Skocz do zawartości

Helaq3

Forumowicz
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Helaq3

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

-2

Reputacja

  1. ok. z COP masz rację. Ale wracając do sprawności pompy w zależności od COP bierzemy pod uwagę pompy o znacznej wartości w porównaniu do kotła. Udowodnić nie mogę więc pytam o dowody z waszej strony. Aha żadne słowa z mojej strony nie są skierowane aby kogo kolwiek obrazić czy znieważyć, jeżeli tak to odebrałeś to przepraszam:) poprostu lubię fakty a nie krótkie nie pełne odpowiedzi.
  2. jeżeli chodzi o ogrzewanie zbiornika 200 czy 300 litrów tylko prądem za pomocą grzałki ( zimą ) uważam to za bezsens, i już kąpletnie nie zgadzam się z opinią że nie ma to znaczenia czy np 80 czy 300. straty na izolacji zwłaszcza przy takiej wielkości wymienniku są znaczne i ciągłe a w przypadku takim że nie ma mnie często przez kilka dni ponowne ogrzanie takiego bojlera straty te dubluje. tutaj popieram fakt że straty są wkalkulowane w zakup z tym tylko że akceptowalne są może przy piecu na paliwo stałe ew. gazowym przy elektryce gdzie istnieje największa możliwość regulacji i budowy instalacji tak aby straty były znikome są nie akceptowalne Natomiast zdanie typu " nie powinno tylko bedzie min 3 razy taniej niż bezpośrednio prądem " to już klasyka gatunku jak to że w XVII wieku ziemia była płaska. Może poprzesz to jakimiś faktami albo spostrzeżeniami z włesnego doświadczenia. Ponad to grzanie pompą ciepła przy niskiej temp. zewnętrznejj jest droższe niż kotłem elektrycznym bo nie jest ona skonstruowana celowo aby grzać elektrycznie. poza tym jak się orientowałem pompa powietrzna do c.o kosztuje min 10tys zl a naprawdę dobry kocioł elektryczny kupi się za ok 4tys zl. P.S. Czekam na dalsze propozycje.
  3. Wielokrotnie budowałem instalacje zasilane kotłem na paliwo stałe z podajnikiem. Moje spostrzeżenia i jednocześnie przekonanie jest takie że zagotowanie pieca z podajnikiem jest praktycznie nie możliwe więc stosuję naczynia przeponowe o dużych pojemnościach. I tak na przykład ostatnio przy instalacji w typowym domku jednorodzinnym 7x podłogówka + 7 grzejników zastosowałem zbiornik przeponowy 100l bez żadnych układów schładzających itp. Jeżeli chodzi o wymiennik płytkowy to odradzam, znacznie lepszym rozwiązaniem ( ale troszkę droższym ) jest zastosowanie bufora.
  4. cena oczywiście ma znaczenie ale jeśli miało by to sens to trzeba by pomyśleć. Jaką pompę polecasz? Jeżeli chodzi o rozwiązania na "próbę" - nie wchodzi to w grę chcę to zrobić i skończyć. Najbardziej przemawia do mnie właśnie akumulacja ciepła przez wylewkę grzaną piecem ale wtedy C.W.U musiało by być grzane grzałką lub piecem i zastosowaniem układu mieszającego( raczej grzałka by się bardziej opłacała) z tym tylko że bez bufora był by problem z solarami. bo przecież nie grzał bym w zimę 200 lub 300 litrowego bojlera grzałką. I znów wracamy do opcji nr.2. w której faktycznie można by zastosować pompę ciepłą powietrze... . aha oczywiście II taryfa będzie.
  5. mówiąc bufor/podgrzewacz masz na myśli grzałkę? A co przy mrozach np -10*C pompa powietrze raczej nie da rady zwłaszcza taka o której myślę. Chodzi przede wszystkim o koszty zakupu. p.s dziękuję za włączenie się do dyskusji:)
