Skocz do zawartości

ManiekB

Forumowicz
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia ManiekB

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. 12000 to cena zakupu ! :) Dzwoniłem i pytałem. Wg. mnie realna cena to najwyżej połowa. No ale jak ktoś wili sprzedawać a nie sprzedać .... Znalazłem Twoje inne posty na ten temat. Ponawiam pytanie : co z bakteriami i innym g.... w zwykłych rurach pcv ??? czy na pewno nie ma czego się obawiać ? Za 12000 to można położyć 100mb 315-ki razem z tymi dodatkami które oferują. Ile tego rurociągu na 1200m3 ? Ile kosztuje ułożenie kolektora "kamiennego" ? A teraz z innej beczki : Jak wychodzi opłacalność kogeneracji na gazie ziemnym, łącznie ze swiadectwami udziałowymi . Ile % na plus (albo minus) w stosunku do np. pieca kondensacyjnego na gaz ziemny ? Pozdrawiam !
  2. Witam ! Na jakiej podstawie oceniasz COP pompy ciepła ? Czy robiłeś jakieś pomiary, czy tylko na podstawie tabeli z instrukcji obsługi albo innego źródła ? Kiedy Twoja PC osiąga COP w wysokości 6 ? Przy jakiej temp. ? Czy gdybyś teraz budował to byś też zamontował PC ? Wydaje mi się, że potrzebna Ci jest trochę ;) większa PC. Pozdrawiam !
  3. Witam ! Wiele razy pisałeś o gruntowym wymienniku ciepła. Czy możesz mi powiedzieć jaki jest czas zwrotu GWC ? . Czy ktoś to sprawdzał w praktyce ? Są jakieś pomiary dostępne w necie ? Czy można kupić coś tańszego niż to za 12.000 zł http://www.helios.el-team.com.pl/index.php?option=com_djcatalog&view=items&cid=9:powietrzny-gruntowy-wymiennik-ciepa-lewt ? Czy te powłoki antybakteryjne są coś warte czy to tylko ściema żeby ludzie nie używali zwykłych rur kanalizacyjnych ??? Czy rzeczywiście w GWC zbierają się jakieś bakterie ? Wiem, że jesteś ekspertem od Legionelli :) Jak zrobić to w miarę tanio w obiekcie ok. 1200m3 ? Ile potrzeba na to rury i jakiej średnicy ? Pozdrawiam !
  4. OK ! Czyli glikol odpada. 1. Jakiej mocy grzałka jest w takim układzie i jak często jest załączana pompa obiegowa ? Bo chyba nie mieli na okrągło ? Jeśli to moje sprzęgło będzie dość duże to chyba wystarczy żeby czujniki załączały pompę obiegową (w układzie PC-sprzęgło ) np. na 20sek i sprawa załatwiona. W dużym sprzęgle jest zapas ciepła na kilka-kilkanaście godzin. 2. Rozumiem, że pisząc "załaczanie pompy na kilka sek ,lub grzałki " miałeś na myśli pompę obiegową. Tak do wszystkich Forumowiczów : pompa ciepła powinna pracować w jak najdłuższych cyklach !!! Idealnie jest jeśli jest to pompa inwerterowa i pracuje od jesieni do wiosny, bez przerwy ! Kiedyś zrobiono badania na silnikach spalinowych i okazało się, że odpalenie zimnego silnika i nagrzanie to właściwej temp. pracy powoduje takie jego zużycie jak przejechanie 200km !!! Lepiej kupić samochód z przebiegie 300000km jeżdżący na długich trasach niż tego co ma 100tyś i jeździł po mieście. 3. Rozjaśnij mi proszę dlaczego dwa czujniki i gdzie dokładnie są zamontowane. Po co czujnik przy sprzęgle ?
