Skocz do zawartości

ted666

Forumowicz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia ted666

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Pierwszy post
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie
  • Starter dyskusji

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam Dzieki ze sie odezwaleś - co do deflektora to faktycznie nad czyszczeniem sie nie zastanawialem - nie przewidzialem tego :) zastosuje się do twojej rady i wrocę do ostawień fabrycznych - nie mam nic do stracenia :) Jedno pytanko jak wyglada u ciebie ustawiienie zaworu 4D - masz na nim silownik czy regulujesz recznie? druga sprawa to czy po osoagnieciu zadanej temperatury i po wylaczeniu sie wentylatora nadal masz plomien na palenisku? Ja mam i to praktycznie przez caly czas i nie wiem cy to jest poprawne zachowanie czy powinienem starać se doprowadzić do żarzenia( bez plomienia) ( jedyne co mi przychodzi do głowy aby osignać wspomnialą sytuacje to przymkniecie przysłony na czopuchu) pozdrawiam i dziękuje za wszelkie konstruktywne podpowiedzi
  2. Witam serdecznie Podepnę się pod temat ponieważ jak kolega dużo czytałem na różnych forach ale nie znalazłem rozwiązań moich problemów Mam ten sam kociołek tj Protech Karo Duo 25kW ale mój sterownik to ST 40 Mam dom ocieplony ( sciana porotherm 38 plus styropian 15 cm) okna plastikowe Powierzchnia ogrzewana to około 160 m2 na razie nie ogrzewam CWU Mam zawor 4d a także zawory termostatyczne na grzejnikach ustawione na 1 Palę miałem podobno 24 MJ J Moje ustawienia Temperatura zadana 65 C Zawor 4D przykręcony na 6 ? woda zasilajaca grzejniki 35C Temperatura w domu 19 C Czas podawania ? standardowy chyba 11s Przerwa podawania 170s Przerwa Podtrzymania 30 min ? Sila nadmuchu 10/100 Przyslona na wentylatorze około 1,5 cm Histereza 2 stopnie Zużycie mialu 28kg na dobę przy temperaturze zewnętrznej ok 3 C w dzień Zachowanie pieca Piec dochodzi do zadanej temperatury po 4 porcjach podanych przez podajnik ? zar około 3/4 paleniska Po osiagnieciu tej temperatury wylacza się wentylator i temperatura jeszcze wzrasta do 73 C Następnie powoli spada przy 63 zalacza się wentylator i temp spada do około 60 ( spora bezwładność układu ? wydaje mi się ze przez to ze zawor 4 d jest przykręcony na około 6)1- otwarty; 10 zamkniety ( przepływ tylko na malym obiegu) Obserwowane problemy : - początkowo duza ilość sadzy ? wprowadziłem dodatkowy dolot powietrza do kotłowni który spowodował znaczne zmniejszenie emisji sadzy 1.Nie wiem czy to zużycie opalu nie jest zbyt duże, niestety nie wiem za bardzo jak je zmniejszyć 2.obserwuję ze w podtrzymaniu na palenisku caly czas występuje ogień ? czy tak powinno być? ? na palenisko nie dostaje się lewe powietrze ? wszystkie łączenia podajnika , zasobnika , wentylatora itd. Itp. zostały dodatkowo uszczelnione ? powietrze może dostawać się na palenisko jedynie przez wentylator 3 wydaje się ze to właśnie podczas spoczynku opal na palenisku bardzo się żużluje - w jaki sposób temu zapobiec? 4. podczas podawania nowej porcji opalu za ogniem widoczny jest bialy dym ( nowa porcja opalu zaburza cykl spalania ) chciałbym zmniejszyć porcje podawania paliwa ale nie wiem czy w tym modelu pieca i z tym sterownikiem jest to możliwe .Zauważyłem ze w ustawieniach serwisowych mam opcje pozycjonowania tloka czy ktoś sparawdzal czy to działa? W jaki sposób sprawdzić czy pozycjonowanie działa? Kiedy to włączam i zmniejszam czas podawania na 2 s to jak dla mnie podajnik i tak pracuje 12 S L Wydaje mi się ze deflektor w piecu karo duo chłodzony wodą to jak dla mnie niezbyt szczęśliwe rozwiązanie . Planuje dorobić tam uchwyt na plytke szamootową - która będzie kumulować cieplo dzięki temu spaliny będą lepiej się dopalać- na razie mam ogolną koncepcję ? mam nadzieje ze uda mi się ja wprowadzić w zycie jeszcze w tym roku. Bardzo proszę szanowne grono o odpowiedzi na moje pytania ? w miarę możliwość .
  3. Drodzy panowie temat uważam za zamknięty zamontowanie zaworu kulowego na mostku pomiędzy zasilaniem i powrotem przyniosło oczekiwany efekt . pozdrawiam i dziękuje za wszystkie komentarze.
  4. kolego tomekb ten zawor to VTA 372 z zakresem regulacji 35/60 pisalem o tym w pierwszym poscie