  6. Witam. Planuję budowę w/w ogrzewania w niewielkim dobrze ocieplonym parterowym domku ( 120m2, silka 25cm, styropian grafitowy 0.033 20cm wełna na strop 0,031 30-50cm ) całość ogrzewana podłogówką. Proszę o dyskusję, (Opcja nr1.) czy wystarczy sam piec elektryczny (sterowany pogodowo) który pracował by na niskich temperaturach potrzebnych do ogrzania podłogi która akumulowała by ciepło( np zwiększając grubość wylewki do 10cm) tak aby utrzymać temp. w domu pomiędzy taryfami, a C.W.U. grzać w bojlerze za pomocą grzałki? (Opcja nr.2.)A może lepiej zastosować niewielki bufor kombi (300l/80l) aby sprawował rolę akumulatora, minusem tego rozwiązania było by zwiększenie temperatury czynnika grzewczego, konieczność zastosowania mieszacza do podłogówki za czym idzie zwiększenie kosztów budowy w porównaniu z poprzednią opcją, ale za to wykożystanie np.instalacji solarnej lub pompy powietrznej do wspomagania C.O a latem tanie grzanie C.W.U Moim zdaniem opcja nr.2. jest korzystniejsza ale czekam na wasze opinie i propozycję ( źródło ciepła koniecznie elektryczne i nie pompa ciepła ani kominek z płaszczem )
  7. Jeżeli chodzi o współczynnik jakość/cena to najlepiej wychodzi chyba Wavin. polecam
  8. truj-drogowy termostatyczny zawór mieszający
  9. Vernal bardzo dziękuję za podpowiedź, przestudiowałem twój temat. szacun. :) elektryczny1971 coś ciekawego również dla ciebie link: Zawór Czterodrogowy , z tą "pokorą" PLIZZ przecież to jest dyskusja a nie pyskówka nie chciałem nikogo urazić. przetestuję na razie bez zaworu zwrotnego.
  10. A więc przemyślałem temat i doszedłem do wniosku że zawór 4-dr rzeczywiście działał by z dodatkową pompą. Zastanawiam się nad przeróbką w/g rysunku poniżej. Poza tym zdziwiony jestem że temat ten był tak lekceważony, bo wydaje mi się że większość użytkowników zaworu 4-dr ma ten problem i nawet o tym nie wie :) bo po prostu nie interesuje się pracą CO lub nie mierzy wszystkich temperatur.
  11. masz wiadomość na priv ( PW )
  12. Kolego nie mogę się z tobą zgodzić ponieważ woda chłodniejsza szybciej opada i wraca do pieca niż woda gorąca. poza tym nie słyszałem jeszcze o tym żeby montowano 2 pompy( przed i za zaworem 4-dr)
  13. Zawór mam ustawiony na pewno ok. choćby dlatego że po przekręceniu na 0 woda z pieca nie idzie na grzejniki. A jak sam napisałeś masz rurę 35mm więc sama masa wody jest w stanie ugiąć sprężynkę zaworu natomiast u mnie jest rura 28 a przepływ tak naprawdę taki jak w 22 bo druga część układu jest zamknięta. zresztą okaże się po przeróbce.
  14. Na króćcu powrotnym do pieca jest taki sam "kolektor" zrobiony z trójników 5/4" jak na wylocie założyłem zawór zwrotny na rurce Cu 28 z zaworu 4-dr żeby w momencie załączenia się pompy CWU nie wpychała ona wody do zaworu mieszającego, ale jak widać przedobrzyłem. Na obwodzie Cwu jest też zawór zwrotny przed pompą CWU w/g zaleceń producenta (kospel) Więc prawdopodobnie usunięcie zaworu zwrotnego powinno skutkować prawidłowym działaniem mieszającego. Myślałem ewentualnie o połączeniu pionów idących do góry tak aby zwiększyła się ilość krążącej w obiegu wody lecz na razie sprawdzę jak będzie po usunięciu zaworu zwrotnego.
  15. Wymiennik 2-płaszcz 120l zasilany jak na wcześniejszym obrazku przez rurę Cu 22 przed zaworem 4-dr. a na powrocie pompa z tym że boiler nie jest załączany. Ale chyba mnie olśniło- na powrocie do pieca z zaworu 4-dr zamontowałem zawór zwrotny zwykły który na pewno nie przepuści obiegu grawitacyjnego, ale czy to pompa nie powinna pchać tej wody a nie grawitacja?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.