Skocz do zawartości

piotrek1111

Stały forumowicz
  • Postów

    119
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana piotrek1111 w dniu 11 Marca

Użytkownicy przyznają piotrek1111 punkty reputacji!

Metody kontaktu

  • Adres strony www
    http://

O sobie

  • Lokalizacja
    Lubuskie

Ostatnie wizyty

4 676 wyświetleń profilu

Osiągnięcia piotrek1111

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Oddany Unikat
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Starter dyskusji
  • Tydzień pierwszy zaliczony

Najnowsze odznaki

10

Reputacja

  1. Dziękuję za sugestie. Im więcej człowiek czyta to bardziej głupi. Wymiennik płytowy dla mnie jest zaletą. Strat praktycznie nie ma bo ogrzewa mi kotłownie. W kotłowni mam bardzo ciepło a to doskonałe dosusza mi drewno. Dzięki wymiennikowi nie przedostaje mi się żaden syf od strony kotła a woda w grzejnikach jest czyściutka. Zawsze przed sezonem grzewczym odkręcam wymiennik i go płukam, raptem 0,5 godzinki roboty. Jedynym minusem tego rozwiązania jest to, że latem nie będzie ogrzewać cwu grawitacyjnie, więc chyba będzie trzeba na lato zamknąć bufor i grzać bojler samym kotłem bo bez sensu aby pompka non stop chodziła. Zawór trójdrożny lepiej dać z siłownikiem żeby utrzymać stałą temperaturę bo wiadomo, że temp w buforze się zmienia.
  2. Dziękuję za odpowiedź. Wymiennik ciepła musi zostać pomimo strat. Musiał bym przerobić cały układ na zamknięty bo za wymiennikiem są zbyt małe przekroje aby chodziło na otwartym. Zawór trójdrożny (myślę że z siłownikiem) dałem po to żeby na wymiennik i cwu puszczać powiedzmy temp 50-60 °C a nie max z bufora. 1. Czy bufor musi mieć zawór bezpieczeństwa? Myślę, że nie skoro będzie naczynie wyrównawcze. 2. Czy na rurce zasilającej bufor musi być jakiś zawór zabezpieczający przed przegrzaniem . 3. Jakie rury zastosować bo nie mam gwintownicy i jeśli jest coś ciekawego to mógłbym pobawić się w spawanie. 4. Czy z bufora gorąca woda pójdzie grawitacyjnie przez zawór trójdrożny i cwu?
  3. Dziękuję za schematy. Nie miałem nigdy do czynienia z buforami i bardziej zależy mi żeby ktoś zerknął na to co narysowałem.
  4. Zdubluje temat bo może tutaj więcej osób zagląda. Instalacja wygląda jak na pierwszym obrazku. Chciałbym dołożyć bufor i wymyśliłem coś takiego. Proszę o wypowiedzenie się co należy poprawić. Z góry dziękuje za pomoc.
  5. Ja jak zamawiałem 18 kw z lewymi drzwiczkami to musiałem czekać ok 1 tygodnia dłużej więc nie sądzę żeby wystarczyło je tylko przełożyć. Z prawymi drzwiczkami były dostępne od ręki.
  6. Instalacja była tak zrobiona bo w planach było dołożenie pieca gazowego. Działa tak już 15 lat bezproblemowo i nie ma możliwości jej zmienienia . Wymyśliłem sobie coś takiego i proszę o sprawdzenie.
  7. Witam wszystkich . Jako ,że nie miałem w ogóle do czynienia z bufoami chciałbym prosić kolegów o pomoc w prawidłowym podłączeniu. W sieci można znaleźć wiele schematów jednak instalacji z płytowym wymiennikiem i buforem niestety nie znalazłem. Wrzucam schemat mojej instalacji i chciałbym poznać Wasze pomysły. Z góry dziękuje za pomoc
  8. Jestem zadowolony, ale jeśli mam być szczery to ma 2 wady jeśli nie ma się bufora: 1 stalopalność 2 bardzo drobne łupanie Dymienie przy podkładaniu nie było u mnie jakimś problemem bo kotłownia ma wentylację i żeby się do niej dostać muszę przejść przez spiżarnie i tam też mam bardzo dobrą wentylację. Nie ma szans żeby dym dostał się do części mieszkalnej. Latem planuje założyć bufor i mam nadzieję, że będzie ok.
  9. Coś tam zawsze zadymi przy podkładaniu. Jeśli zamkniesz klapkę miarkownikiem i delikatnie otworzysz drzwiczki załadunkowe i poczekasz jak złapie ciąg to prawie nie dymi. Ja tam jednak tęsknie za stary kotłem. Miałem dolne spalanie, załadunek górny i stalopalność na poziomie 8-10 godz. Komora była ogromna, co prawda sam w nim dorabiałem palnik szamotowy i zmniejszałem powierzchnię rusztu i pomimo tego, że nie miał powietrza wtórnego za przegrodą to paliło się super. Uważam, że tak drobne łupanie drewna to cofnięcie się w czasie. W starym kotle paliłem kawałkami 3, 4 krotnie większymi i nigdy mi się nic nie zawiesiło. Teraz jedynym wyjściem dla mnie jest bufor.
  10. Ja palę u siebie na naturalnym ciągu. Grawitacyjnie ogrzewam tylko latem cwu. Kocioł pracuje w układzie otwartym a grzejniki w zamkniętym i spięte to jest płytowym wymiennikiem ciepła. Nie mam wentylatora, komin systemowy fi 200 o wysokości 9 metrów. Ogólnie to jestem zadowolony ale wydaje mi się, że w rzeczywistości ma większą moc. Palę ciągle bez wygaszania (jeszcze bez bufora) i przy takich ciepłych dniach wymiennik zarasta dość szybko. Mam trochę małą kotłownie i drzwi 70 więc muszę zrobić bufor pod wymiar. Za jakiś czas zrobię szkic mojej instalacji i założe nowy temat z prośbą o pomoc do kolegów jak to najlepiej podłączyć. Bufor myślę podłączać dopiero w wakacje. Pozdrawiam wszystkich palaczy 😀
  11. Na stronie 118 wrzucałem zdjęcia najnowszej wersji. Tylko bramka jest z nierdzewki. W tej wersji nie ma sensu wkładania blachy na ruszt bo pojawia się smoła w popielniku. Podobnie z zasuwką w popielniku jak przymykam to pojawia się smoła. Która klapka do wtórnego jest do bramki a która do palnika wirowego?
  12. Nie mam jak sprawdzić wilgotności ale drewno dębowe 2 lata schło porąbane na zewnątrz i 1 rok w drewutni więc raczej suche. Nie mam aż tak drobno porąbane ale gdzieś 10-15 cm. Temperatura 65-70 st , nie posiadam bufora. Po bokach zawsze jest szczelina i więc nie wiem gdzie szukać przyczyny
  13. Jak sobie radzicie z zawieszeniem drewna. U mnie zawiesza się bardzo często. Wcześniej miałem dolniaka Enka i problem nie występował.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.