  5. Dzięki ! Trafne uwagi ! Trochę mi się rozjaśniło ! Jednak mam kilka pytań. 1. Czy zalewanie glikolem jest bzdurą tylko w przypadku takich dużych instalacji jak moja ( ze względu na koszt 500 litrów czynnika), czy są jakieś inne przeciwwskazania ? 2. Ile kosztuje wykonanie układu przeciwzamrożeniowego i ile kosztuje jego eksploatacja ? Czy znacznie mniej od kosztów pompy obiegowej przy wersji z wymiennikiem ciepła ? 3.A co z zanikiem prądu ? Agregat prądotwórczy z automatyką ? Akumulator + prostownik + automatyka ? Automatyczny palnik gazowy ( zasilany akumulatorem) ? Nigdy nie spotkałem się z takim układem. Czy możesz trochę rozjaśnić jak to wygląda ? Czy to zwykła grzałka elektryczna która bez prądu nie działa ( w tym samym czasie gdy PC też nie grzeje ) ? 4. Czy dobrze zrozumiałem ? : - PC i piec podłączone równolegle do sprzęgła z jednej strony a z drugiej strony podłogówka. -zasobnik CWU posiada dwie wężownice : jedna podłączona do pompy a druga do pieca gazowego. Widziałem gdzieś jeszcze inne rozwiązanie : PC umieszczona w "kotłowni" i powietrze doprowadzone z zewnątrz kanałami. Przy pompie 24kW jest to ok. 7200m3/h czyli dokładnie 2m3/s. Spory kanał wychodzi. Tak na moje oko 0,5 m2. Poza tym hałas - w tym przypadku 62 dB(A) w odległości 1m. Trzeba by było izolować PC i kanały. Rozwiązałoby to jednak problem zamarzania wody w PC. Odpada wymiennik , pompa obiegowa i rachunek za prąd. To rozwiązanie dobrze pasuje do małych PC z zasobnikiem CWU. Czy gdzieś widziałeś takie rozwiązanie ? Co o tym sądzisz ???
  6. Przypominam, że w układzie PC-bufor (czy coś innego ) krąży płyn niezamarzający. No to trzeba to jakoś oddzielić od reszty układu poprzez wymienniki. Nie bardzo rozumiem ten fragment : " na zasobnik cwu i przez sprzegło do podłogówki " Nie rozumiem też tego " te czastkowe wiadomości i wogóle ..? " możesz mi to rozjaśnić ? Mam wykształcenie techniczne ale o układach ogrzewania wiem niewiele. Pierwszy raz to robię i może rzuciłem się na głęboką wodę ale taką już mam naturę (albo karmę jak kto woli). Swoim chłopakom na warsztacie mówię :" nigdy nie mówcie przy mnie, że czegoś nie da się zrobić". Hm , jeśli zagoszczę na dłużej na tym forum to tak jak kolega quitar przyjmę ten takst za motto. U niego to jakoś tak było : nie sztuka zbudować dom ...........:( Co do wymiennika to dorwałem ALFA LAVAL AlfaNova 76-30H , nówka za 1000zł. tutaj specyfikacja http://www.meritum.torun.pl/AlfaLaval/AlfaNova_14-76.pdf . Myślę,że wystarczy :) Wiem,ze mam trochę inne (niestandardowe) podejście do tematu ale z racji tego co robię zawodowo mam też trochę większe możliwości i z nich korzystam. Prawie wszystko można kupić dużo taniej tylko trzeba się trochę namęczyć. Standardowo dzwoni się do hurtowni pyta, negocjuje ..... i dostaje rabat 20%. Też tak robię jak chodzi o coś za 100 czy 1000zł ale jak masz kupić coś z a kilka tzw. tysi to też chyba główkujesz ? Poszukałem, znalazłem i mam a nowy kosztuje tyle : http://www.meritum.torun.pl/AlfaLaval/Alfa_Laval_cennik.pdf szukaj na 6 str. Co do pompy to tu jest opis http://hanko123.en.made-in-china.com/product/JbBxFyovLnIj/China-Air-Source-Heat-Pump-Heat-Pump-HAWHP5-8-10-.html - ostatnia w tabeli. Sam nie wiem ile mocy 22 czy 24 kW -w różnych miejscach różnie podają. Dziś z ciekawości do niej zajrzałem. To jest prosta pompa (na pewno nie inwerter) ze sprężarką Copellanda. Żadnych wodotrysków. nawet nie ma pompy cyrkulacyjnej. Po prostu lodówka o mocy24 kW B) Co do ceny to nie chcę tu nikogo wkurzać i być podejrzany o reklamę. Wrzuć mi na maila swoją komórkę to oddzwonię. Chętnie z Tobą pogadam, a może będziemy mogli sobie pomóc na wzajem. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź !
  7. Witam ! Sorry za pouczanie ale nie wytrzymałem. Panowie ! Baaaardzo Was proszę nie róbcie innym wody z mózgu i używajcie poprawnych JEDNOSTEK ! To dotyczy całego forum ! Jeżeli mówimy o zużytej energii to są to kWh ( kilowatogodziny ) Jeżeli mówimy o mocy jaką np. wytwarza piec lub PC to są to kW ( kilowaty ) Nie kupujemy kW tylko kWh. Pompa ciepła zużywa energię wyrażaną w kWh natomiast jej chwilowa czy też znamionowa czy jakakolwiek inna moc jest w kW. Dotyczy to wszystkich urządzeń na całym świecie od ok. 200 lat a może i dłużej. Piszcie sobie jak chcecie np.: dópa, chokej, urzywany itd. itp. ale na litość boską nie zmieniajcie praw fizyki ! Przepraszam jeśli kogoś uraziłem ! Pozdrawiam wszystkich a w szczególności tych co na fizyce, w ostatniej ławce grali w cymbergaja. !
