Skocz do zawartości

drulaka

Forumowicz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia drulaka

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Po stronie wtórnej dołożyłem naczynie przeponowe 8 litrów, zawór bezpieczeństwa i manometr. Nie wiem jeszcze jakie ustawić na naczyniu przeponowym ciśnienie ale orientacyjnie będzie to około 1,7 bar. Z racji umiejscowienia naczynia na powrocie przeniosłem pompę po stronie pierwotnej na zasilanie. W tym tygodniu zacznę to powoli montować.
  2. podłączenie c.w.u. miałoby wyglądać tak:
  3. Zgadza się, nie mam kratek, jedynie zaizolowane rury spiro typu Termoflex poprowadzone do piwnicy gdzie na dniach zamontowana będzie wentylacja mechaniczna. Nie oczekuje że w podgrzewaczu osiągnę 60sC. Teraz z sieci miejskiej woda ma około 8-10sC jeśli uda mi się podgrzać do 35 to będę zadowolony bo woda z tego bojlera i tak jest kierowana na gazowy kocioł 2-funkcyjny. Kocioł reguluje moc palnika w zależności od temperatury wchodzącej do niego wody (wg vaillanta to max 65sC) i ustawionej temepratury jaką chcemy uzyskać na kranach. Jeśli doprowdzę do niego wodę około 40sC to podgrzanie do 52sC (tak mam ustawione na wyjściu) zuzyje gazu mniej niż tą samą ilość wody będę ogrzewał od 10sC. Jeśli w bojlerze po całej nocy osiągnę 50sC lub więcej to woda z niego zostanie skierowana już bezpośrednio na krany bez udziału kotła gazowego. Jeśli faktycznie nie uda mi się w rozsądnym czasie (np. cała noc) ogrzać wody w bojlerze do 70sC to zamontuje w nim grzałkę elektryczną celem czasowego przegrzania i eliminacji bakterii, a właściwie to napewną ją zamontuję bo latem terz będzie taka konieczność. ps faktycznie, znalazłem wymiennik Secespola 10kw w cenie 265 zł transportem i taki zastosuje, powierzchnia czynna: 0,21 m2
  4. 1. Bo to najmniejszy wymiennik płytowy jaki znalazlem w necie za 199zł, (nie szukałem specjalnie długo ) 2. Nie spieszy mi się aby bojler nagrzał się błyskawicznie, może nagrzewać się 4 godziny lub więcej, ciepłą wodę kieruję na kocioł gazowy Vaillant atmoTEC 2-funkcyjny, dodatkowo latem podłącze do bojlera własnoręcznie zrobiony panel słoneczny który do tej pory ogrzewał mi z powodzeniem basen ale że postawiłem nową altankę i dach na niej jest z blachodachówki to teraz latem woda leciała z pompy basenowej wprost na jedną połać dachu (blacha falista, brązowa) po czym systemem rur i filtrów wracała do basenu. Basen 16m3 jak stał na słońcu bez plandeki rozgrzewał się za dnia w te kiepskie lato do 22sC jak woda leciała przez połać dachu to było nie mniej niż 27-29sC a to już dla dzieciaków frajda. 3. Bo mam drewno całkowicie za darmo ! zupełnie i całkowicie, kosztuje mnie to czas przeniesienia z ogródka (w którym znajduje się że tak powiem "automagicznie") do piwnicy i wrzucenie do pieca, a za gaz za sezon grzewczy zapłacę za samo c.o. około 2000zł -2600zł zależy jaka będzie zima (w domu 2 małych dzieci, non stop grzanie po 23stopnieC i więcej) inwestycja to koszt około 4000zł (moja robocizna jest gratis bo mam sporo wolnego czasu) + teść hydraliuk ale już starej daty więc schemat wykonawczy muszę zrobić sam Koszt ekonomiczy już dawno sobie policzyłem, piec 6kW kupiłem uzywany 2 sezony, jest jak nowy za 450zł, dodatkowo własnie negocuję cenę zakupu centrali wentylacyjnej Luna 200 która jest idelana na moje mieszkanko, jest szczelne jak tylko się dało, nie mam kratek wentylacji grawitacyjnej, (zaślepiłem w trakcie remontu) jedynie okap kuchenny podłączony jest wprost do komina i chwilowo to on robi za wentylację + rozszczelnione okna. Tutaj cena nie jest tak istotna około (całość 2400zł) ważny będzie komfort świeżego powietrza. Zresztą za koszty materiałów (elektrozawory, rurki miedziane, zawory, pompy, itp ) mam ceny bez VAT, więc taka instalacja cholernie mi się opłaca. Na razie wszystko działą tylko na piecu gazowym, cały obieg z piecem i bojlerem jest do zrobienia... im szybciej tym lepiej.
  5. ok, zmieniłem podłączeni bojlera czy teraz ma to szansę działać prawidłowo ? gdzie po stronie pierwotnej powinienem zamontowaać manometr aby działał najbardziej optymalnie ?
