Skocz do zawartości

mac65

Stały forumowicz
  • Postów

    2 765
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    41

Ostatnia wygrana mac65 w dniu 29 Września 2023

Użytkownicy przyznają mac65 punkty reputacji!

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    310 m2 piętrowy z piwnicami razem 350 m2
  • Instalacja
    Grzejniki 15 szt
  • Kocioł
    Pellet 17 kW + kipi 5-20 kW

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    małopolska

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mac65

  1. Zacznij od podstaw . Wejdź w info sterownika a nstp. sprawdź jaki typ palnika obsługuje przerzucając strzałkami ekran w zakładce info . jeśli będzie zgodny z mocą Twojego palnika to można przejść do testu pojemności zasobnika czyli zasobnik do pełna , włączasz kalibracje i po wypracowaniu całego paliwa z zasobnika ( kocioł w tym czasie normalnie pracuje ) zapisujesz wynik wyliczony przez sterownik na podstawie testu wydajności podajnika który juz jak napisałeś zrobiłeś . Jeśli ten ster jest w zastępstwie to odpuścił bym sobie te ceregiele poza ustawionym typem palnika .
  2. W kinie byłem lata temu i nie pamiętam nawet na jakim filmie bo cała przyjemność z oglądania przesłonił zapach zjełczałego tłuszczu i wszem obecnego popkornu który skutecznie obrzydził mi zarówno sam film jak i kino jako budynek . Na samą myśl wraca mi odruch wymiotny . Co do filmu chętnie bym obejrzał ale w zaciszu domowym pamiętając jednak że jest to tylko wizja producenta tegoż co za tym idzie przedstawiona w subiektywny sposób . Nie jest to dokument ani żadna relacja na żywo i tak należy go traktować . Co zaś do całej nagonki wokół filmu jakoś najwięcej do powiedzenia i komentowania mają o zgrozo ci którzy go na oczy nie widzieli a to jest chore w sensie społecznym .
  3. Przy gorszym pelecie zdecydowanie 20 kW mimo że faktyczne minimum ma w okolicach 4 kW mocy i wynika to głównie ze średnicy palnika 16 kw potrafił sie zatkać jak zrobiła się kulka śpieków a w 20 -ce na tym samym pelecie jedynie sporo grubszych śmieci ale dał radę się oczyścić . Użytkuję oba więc mam porównanie . 16 kW problematyczne jest utrzymanie 100 % płomienia przy starszym sterowniku i bardzo czuły na test wagowy z czym na 20 kw nie ma problemu . Oczywiście mam przepaść w sterownikach i ich możliwościach pomiędzy 360 a 920 .
  4. Sprecyzuj co chcesz osiągnąć , rozdzielić sterowanie poszczególnymi obwodami czy po prostu ma to chodzić na 3 pompy +CWU. Jeśli ma to chodzić pod sterownikiem kotła to moduł B,C pod dodatkowe obiegi grzewcze .
  5. No to pozostają dwie rzeczy , sprawdzić typ palnika w ustawieniach sterownika czy w jakiś cudowny sposób się nie przestawił na palnik wyższej mocy i przy okazji minimalne ustawione obroty wentylatora ( zbyt małe będą powodować takie brzęczenie ) . Jeśli to nie pomoże to pozostaje problem mechaniczny czyli zużycie łożysk wentylatora ale nie ich zacieranie ale bardziej luz promieniowy . U mnie palnik 5 lat i problem z hałasem pojawił się w zeszłym miesiącu ale jakoś wcześniej nie było nic słychać . Spróbuj jeszcze posprawdzać w serwisowych zakresy obrotów .
  6. Możesz zobaczyć po parametrach ale znajdziesz go tam gdzie dochodzą przewody z wentylatora , przez ten kondensator jest zasilanie jedno z 3-ch uzwojeń wentylatora tzw rozruchowe . Zmiana pojemności tego kondensatora powoduje zmianę krzywej zasilania 1 z faz silnika i jednocześnie niewłaściwe obroty co powoduje spadek mocy i niewłaściwe obroty a to brzęczenie to objaw za małych obrotów . Szukaj po kolorach przewodów , który to to aż tak sie nie zagłebiałem ale łatwo znaleźć .( prawdopodobnie nr1 ale zrób sam dochodzenie po kolorkach . W każdym razie na schemacie jest wpięty na listwie ale to nic nie znaczy bo schemat ideowy a nie montażowy . Wydaje mi się że cylinder z łopatkami jest nakręcany na wirnik ale żeby go odblokować to trzeba by się dostać pod zaślepkę ( taki kapselek po drugiej ,stałej stronie obudowy ) jak tam skontrujesz wirnik to teoretycznie powinno sie to dać rozebrać ale pewności nie mam nie rozbierałem .
  7. Buczenie tylko w momencie podania napięcia . Kondensator wentylatora utracił swoje parametry , wymienić i będzie ok . Dla 10-20 kW - 1.5 mikrofarada Dla 26-50 kW - 2 mikrofarady Ja się zastanawiam jak się dobrać do łożysk tej dmuchawy bo zaczęły wyć .
  8. Sprawdź w info sterownika typ i moc palnika czy się nie przestawił .