  8. Jasne, że jest wymiennik. Z PC wypływa ciepła woda. Rurą leci do bufora i wraca do PC. Żeby z bufora odebrać ciepło to trzeba mieć wymiennik (po stronie podłogówki ) Czyż nie tak ? I o to pytałem ale już wiem że płytowy bo rurowy nie wydoli. Jak ustawisz 60*C na PC przy temp. -15*C (chyba miałes na myśli minus 15) to sprawność będzie cieniutka a sama pompa długo nie pociągnie. Jest wtedy wyżyłowana na maxa ja silnik VW diesla :(. 2,5TDI V6 gruz, schrott itd. Nie wiem czy wogóle jest to możliwe - taka różnica temp. No ale technika idzie do przodu.
  9. Witam ! -od 10 lat ogrzewam cały dom 140m2 tylko kominkiem ( mam Jotula Panoramę - ok.15kW ) Uwaga ! Wydaje mi się że moc kominków z płaszczem jakoś inaczej liczą. Tej samej wielkości z płaszczem ma podaną dużo większą moc niż ten bez. Sprawdź to ! -ciepło rozprowadzam rurami spiro ( od dwóch lat mam wymuszony nawiew ) - tym kominkiem podgrzewałem w 2-3 godz bufor 200l do 60*C - przy ostrym paleniu ale uwaga ! tylko przez płaszczowy wymiennik ciepła własnej konstrukcji, który był zamontowany na rurze spalinowej. Przy kominku z płaszczem będzie na pewno lepszy wynik. -dziś gdybym wybierał to kominek z płaszczem wodnym ( wtedy to była nowość i trochę bałem się połączenia ogień-woda) -przy tym ociepleniu potrzebujesz kilka kW mocy więc myślę,że rozsądnie jest postawić duży bufor dla poprawienia bezwładności instalacji. Bufory są drogie ale poszukaj na Allegro używki. Polecam te z nierdzewki. -nieprawdą jest, że trzeba podkładać do kominka co godzinę !!! tylko wtedy jak na maxa palisz. Jeśli jest dużo żaru i podrzucisz na noc dużą kłodę (min.25cm śr. ) to pali się do rana. trzeba tylko kupić porządny kominek który da się precyzyjnie regulować. Te tanie ciągna powietrze 10-cioma różnymi dziurami i i nie da się ich przytłumić. Kwestia jakości wykonania. W dzień dokładam śr. co 4-5 godz. -podłogówka z dość grubą posadzką da Ci jeszcze większą bezwładność układu. Nawet jeśli wyjedziesz na weekend to dom się nie wystudzi. -zastanów się jednak nad powietrzną pompą ciepła Jesienią i wiosną wychodzi b. tanio a jak sroga zima to odpalasz kominek i delektujesz się widokiem płomieni za szybą. Można kupić używany klimatyzator z funkcją grzania i masz pompę ciepła. -jest jeszcze jedno : kiedyś ci się znudzi noszenie tych klocków (po 10 latach zapewniam Cię że tak będzie) i co wtedy ? Mam nadzieję że trochę pomogłem. Pozdrawiam !
