawania pozwala naprawde zoptymalizowac produkcję. Przygotowanie do spawania zajmuje wtedy 15 minut i rzeczywiście przypomina składanie z klocków. Fakt że wpierw trzeba zainwestowac w nowoczesny sprzęt, ale ja szanuję swój czas. @mak, reded Założenia są takie że po nagrzaniu układu można było zostawic to na dzien albo dwa bez obsługi i nadal ma działac
  2. Jeżeli chodzi o linuxa draftsight jest zacnym programem
  3. Mozesz rozwinac ? Mało konstruktywna krytyka. NIe ukrywam że nie jestem konstruktorem kotłów. Jeżeli ktoś przynosi mi projekt to go wykonuję. Jeżeli ktoś chce żeby mu naprawic kocioł nie ma problemu. Tematu konkonstrukcji nie zgłebiałem. Osobiscie uważam to za zaletę - całośc układu ma zgromadzic możliwie dużo ciepła, nie wymagac uwagi i nie stwarzac zagrozenia w przypadku bledow w obsludze A jaka srednice bys sugerował? Obawiałem się zbyt małej i dałem po prostu dużą. Moj pierwszy model zakładał pochylony ruszt, na płaski wejdzie wiecej materiału. Wodny bo moge i umiem, tylko dlatego. Z tych projektów które przejrzałem wyszło mi że pierwsze bliżej drzwiczek pod rusztem, nastepne dwa byc może tez blizej. Akurat to mi nie przeszkadza, dla lokalizacji którą dla niego przewiduję jest OK. Możesz rozwinąc ? Byc może wiesz dużo o konstrukcji kotłów, ale ja chyba wiem więcej o produkcji przemysłowej i formowaniu stali. Nic innego ne robię. 4-6h na wyprodukowanie takiego kotła to tak w sam raz mając komplet rysunków. Gdyby było inaczej żadnej firmie nie opłacałoby sie tego robic. 12h gdybym otrzymał projekt bez szczegółów - tylko gabaryty, grubości blachy i podstawowe wymiary i musiał sam przygotowac dokumentację.
  4. @ramzeus czyszczenie płomieniówek od tyłu, ruszt caly dostepny od frontu od góry, a doprowadzenie powietrza przez otwory z boku. Popielnik troche mały, ale da rade go obsłużyc myslalem o ruszcie pochylonym do tylu zeby powiekszyc do niego dostep
  5. Chyba trzeba ustawic jako zaufany i wlaczyc widok 3d. Wrzucam 2 płaskie rzuty przekroju kocioł-1.PDF kocioł-2.PDF
  6. Witam W dziale instalacje otworzylem temat dotyczacy calosci instalacji, tutaj chcialbym uslyszec opinie jedynie na temat kotła. Zrobilem sobie taki oto projekt(3d PDF - dowolnie mozna obraca i skalowac) Paliwo to w większości drewno, zrebki, brykiet, trociny, czasem miał lub węgiel. Do ogrzania będzie miał zbiornik akumulacyjny 500l bezpośrenio nad nim. W obiegu kotła nie planuję innych odbiorników. Budowa pozioma ze zbiornikiem nad kotłem ze względu na oszczędnośc miejsca. Do ogrzania tylko 54m kw, dwie osoby. Wielkośc kotła to circa 1 x 0,6 x 0,6 m. Cała kotłownia ma zając 2m kw. maksymalnie. Wszystko tak przewymiarowane żeby działało na zasadzie fire & forget - raz na dobe rozpalic, ewentualnie dorzucic i z głowy. W sezonie letnim rozpalic co drugi-trzeci dzien. Powietrze dostarczane dmuchawa przez otwory w bocznych sciankach(najprawdopodobniej z zewnatrz budynku). W drzwiczkach szuflada do załadunku bez otwierania i smrodzenia. Kocioł oczywiscie ocieplony wełną i oblozony na zewnatrz cienka blacha. Zbiornik analogicznie. Koszt wykonania - jak dla mnie znikomy. Blacha z odpadów po produkcji(scinki), jedyny koszt to rura 2 cale na płomieniówki(nie jestem pewien czy nie za grube) i elektrody. Czas wykonania takiego kotła to 1 dzień uczciwej pracy, ale że pracuję też zawodowo to może to zając cały weekend. kocioł.PDF