  9. Witaj , średnio na dobę przy spaleniu aktualnie 3 worki potrzebujesz mocy ciągłej kotła na poziomie 9,3 kW . Poprawienie tego stanu to generalnie zmniejszenie mocy max palnika i korekta ustawień mocy pośredniej jak i minimalnej . Kocioł w tej chwili pracuje w zakresie temperatury od minimalnej i do zadanej i wyłącza się po przekroczeniu temperatury zadanej i ustawionej histerezezy po przekroczeniu 10 minut w nadzorze . Po tym następuje wygaszanie , studzenie i ponowne rozpalanie ( to nonsens , studzić żeby znowu rozpalać i dogrzewać to co wystudzone ) Proponuję przejść na pracę ciągłą kotła przynajmniej w sezonie grzewczym a na okresy przejściowe zaopatrzyć się w termostat pokojowy lub czujnik temperatury zewnętrznej . Korekta ustawień palnika dla pracy ciągłej kotła : Moc max 15 kW / nadmuch 35 % Moc pośrednia 10 kW / nadmuch 30 % Moc min 5 kW nadmuch 25 % Histereza kotła max 5 C Histereza H1 2 C Histereza H2 4 C Temperatura zadana 60 C Temperatura min kotła 40 C Nadzór : Moc w nadzorze 3 kW nadmuch 20 % czas w nadzorze 30 minut Zmniejszenie mocy max palnika i wydłużenie pracy w nadzorze ograniczy ilość startów i wymuszonego przez to studzenia kotła z jednoczesną poprawą komfortu przez utrzymanie ciepłych grzejników z jednoczesnym ograniczeniem spalania do ok 30 - 32 kg / dobę . Na okresy przejściowe z temperaturą powyżej 10 C proponuję zaopatrzyć się w termostat pokojowy ( nawet najzwyklejszy dwustanowy ) lub czujnik temperatury zewnętrznej który pozwoli również zautomatyzowaC pracę kotła w okresach zima lato. Korekty będą wymagać ustawienia dla CWU ale o tym później nie wszystko na raz .
  10. Dla 5-20 nadzór na 2 kW raczej nie do utrzymania , raczej 3 kW dla nadzoru i nie w sekundach tylko w minutach i to tak do 30 minut (ster nawet nie ma nadzoru w sekundach tylko w minutach )
  11. Najzwyczajniej w świecie mieszkanie nagrzewa się przy niższej temperaturze zasilania grzejników stąd wyłączenie następuje wcześniej niż wygrzeje się kocioł . W zasadzie w obecnym momencie masz 3 możliwości bez przerabiania obwodu kotłowego . 1 wyłączyć termostat pokojowy w sterowniku kotła co poskutkuje przejściem kotła na pracę ciągła w zakresie ustawionej histerezy temperatur od minimalnej ( ustawienia serwisowe ) do temperatury zadanej + histereza kotła ( + praca w nadzorze > ustawienia nadzoru ) . Warunkiem są jednak termostaty na grzejnikach w przeciwnym razie może przegrzewać pomieszczenia . Kocioł będzie dochodził do zadanej z modulacją mocy i przechodził w podtrzymanie po czym się wygasi i uruchomi dopiero gdy temperatura kotła spadnie do minimalnej ustawionej w serwisowych . 2 . Włączenie na stałe pompy ładującej CWU ( jeśli zasobnik CWU jest ładowany z obwodu kotłowego przed zaworem mieszającym ( pompy na pracę równoległą bez priorytetu CWU i opóźnienia ) . W tym przypadku pompa CWU będzie robiła za pompę kotłową i cały czas mieszała wodę w kotle . 3. Pozostawić wszystkie ustawienia jak są w tej chwili zmieniając jedynie w ustawieniach termostatu pokojowego opcję wyłącz palnik na wyłącz pompę . To spowoduje że kocioł dojdzie do zadanej po czym przejdzie w nadzór i wyłączy się i tak po przekroczeniu temperatury zadanej + histereza .
  12. Jeśli to nie pomoże to by oznaczało że trzeba zmienić progi mocy bo są za wąskie i na zbyt wysokich mocach - po prostu kocioł się za szybko rozpędza .
  13. Menu główne >modulacja mocy >histereza kotła - masz pewnie na 5 C ustaw sobie na 2 C . Po przekroczeniu zadanej +2 C przejdzie w nadzór na ustawiony czas nadzoru ( ustawienia nadzoru ) a potem się wygasi jeśli temperatura na kotle w nadzorze będzie rosła a jeśli spadnie to wróci do mocy minimalnej .
  14. A sprawdziłeś sobie dokładnie możliwości ustawień sterownika . Sterownik fabrycznie jest ustawiony na podbicie temperatury w CWU w stosunku do CO o 5 C a różnica w granicach do 2 C jest normalna w zależności od konstrukcji zasobnika CWU i miejsca montażu czujnika temperatury oraz długości kabla do czujnika . Zasobnik grzany jest pojemnościowo czyli woda stojąca która ulega uwarstwieniu czyli ciepłe na górze a zimne na dole natomiast w kotle woda jest cały czas mieszana i grzeje się przepływowo . W skrócie kocioł dogrzewa najpierw zasobnik a później wraca do zadanej dla CO żeby to wyczaić trzeba by siedzieć cały dzień przy kotle albo zapamiętać dokładne ustawienia min i max dla CWU również te w serwisowych .
  15. A na podstawie czego tak sądzisz i jakie to ma znaczenie , jak zimno to po prostu przestaw ją na wyższą .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.