  10. W 2010 za 13 metrowy komin zapłaciłem ok. 7000. Frezowanie z 14x14 pod rurę 200mm . Rura z kwasówki żaroodpornej 200mm w cenie, podłączenie do kominka, drzwiczki rewizyjne też. Wszystko fajnie , cug taki ze łeb urywa. Skutek został osiągnięty w 100% .... a nawet w 120 % bo przy okazji musiałem pomalować pół domu . Do wiercenia używa się ostatnio głowic widiowych. Żeby jej nie przegrzać do komina leje się wodę ... tak, tak ... z węża :(. Jak komin jest stary i popękany (a jak nie to i tak popęka przy wierceniu) to woda przecieka przez szczeliny i leje się po ścianach :) niezła jazda ! Oprócz tego "fachowcy biegali z piwnicy na strych ze 100x bo było dwóch i jeden musiał wybierać w piwnicy "urobek" i jednocześ nie pomagać temu na kominie. Jedyny plus to taki że zrobili to szybciej niż gdyby trzeba było rozbierać komin i stawiać od nowa, no i chyba trochę taniej ( nie licząc rury ). Dziś nie wiem na co bym się zdecydował . Nawet nie chcę o tym myśleć. Podsumowując : -komin rozwiercony w pionie na właściwy rozmiar -rura zamontowana dobrze, z dobrego materiału, obrobione otwory -ciąg w kominie idealny - skutki uboczne koszmarne Czyli jak zawsze : coś za coś. Problem rozwiązany definitywnie ale co przeżyłem to będę wnukom wspominał B) Pozdrawiam wszystkich "wiertaczy " i proszę, jeśli to zawsze tak wygląda, to uprzedzajcie klientów - może łatwiej to zniosą. W Polsce są dziesiątki tysięcy starych kominów do wiercenia. Jak ktoś zrezygnuje to i tak bezrobocie Wam nie grozi. Bieda zresztą też. Pozdrawiam wszystkich z "wąskim kominem" i wierzcie mi, szczerze Wam współczuję !!!
  11. 1. Gaz chcę mieć dla bezpieczeństwa. Hm - śmiesznie to zabrzmiało :) . Chodzi o to że jak mi piorun pie........ w sieć i spalą się obie PC to będzie niezła jazda. Jak dobrze pi.... to żadne przepięciówki nie pomogą. Kolega energetyk opowiadał mi ostatnio o wyrwanej razem z kawałkiem muru, żeliwnej skrzynce z bezpiecznikami (takiej starego typu). Spalenie sterownika czy nawet uzwojeń sprężarki to Pikuś dla pioruna, a ja chcę spać spokojnie. Poza tym skoro eksploatacja PC i gazu to te same koszty, to wolę dać zarobić polskiej elektrowni i kopalni niż towarzyszom z KGB. 2. Myślę,że sprawę abonamentu da się jakoś przeskoczyć, podpisując umowę np. tylko na okres zimowy. Nie wiem czy jest to możliwe ale spróbować można bo gazu nie będę używał do innych celów. Jeśli nie to trudno, jakoś przeżyję te 60 zł. Załóżmy, że wykupiłem za 600zł ubezpieczenie od przerw w zasilaniu. To taki mój sposób na poprawienie humoru B) 3. Co do PC to niestety jestem prawie pewien, że to nie inwertery (jeśli dobrze rozumiem to takie z automatyczną regulacją mocy). Chińczycy jeszcze nie robią a firmówki tej mocy kosztują 3-5x tyle co zapłaciłem. Życie jest brutalne :( 4. Sterownik pogodowy na pewno będzie (doceniam jego walory). Jaki ? Nie wiem, czekam na podpowiedź. Coś, co będę wiedział jak obsługiwać, czego większość funkcji wykorzystam (a nie tylko zapłacę). Byle by to nie było coś, co nazywam "wyższością techniki nad zdrowym rozsądkiem"- taki z 17" wyświetlaczem LCD. Wiem że można wprowadzić pewne parametry a resztę zrobi sterownik. Są też takie co się same uczą i po pewnym czasie same optymalizują pracę układu. Nie znam się na tym i chętnie skorzystam z Twojego doświadczenia. 5. Wracając do bufora to jak chcesz załatwić takie różnice w przepływach pomiędzy PC i podłogówką ? ? (patrz poprzedni post do Ciebie). A może to nie ma znaczenia i się niepotrzebnie czepiam ? Bufor już mam. Do wężownicy podłączam piec gazowy. To zalety a wady ? : trzeba było go kupić, potrzebny wymiennik i pompa, która zużywa prąd. Coś pominąłem ? Nie "czuję " dobrze tych niuansów bo nie jestem instalatorem. Czuję tylko że punkt styku PC z podłogówką (np. bufor) jest newralgicznym punktem całego układu. Tam się wszystko spotyka i musi być "zgrane". Szczególnie,że w moim wypadku są to dość duże przepływy i moce. Co do wymiennika to żaden rurowy raczej nie styknie. Za mała powierzchnia niestety. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź !
