Skocz do zawartości

huhra

Forumowicz
  • Postów

    80
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    lubelskie

Ostatnie wizyty

2 038 wyświetleń profilu

Osiągnięcia huhra

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. jak otworzyłem wszystkie to wychodzi opcja dopuszczania wody do c.o i z przelewu naczynia zbiorczego leci woda ostro. uszkodzenie wewnatrz zbiornika?
  2. witam. Bojler elektryczno-co założony już chyba 4-5 lat. Na elektrycznym jest wszystko ok. I na CO w poprzednich latach też grzał, tylko w tym sezonie chcąc przestawić go z elektycznego na CO, dopadła mnie skleroza jak przekręcić te zawory. Bo po próbie tzw. metodą prób i błędów zalało pół domu... zawór:1-zasilanie zimna woda zawór:2-zasilanie z CO zawór:3-powrót CO na opcji elektrycznej, otwarty tylko 1 natomist 2 i 3 zamkniete wiec chyba prawidlowo bo grzeje na opcji CO zrobiłem tak: otwarty 1, otworzyłem 2 i 3 no i wyszło dopuszczenie wody do CO gdzie nadmiar wywalilo przelewem w naczyniu zbiorczym ALE przy otwartym 1 i 2 woda z CO nie zasila bojlera A przy otwartym 2 i 3 a zakmnietym 1, bedzie przeciez brak zasilania i przy poborze cieplej wody bedzie jej brakowac w instalcji jak to ma być właściwie ustawione bo za chol.... nie mogę sobie przypomnieć, z góry dziękuje
  3. wkońcu coś konkretnie. jedni radzą zeby styropian na grzebien drudzy że w takim przypadku lepiej klej całością zeby pustych miejsc nie robić, no i podobno lepiej na zakładkę a nie do czoła? jak ma być prawidłowo?
  4. a co bedzie źle lub co nie ma sensu w koncepcji typu: Wełna mineralna (zamiast styropianu) + mata z ekranem + płyta k-g + glazura lub kamień dekoracyjny... ps. niecierpie malować przestrzeni zagrzejnikami i chcę tą zmorę zlikwidować...
  5. a wykończone masz to jakoś? może przy nowych grzejnikach które są pełne to spoko ale przy żeliwnych które mają żeberka to dziurami między nimi bedzie przebijac sreberko ktore w moim odczuciu wizualnie estetycznie nie wygląda choć pewnie bedzie praktyczne.
  6. w moim przypadku badziej myśle o tej alum'x icopal niz tej ekranowej, tylko nie wiem czy pchanie jeszcze pod nią wełny coś da. od sprzedawcy icopal dowiedzialem sie ze przyklejenie jej ta wieksza izolacje niz luzne ułożenie pod np. płytą k-g jednak nie potrafi juz sprecyzowac jakim klejem to przykleić. może ktoś juz miał z tym styczność?
  7. zamurowanie odpada, grzejniki są żeliwne, rury w ścianach, podłoga drewniana na legarach. mase roboty przy opcji z murowaniem. praktycznie to nie wiem co daje, teoretycznie ma niby odbić energię cieplną. druga sprawa teoretycznie chyba powinno się założyć mata cała wnękę, z jednak emisja ciepła jest tylko w obrębie grzejnika więc prektycznie nie ma to sensu. ale ja mam zamiar założyć cała wnękę.
  8. tylko docieplenie ma być od wewnątrz budynku, czy nie spowoduje to efektu odwrotnego (efekt lodówki?)? czy ewentualnie na ten styropian dać coś jeszcze odbijającego ciepło (folia)?
  9. Witam. W swoim domu budowanym ponad 30 lat temu posiadam przy każdym grzejniku wnękę. Mur więc w tym miejscu jest cieńszy od grubości ściany o około 15cm, co za tym idzie uważam że ucieka tędy znaczna ilość energii cieplnej emitowanej przez grzejnik zimą. I podczas remontu chciałbym coś z tym zrobić. Która z opcji wykończenia tego elementu wydaje się najlepsza? Oczywiście przyjmuję nowe propozycje...: 1. Płyta wełny mineralnej 2cm + folia paraizolacyjna ALUM'X ICOPAL + płyta k-g (przykręcana wkrętami czy do stelażu z listewek aby nie ściskać materiału termoizolacyjnego?) 2. Płyta wełny mineralnej 2cm + pianka polietylenowa laminowana folia aluminiową tzw. ekran grzejnikowy + płyta k-g 3. Sama folia para izolacyjna ALUM'X ICOPAL dodam tylko że max grubość materiału termoizolacyjnego za grzejnikiem nie może przekroczyć 5cm oraz iż mam świadomość że płyta k-g, tynk, glazura nie są najlepszym izolatorem ale wykończenie typu boazeria, panel, panel pcv odpada. z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi :)
  10. tylko ja tych desek i legarów nie mam zamiaru ruszać. zostają na bank. chodzi o wykonanie reszty. większy problem mam jak "wsadzić" podłogówkę pod grzejnik żeby grzało. miałem koncepcję z regulatorem temperatury i siłownikiem - elektrozaworem na zasilaniu, tylko nie wiem jak rozwiązać zabezpieczenie w razie braku prądu. Inni radzą mi żebym zastosował zawór RTL na powrocie tylko mam wątpliwości czy w moim przypadku czasem woda na powrocie nie będzie za chłodna żeby ruszyć podłogę. więc jako pierwszy pomysł wydaje mi się trafniejszy. a może jakieś inne pomysły lub podpowiedzi...?
  11. w większości pomieszczeń w domu posiadam podłogi drewniane na legarach. czytałem ze ogrzewanie podłogowe jest znacznie efektywniejsze niż grzejnikowe. dodam ze chciałbym wyprowadzenie na to ogrzewanie zrobić przed grzejnikiem na ten samej rurze gdyż oddzielne zasilanie bezpośrednio z kotła nie wchodzi w grę. dlatego chciałbym zasięgnąć pomocnej rady technicznej w tym temacie. ? jest to stara instalacja z grzejnikami żeliwnymi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.