Skocz do zawartości

dejfit

Stały forumowicz
  • Postów

    231
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana dejfit w dniu 14 Stycznia 2017

Użytkownicy przyznają dejfit punkty reputacji!

Metody kontaktu

  • Adres strony www
    http://

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

3 442 wyświetleń profilu

Osiągnięcia dejfit

Współtwórca

Współtwórca (7/14)

  • Starter dyskusji
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

8

Reputacja

  1. Nie wiedziałem jaka jest w twoim kotle. Mam dm44 i zastanawiałem się jak Timel działa z tą dmuchawą. Czy sterowniki w wersji ECO i FULL(02F) różnią się tylko dodatkowymi czujnikami
  2. @asder Zmieniałeś dmuchawę w swoim Lingu? Masz oryginalnie zamontowaną DM44?
  3. Nie wiem jaki masz sterownik. Jak masz modulację mocy i funkcję pogodową w sterowniku to sobie zamontuj siłownik. Będziesz miał stabilnie jak dobrze ustawisz i na kotle i na instalacji. Ilość wody przepływającej przez kocioł z powrotu z instalacji zależy od położenia zaworu. Temp. powrotu kotła (za zaworem 4d) zależy od temp. na kotle w zależności od położenia zaworu. Dlaczego przy niewielkim przestawieniu zaworu spore wahania nie wiem. Co to za zawór? Może element wykonawczy nie jest symetryczny? Przepływy nie są liniowe jakby to wskazywała skala? Co do pytania. Kocioł bez automatycznej pracy palnika pracuje ze spadkami temperatur. Budynek nie działa w próżni. Gdzieś będą spadki bez modulacji mocy, z byle jak działającą modulacją też. Jak zamontujesz pompę kotłową, siłownik i masz modulację to wysterujesz wszystko w zasadzie bez wahań przy odrobinie chęci.
  4. Masz rację. 35mm. Jakie są kolejne dostępne średnice?
  5. Wymagania minimum miedź 32mm i min zawór DN 32. Zalecany DN40 dla kotłów do 25kW z tego co pamiętam. Zapis jest w instrukcji kotła od kiedy pamiętam taki sam.. czytaj od 2008 roku. Jak dla mnie temp. są ok.
  6. W czym ten soft był napisany? tzn. język programowania?
  7. @AJapaleFaje Dmuchawa Metrix AB DM40 z regulatorem obrotów albo nowy sterownik.
  8. To ciekawe CV/LING/4234 kosztowała mnie 12,20 netto, a CV/LING4454 (uszczelka zbiornika) 20,33 netto. Nie wiem z czego to jest zrobione ale rozpada się w rekach. Nic nie warte. Lepiej uszczelnić na czerwony silikon. Miesiąc oczekiwania gratis.
  9. Dla Estymy jest NTC 10 k. [25 st.C] Dla Recalart nie wiem. Jeżeli masz Recalart to zabierz ze sobą czujnik np. temp c.o do elektronicznego.Sprzedawca zmierzy i dobierze termistor.
  10. Jeżeli to jest tradycyjna retorta fajkowa to udrożnij mieszacz powietrza. Powinna być jakaś wyczystka. Zwiększ moc nadmuchu jak radzi Andrzej_M i Timon.
  11. Co przez to rozumiesz, bo ja nic ? Nie widzi mi się to.
  12. Ustawisz palnik na 10/30 i podniesiesz temp. kotła a po otwarciu zaworu 4d również wody zasilającej. Do tragedii daleko. Na tak postawione pytanie odpowiedź brzmi - przymknąć zawór 4D. :ph34r: Jak chcesz żeby kocioł dłużej stał w podtrzymaniu( nie wiem po co, ale nie wnikam) to zwiększ moc palnika - skróć czas przerwy między podaniem kolejnej porcji paliwa i dodaj powietrza ew. otwórz klapę wentylatora. 60C na kotle trzymam jak na dworze (albo polu jak wolisz) jest +10C a nie -12C.
  13. Dzwoniłem dziś do Estymy, delikatnie mówiąc średnio rozmowny gość mi się trafił. Pytałem czy problem jest znany odpowiedział, że nie więc trochę mnie to zastanawia. Wrzucę chyba chłopakom na elektrodę zdjęcia tej płytki, bo poodpinałem wszystko. Jaką rolę pełni przewód PEN w sterowaniu obrotami ? Napięcie we wtyczce (na wyjściu z kotła tej "komputerowej", do której podłącza się wentylator) na zaciskach N i L jest stałe = 236 [V] niezależnie od ustawień dmuchawy. edit. Dzięki Andrzej za odzew. Płytkę odkurzyłem i umyłem IPA. Nic ewidentnego tam nie widać, ale z elektroniką nie mam wiele wspólnego. W Estymie zasugerowali sprawdzenie instalacji zasilającej. Sam nie wiem.
  14. Pozwolicie, że odkopię. Mam problem z pracą wentylatora. Nie po raz pierwszy , problem jest nieco bardziej złożony. Wentylator kolokwialnie mówiąc głupieje tzn. albo ma problem ze wchodzeniem na obroty, albo zwalnia i przyspiesza, albo przy danym ustawieniu powinien się obracać szybciej a obraca za wolno(wg mnie). Taka sytuacja nie ma miejsca ciągle. Potrafi pracować 24h ok a potem znów głupieje. Wymieniłem kondensator jakoś w listopadzie 2011, wydawało się, że jest ok. Problem powrócił. Obecnie mam nowy wentylator wprost od producenta i jest dokładnie to samo. Mierzyłem napięcie na listwie wychodzącej z Estymy i w momencie jak wentylator szaleje multimetr pokazuje wahania napięcia rzędu 30 - 50 [V]. Gdy wentylator pracuje ok to napięcie jest mniej więcej stałe z wahaniami rzędu 1 - 2 [V]. Jakieś pomysły ?
  15. Dziecko drogie nie bierz do siebie i tak dosłownie tego co będzie w dalszej części tego zdania, ale jak ty jeszcze na tym forum w portki robiłeś to ja pytałem dlaczego strona zawijana jest zablokowana. Popatrz bez mała 3 lata temu https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/3567-cenzura-na-forum-prowadzona-przez-admina/#entry33440 Taaa tylko ja pytałem o wersję BEZ rusztu wodnego. Dawniej to był Ling i Ling Plus. Wbrew temu co piszesz z wersji z rusztem wodnym się nie wycofali afaik.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.