  7. Posiedzialem chwile nad rysunkami i zrobilem model kotła. Zalaczony, w przekroju, 3d PDF - mozna do woli skalowac i obracac. Maly popielnik na dole, duzy otwor wsypowy od gory i duza wyczystka z latwym dostepem do plomieniowek z tylu. Niestety popielnik nijak nie wychodzi mi wiekszy przy zalozeniach kompaktowości. Caly w plaszczu wodnym(poza spodem popielnika i drzwiczkami), plomieniowki, mokry ruszt. Nad komora spalania wyjscie wody, powrot z tylu. 3 otwory zasilajace w powietrze na strone - przez popielnik i dwa mniejsze w komorze spalania i przed plomieniowkami. Docelowo zasilane dmuchawa z regulacja przepustnica. Oczywiscie model obdarty z izolacji - 5cm wełny mineralnej i oblozony blacha. Nierdzewna. Moze nawet grawerowana jak mnie poniesie fantazja. Do tego w dosc prosty sposob jestem w stanie skonstruowac owalny zbiornik akumulacyjny 500-600l umieszczony bezposrednio nad kotłem. Oczywiscie ocieplony. I z niego dopiero pobierałbym ciepło do instalacji CWU i CO. Zbiornik w najprostszym mozliwym grawitacyjnym obwodzie, tak zeby brak pradu, nadzoru albo awaria urzadzenia nie stwarzala zadnego zagrozenia. Tylko krotkie przewody laczace zbiornik z kotlem. Co do instalacji to CO raczej klasyczna ze zrodlem w zbiorniku, nie w kotle - podłogówka poniżej poziomu kotła, 1-2 grzejniki na tym samym poziomie, wiec obieg grawitacyjny raczej odpada, a jak pompa to łatwiej, lapiej i bezpieczniej pobierac cieplo ze zbiornika(ponownie - w razie awarii zaworu 3d, sterowania czy pompy jedynym zagrozeniem bedzie zimna podloga). Instalacja CWU chodzi mi po głowie w 2 wariantach - maly zbiornik obok akumulacyjnego, pompa tloczaca wode przez wezownice + dalej standard lub zbiornik CWU wewnatrz zbiornika akumulacyjnego - caly czas w plaszczu wodym. W pierwszym wariancie temperatura zbiornika bedzie zalezna od pracy pompy, w drugim potrzebny bedzie zawor mieszajacy przed wyjsciem na instalacje(nie chcialbym 90st C w kranie) wiec pompa cyrkulacyjna raczej odpada(musialaby przy kazdym zalaczeniu dolewac do instalacji) kocioł.PDF
  8. Też jestem nowy na forum ale costam wiem. Uklad bedzie dzialal bo musi. Osobiscie dałbym pompe przed boilerem, tak żeby cisnienie na wejsciu miala jak najwieksze. Pompa tam gdzie jest też może byc i bedzie tłoczyc bo to za prosty układ zeby nie dzialalo. Nie wiem tylko czy nie bedzie sie meczyc nadmiernie zasysajac wode przez wezownice(spadek cisnienia). No i nie ma zadnego obejscia w przypadku zakrecenia grzejników. Chyba że nie przewidujesz zamykania, albo nie bedziesz palil w piecu w letnim sezonie. Daj pompe za piec, trojnik z wyjsciami obwodów na boiler i grzejniki. Mozesz tez dac zawor 3d zamiast trojnika, bedzie mozliwosc sezonowej regulacji przeplywu na boiler i grzejniki. Do tego sterowanie pompa na tc52+pt100 z alledrogo i sama sie uruchomi i wyłączy za jedyne 150PLN z wysyłką.
  9. Osobiście obstawiał bym pęknięcie w kotle. Kiedy kocioł wystygnie metal sie kurczy, ciśnienie spad i pęknięcie się doszczelnia. Sprobuj napełnic układ, dopompowac naczynie membranowe i sprawdzic czy cisnienie bedzie spadac w ciagu kilku godzin.
  10. Jak duży jest boiler i jakie straty ciepła w mieszkaniu ? Obwód piec/kaloryfer to jeden obwód z wężownicą przez boiler?