  12. Dzięki za odpowiedź ! Wiem,że projekt by się przydał i było by łatwiej tylko czy ktoś go zrobi i za ile ? Może jestem uprzedzony i miałem pecha do "fachowców" ale coś Ci zacytuję : " a nie, nie, proszę paaana, projekt to ja panu zrobię jak pan zamówi u mnie wykonanie roboty ...... z materiałem oczywiście....bo jak bez materiału, to właściwie na czym ja zarobię ? " Ręce opadają i ręka mi się otwiera ..... ( dotyczyło to innej roboty- jakby się kto pytał). W tym przypadku jeszcze nie rozmawiałem o wykonaniu samego projektu. Gdybym był taki pewny siebie to bym nie wchodził na forum :(. Powiem tak : chętnie przejrzę oferty przesłane na priv. Z drugiej strony wiem z doświadczenia, że można zrobić dobrze robotę bez projektu jak się ma duże doświadczenie w danym temacie. Moja instalacja - choć dość duża- nie jest mocno skomplikowana. Myślę, że w nie jednym domku jednorodzinnym ( takie po 600m2 wiele razy widziałem ) jest dużo więcej " rurek i zaworków ". Pozdrawiam!
  13. Do "automatyka " Dzięki za zainteresowanie ! Już wyjaśniam : 1. Moje pompy są przystosowane do pracy w temp. (-25*C) 2. Piec gazowy już miałem (stoi i się marnuje) 3. Jeśli coś z PC nie wypali, bo ktoś się walnął w obliczeniach (lub PC się popsuje) to mogę przejść na gaz jako stałe źródło zasilania w ciepło. Przy gazie nie mam wątpliwości, że wszystko dogrzeję nawet jak będzie -30*C. 4. Kominek ( 30kW ) w piwnicy ? No nie wiem czy takie są i kto będzie w nocy jechał do firmy, do niego podkładać. 5. Ponawiam pytanie : " Do jakiej temp. tak na prawdę opłaca się jej eksploatacja ? -5*C czy może -25*C ??? Pytam teraz o ekonomię a nie o to czy PC może pracować np. przy -20*C. Producenci twierdzą, że mogą, tylko, że wtedy na rozmrażanie parownika zużywają dużo energii i wg. mnie przestaje się to opłacać. Poza tym problemy z lodem który się tworzy zaraz po ścieknięciu z parownika. Założyłem pracę moich pomp do -7*C - zobaczymy co pokaże praktyka. " - cytat z poprzedniego postu. Chodzi mi o sens pracy powietrznej PC w czasie dużego mrozu. Wiem, że moje PC mogą do (-25*C) ale czy to się opłaca ??? COP spada drastycznie. Nocna taryfa chyba bez sensu, bo w nocy jeszcze zimniej niż w dzień. :( Czy są gdzieś praktyczne obserwacje i pomiary ? Co wiesz na ten temat ? 6. Co do bufora, to już pisałem : " Co do bufora to 50 m3 betonu na posadzkach jest nie do pobicia ale potrzebne jest sprzęgło bo układ jest duży i różnice w przepływach też duże . W okresie wiosna-jesień na pewno będę miał zapas mocy na PC i wtedy mogę pracować na nocnej taryfie. Bufor już mam ( używany z nierdzewki, z wężownicą którą podłączę do pieca gazowego) . Pojemność 500l. Biorąc pod uwagę kilka m3 przepływu na godz. to niewielkie sprzęgło. Jako akumulator ciepła - bez znaczenia. " Myślę że bez bufora się nie obędzie bo jest 6 pomieszczeń i czasem będzie grzać cała podłoga a czasem tylko połowa . Pompy będą chodziły 2 lub 1 a czasem piec gazowy ! . To chyba za duże rozbieżności w przepływach żeby obyło się bez bufora w roli sprzęgła hydraulicznego. " Sorry ale chyba nie dokładnie przeczytałeś poprzednie posty. A co teraz powiesz ? Pozdrawiam !
  14. Do kolegi SAMBORA ! Dzięki za odpowiedź ! 1. Pompy przywiozłem sam jak już pisałem : zza Odry . Kupiłem w firmie, która nie bawi się w jakieś konsultacje itp. pierdoły. to zwykła hurtownia. Sprzedają to co się opłaca. Ale za to sporo zaoszczędziłem. Tak, wiem, zaraz ktoś powie: a co z serwisem ? Jest gwarancja a ja często tam jeżdżę. Pompy są z CHRL-u :( ale podzespoły ze znanych firm. Nawet jak po gwarancji coś padnie to mi kolega "chłodniarz" wymieni. Jak już tu wiele razy pisano wszystkie PC zbudowane są jak lodówka ! Te chińskie i te niemieckie. Różnią się jakimiś pierdołami typu ładniejsza obudowa, lepszy sterownik z większą ilością funkcji, może trochę cichszy wentylator (jakby stała w sypialni to też bym chciał cichszy), może pompa obiegowa w komplecie ale reszta różnicy w cenie to tylko marketing. 2. Co do pojemności bufora to odpowiedziałem powyżej. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.