  6. 1. Prosto w pionie nie mam za bardzo możliwości bo górą idzie rura dymowa od pieca, wchodzi w trójnik tuż pod sufitem i muszę dać naczynie lekko z boku, najmniejsza możliwa odległość w poziomie to około 20 cm, czy to może duży być problem ? Jeśli tak to muszę rozwalać wkład i obniżyć trójnik od komina, chciałem tego uniknąć. 2. Bojler chciałem wykorzystać w główniej mierze jako dodatkowy odbiornik po stronie pierwotnej i dla zwiększenia zładu, nie jest dla mnie piorytetem c.w.u. (z bojlera i tak idzie do wejścia kotła 2-funkcyjnego gazowego) a potem dopiero na krany dlatego pomysł z wykorzystaniem 1 pompy. Kiedy woda w kotle osiągnie powiedzmy 95 sC to chciałem autoamatycznie zrzucać wodę z bojlera do kanalizy... tak aby maksymalnie zabiezpieczyć kocioł, po zrzuceniu wody bojler mogłby ponownie odbierać ciepło z pieca. 3. Do tej pory działa w obiegu zamknietym kocioł gazowy 2-funkcyjny i po tej stronie odpowietrzam na grzejnikach czy to nie wystarczy i trzeba dołożyć odpowietrznik ? Tylko gdzie ? ps bardzo dziękują za odpowiedź
  7. sam sobie odpowiem co do podłączenia naczynia wzbiorczego, nie mogę bezpośrednio nad piecem, wychodzi około 30 cm w bok i 60cm nad bojlerem, czy tak może byc ?
  8. Proszę o wytknięcie błedów i komentarz zanim zacznę to montować
  9. Poprawiłem nieco schemat. Czy teraz jest ok ? Nie rysowałem tego na schemacie ale kazda pompa i filtr jest poprzedzony z obu stron zaworami odcinającymi. U mnie rachunek jest prosty, chcąc na gazie utrzmać w pokojach 23C (tak lubimy) koszt roczny wychodzi od 2500 do 3000 zl, drewno (olcha i brzoza) mam praktycznie za darmo i dostęp do taniego workowanego węgla, piwnica jest duza ponad 30m2, dwa oddzielne pomieszczenia. Jesli zaczne przepalać węglem i drzewm obniże koszty o około 1700-2000 na sezon, piec faktycznie chyba za duzy wybrałem ale z myslę o zamontowaniu duzego bufora. Jednak zamontuje max 8kW. Mam duzo czasu wolnego więc praca przy rąbaniu, czyszczeniu, noszeniu, wcale mnie nie przeraża. koszty: komin 800zł, piec 1000zł, automatyka i materiały 1000zł, robota - nic jesli bedę miał poprawny schemat wykonawczy (teść hydraulik) . suma z zapasem = 3500zł, po dwóch latach się zwraca więc opłaci się napewno a i w domu będzie dzieki temu cieplej
  10. Rozpocząłem nowy wątek opierając się na Twoim schemacie. https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/10667-podlaczeni-pieca-weglowego-do-instalacji-z-gazem/ Czy wstawienie bufora ma sens? Co masz na myśli ze "przydało by się rozłączanie w górnym zakresie temperatur " ?
  11. Witam. Chcę podłączyc piec węglowy do istniejącej instalacji c.o. poprzez wymiennik wg tego schematu nr 1. Czy są tu jakies błedy ? Co można usprawnić ? Dodatkowo chciałbym wsawic bufor aby zwiekszyc ilość wody w obiegu pieca węglowego. Czy pojemność 140L przy 50m2 mieszkaniu i 4 grzejnikach jest zasadne ? 2 schemat jest z wstawionym buforem. Czy tak jest prawidłowo ? (bufor to zwykły tani zbiornik bez wężownicy) ps Opieram się na tym co zamieścił kiedyś kolega bogdan54 https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/8236-pomoc-w-wyborze-kotla/page__view__findpost__p__68339
  12. widzę ze to banalnie proste Jak to się sprawdza ? działa poprawnie ? Chyba pompa w obiegu kotła węglowego jest niewlasciwie narysowana, powinna raczej pchac wodę na wymiennik przeciwprądowo. Czy ktoś jeszcze może się wypowiedzieć bo czas już brac się do roboty.