  11. Witam Na początek chciałbym zaznaczyc że jestem nowy na forum i w kwestii projektowania instalacji CO i CWU nie mam doświadczenia. Mam za to doświadczenie w wytwarzaniu kotłów i ich elementów. Potrafię wyciąc, wygiąc i pospawac dowolny element z blachy o niemalze dowolnej grubosci. Nie są mi obce również zagadnienia automatyki przemysłowej. Aktualnie adaptuje suterenę w kamienicy do celów mieszkalnych. Powierzchnia to ok 54m kw. z czego ok 40 przeznaczone jest na częśc mieszkalna, pozostała powierzchnia to garaż. Postanowiłem sam zaprojektowac i wykonac instalacje CO i CWU. Na początek może założenia: ogrzewanie podłogowe w częsci mieszkalnej; ogrzewania grzejnikiem radiatorowym w garażu, sporoadycznie używany(raczej w przypadku ostrej zimy i konieczności dłuższego pobytu w garażu), przez większośc czasu pracujący minimalnie; grzejnik drabinkowy w łazience; większośc instalacji w garażu;duży zbiornik CWU ? 200-400L - ma zapewnic ciepłą wodę w okresie letnim bez konieczności codziennego rozpalania w piecu, w okresie zimowym stabilną temperaturę, ponadto może służyc jako akumulator ciepła dla ogrzewania podłogowego np na zimne letnie noce; maksymalna różnica poziomów w instalacji to 2.5m mozliwosc rozbudowy inastalacji o kocioł gazowy dwufuncyjny w lazience ? przeciwlegly koniec instalacji wyprowadzenie dla ewentualnego montazu grzejników kocioł spalający wszystko ? drewno, węgiel, brykiet czy inne dowolne paliwo stałe Osobiście widzę to w ten sposób: niski kocioł płomieniówkowy(stosunkowo prosty do wykonania przy pomocy narzędzi którymi dysponuję) ustawiony na podłodze nad kotłem zasobnik wody CWU poziomy obieg 1 ? kocioł, zawór różnicowy i miejsce na pompę, wężownica zbiornika CWU i grzejnik w garażu rownolegle, obieg grawitacyjny, układ otwarty docelowo jeszcze 1-2 grzejniki przy scianie zewnetrznej w częsci mieszkalnej ? poprowadzone rury, odciete zaworami, zaślepione obieg 2 ? CWU zasilanie zbiornika, zbiornik, pompa cyrkulacyjna pompa cyrkulacyjna sterowana programatorem ? zalaczana z rana i od popoludnia do nocy(pelna regulacja), wyłączana w przypadku spadku temperatury na zbiorniku, pracujaca w cyklu przerywanym z możliwością regulacji dlugosci cyklu pracy i spoczynku zaleznie od temperatury obieg 3 ? ogrzewanie podłogowe wymiennik ciepła w zbiorniku CWU, pompa obiegowa, sterowanie temperatury zaworem 3d, w obiegu grzejnik drabinkowy w łazience(jedynie jako wieszak na ręczniki, lazienka ogrzewana rowniez przez podloge), układ zamknięty, na temat sterowania nie wiem nic Kocioł z nadmuchem wymuszonym wentylatorem, sterowany zaleznie od temperatury czynnika, wyłączany przy wygaszeniu pieca. Do tego klapa dławiąca piec w przypadku przegrzania. Jeżeli okaże się że w garażu nie ma komina zdatnego do podłączenia kotła komin z kwsówki puszczony wzdłuż sciany i wypuszczony na zewnatrz przez ścianę. W takim przypadku byc może dopływ swieżego powietrza również z zewnątrz przez komin ? rura w rurze ? i zamknięta komora spalania. A teraz jak bym chcial zeby to dzialalo: W garażu kocioł w którym w okresie letnim palic się będzie co drugi/trzeci dzień, w okresie zimowym codziennie. Po rozpaleniu i zasypaniu kocioł ma sam sie regulowac, tak coby sie nie zagotował. Temperatura w zbiorniku do 90 st. W obwodzie 1 zapewne będzie konieczne zamontowanie zaworu 3d/4d sterowanego razem z wentylatorem. Nie wiem czy przy tak wysokich temperaturach nie będzie lepiej zastosowac układu zamkniętego ? trudniej bedzie uzyskac parę w układzie. Uklad CWU chyba bedzie wymagal zaworu mieszajacego obnizajacego temperature wody wychodzacej ze zbiornika do 50/60st. Do tego zawor upustowy i naczynie przeponowe? Uklad ogrzewania podlogowego bedzie wymagal sterowania zaleznego od temperatury zewnetrznej, temperatury w pomieszczeniach i temperatury na zbiorniku. Póki co tyle wymyśliłem Liczę na konstruktywną krytykę i wybicie z głowy głupich pomysłów. Myślę że zarówno instalacja jak i budowa pieca to dośc ciekawy projekt i uzyskam jakieś wsparcie na tym forum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.