  13. Witam. Od czytania w necie i próby samodzielnego sporządzenia schematu mam całkowity mętli w głowie. Szukam osoby która narysuje mi poprawny schemat instalacji kotła gazowego (instalacja zamknięta) i węglowego z buforem (instalacja otwarta) Opis stanu istniejącego: Mieszkanie 50m2 budownictwo z lat 70-80, nieco ocieplone wg OZC wychodzi mi zapotrzebowanie około 5700kwH rocznie z ciepłą wodą w praktyce jest sporo mniej. Instalacja jest nowa w miedzi, grzejniki nowe - tylko piec gazowy będzie chyba do wymiany (ma 10lat), w pierwszej chwili miałem kupić kondensacyjny potem z zamkniętą komorą spalania potem z otwartą (bo piec i tak w piwnicy ), chciałem już montować ładą, małą kozę w mieszkaniu bo mam tam sprawny komin ale znajomy namówił mnie żebym postawić mały piec na wszystko i nie robił sobie brudu w domu. Potzerbuję schematu obiegów c.o. , c.w.u pozostanie jak jest (kocieł 2-funkcyjny) W mieszkaniu (parter) są 4 panelowe grzejniki, w piwnicy zaraz pod mieszkaniem stoi 2-funkcyjny kocił gazowy, ustawiony jest na minimum (8kW) dla c.o. - ciepła woda jest dla projektu i schematu nie istotna (pozostanie jak jest bo koszt miesieczy podgrzania wody to około 50zł więc nie będę nic zmieniał) Kocioł ustawiony na minimum zużywa około 0,25m3 gazu na godzinę przy delta temp zew/wew około 15C, w domu mam około 21C +/-0,5C. To jakas stara Beretta ale działa dobrze więc nie chcę jej jeszcze zmieniać dopóki całkiem nie padnie. W domu mam regulator pokojowy który automatycznie załącza piec tylko w godzinach rannych od 6 do 9 rano. Potem załączam go ręcznie na tyle godzin ile mi pasuje. (ustawiona jest w nim temp. 25 której w życiu nie osiągne bo kocioł gazowy jest ustawiony na minimalną moc, grzejniki są lekko ciepłe (Wiekszy jest komfort w domu jak grzejniki są lekko ciepłe przez długi czas i temp w mieszkaniu 21 niż by kocioł miał sam sterować mocą i grząć na maksa grzejniki tylko co pewien czas - przy okazji zauwazylem ze to znacznie oszczędza gaz.) Cała instalacja jest typu zamkniętego, banalnie prosta, kocioł posiada własną pompę, na instalacji jest filtr (pewnie już do wymiany), zawór do spuszczania i rurka do kotła do nabijania instalacji) W piwnicy mam dużo miejsca , 2 osobne pomieszczenia i w tym drugim pomieszczeniu chciałbym zainstalować kocioł na węgiel i drewno. (mam tani dostęp do drewna i węgiel w dobrej cenie) Mam sprawny komin do którego mogę wstawić rurę tylko 130mm. Piwnica ma własną wętylację z komina i dodatkowo przez ścianę na dwór. Chciałbym uzyskać co następuje: Myślę o kotel 5, 8 lub 13kW coć takiego jak to: http://allegro.pl/kociol-zielke-solidny-i-oszczedny-piec-8-kw-i1856891170.html Warunki: 1. Piec chciałbym uruchamiać w mroźne dni jako dodatkowe źródło ciepła. 2. Z rana (od 6 rano) koniecznie ma samoczynnie wystartować kocioł gazowy jesli temp w mieszkaniu jest niższa niż 21 (będzie o to dbał regulator ktory posiadam). 3. Praca pieca węglowego w układzie otwartym poprzez wymiennik płytowy i bufor około 120L. 4. NIe potrzebuję aby piec i kocioł działały jednocześnie, wystarczy ten lub ten, ale tak żeby pompa w obiegu z grzejnikami nie pchała wody przez kocioł gazowy (tak chyba lepiej) i w czasie kiedy działa kocioł gazowy nie pchał wody przez wymmiennik. 5. Może jakiś prosty spsób na obejście bufora w czasie rozpalania ? 6. I może jakieś proste obejście pieca kiedy się wypali tak aby ciepło szło z bufora ? Jak zrobić to poprawnie ? Bufor raczej w celu ochrony przed zagotowaniem bo wody w instalacji jest niewiele (4 grzejniki po 1m i 30m rurek fi15) niż po to żeby z niego czerpać ciepło po wygaszeniu. Chociaż nie ukrywam że jeśli ktoś mi doradzi jaki byłby odpowiedni to kupię większy. Chciałbym rozpalać piec rano około godziny 9 a potem drugi raz wieczorem tak żeby do tej 6 rano było nadal ciepło w mieszkaniu. Przy piecu chciałbym zamontować prosty sterownik do załączania pomp obiegu pieca i grzejników , mechaniczny miarkownik ciągu, naczynie przelewowe, UPS, zawór 3d, i to tyle. Niestety nie wiem jak i gdzie zamonotwać pompy, zawory itp aby to działało. Potrzebuję schemat jak dla idioty żebym mógł to "prawie" samodzielnie zrobić w miedzi (a możę rury stalowe po stronie pieca?) Proszę o kontakt mądre głowy: [email protected] Odpowiem na każe pytanie. Co do ceny za schemat - proszę o ofertę. ps. wzorowałem się na załączonych schematach ale potrzebuję je dokładnie takie jakie powinny być
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.