  5. Kolego orzech - swietny pomysl z zaworem kulowym , na poczatek powinien wystarczyc KOlego dawid 77db- kolektor jest na jednym z wyjść rozdzielacza grzejnikowego przed ktorym jest pompa Kolego Tomekbb obudowe zdjolem ale zawor jest zamontowany zgodnie ze strzaleczkami na obudowie :) Kolego vernal w tym wypadku nie wydaje mi sie aby moja instalacja byla sknocona gdzie indziej - wydaje sie ze kolega orzech dotknol sedna sprawy - ale teoria musi zostac sprawdzona w praktyce dziekuję za wszelkie uwagi
  6. Do kolegi Vernal wlaśnie ze wzgledu na budowe tego zaworu woda nie ma najmniejszego oporu od strony wlotu ceplej do wylotu na zmieszaną to ze mam taki przeplyw a nie inny wyczailem sprawdzajac ręką temperature na zasilaniu i powrocie kolektora oraz na wylocie zaworu mieszajacego. Jeżeli myslisz w ten sposob ze pompa podlogowki powoduje podcisnienie , to nie zapominaj o pompoe ktora jest zamontowana ponizej i pompując w tym momencie wode na zasilanie kolektora z drugiej strony powoduje podcisnienie na powrocie kolektora. I dokladnie dotarliśmy do sedna sprawy ktora byla wspomniana przeze mnie w pierwszym poście poszukuje czegoś takiego jak kombinacja zaworu zwrotneo z termostatycznym to by rozwiozalo moj problem.(przynajmniej tak mi sie wydaje ) a ten zawor esbe to bym wymienill na zwykly trojnik :) Do kolegi tomekb. byc moze zawor faktycznie sie zawiesil rozkrece go i zobacze co sie bedzie dzialo . mam taką osobistą teorie ze na ktorej nie mam wprawdzie dowodow ze na tym zawoze mam w tym momencie dwie strogi jedna wplywa przez zasilanie (woda ciepla) i przeplywa przez dolna czesc wejscia wody zimnej i wyplywa powrotem kolektora .druga struga przeplywa przez gorna czesc w miejscu zasilania wodą zimną zaworu esbe i wyplywa przez wylot w wody zmieszanej. z pewnościa następuję częściowe zmieszanie obu strug ale nie jest ono zbyt duże. pozdrawiam
  7. Witam niestety zawor jest zamontowany prawidlowo Drogi kolego Vernal powiedz mi proszę jaka funkcja/ element zaworu esbe (ktorego schemat zalaczylylem) powoduje ze woda ciepla nie moze poplynąć wejsciem przeznaczonym dla wody zimnej skoro tą drogą jest najmniejszy opor? a na wejsciu wody zimnej nie ma zaworu zwrotnego . Chętnie postawię Piwko za konstruktywne wyjaśnienie pozdrawiam
  8. WItam Bardzo dziekuję za odpowiedzi , wszelkie konstruktywne porady zamierzam wprowadzić i chetnie poinformuję o ich efektach, dlatego gdyb ktoś z szanownego grona mial jeszcze jakis pomysl to chetnie wyslucham. odnośnie termometrow to fakt nie jest to za szczesliwe rozwiazanie ponieważ zamiast na kolankach powinienem je dać na trojnikach i zamontować odpowietrznik automatyczne ( w obecnej chwili podejzewam ze na koankach jest powietrze i temperatura jest przeklamana) zasilanie jest zrobione rurką 28 mm to jest nowa instalacja i ostatnio dopiero probowalem ja uruchomić przeprowadzilem próbę ktorą zasugerował tomekb tnz zamknolem wszystkie wejscia na grzejniki zostawiajac jedynie podlogowke to co zaobserwowalem to ze ciepla woda zaczela przechodzić przez zawor esbe , c ciepla woda wplywająca przez zasialnie zaczela wyplywać powrotem - ponieważ obie rurki byly gorące ( temperatura wody zasilajaca 75 C) natomias sam kolektor mial moze ze 35 C ( dlatego wydaje mi sie ze zawor zwrotny w zaznaczonym miejscu ma sens nie pozwolilby wodzie gorącej od razu wyplywać przez powrot ) dodam tylko ze zmiana ustawienia temperatury na zaworze esbe nie przynosila zbytniego efektu. nie wiem czy pompkana podlogowce nie powinna być mocniejsza poniwaz obecnie jest zainstalowana LFP efekta 25/40 z tego co sie doczytaem to przy zaworze ESBE cisnienie jest wymagane na zasilaniu cieplej wody w innym przypadku konieczne jest zastosowanie bypasu ponizej schemat zaworu w momencie gdy pootwieralem zasilania grzejnikow to rura zasilajaca kolektor zaczela stygnąć a pompa podlogowki zaczela mieszać tylko wode znajdujacą sie wewnątrz ukladu podlogowki ponieważ rurka na wyjściu esbe zaczela być bardzo zimna na poziomie 10 C czy zmiana podlaczenia rury zasilania podlogowki coś zmieni ? czy jezeli wypne ją z kolektora to w ktore miejsce ją wpiąć ? bezposrednio na wyjsciu zaworu 4D czy moze jeszcze przed zaworem tak jak podpiety jest zasobnik CWU zapomnialem dodać ze zrodlo ciepla to piec protech karo duo 25 KW opalany obecnie mialem weglowym de facto tez mam z nim pewne problemy ponieważ bardzo zarasta mi sadzą nie wiem czy to wina samego opalu czy moze parametrow ustawienia z tego co sie orientuje to sadza jest efektem niedopalania węgla ( mala ilość tlenu) jednakze w momencie podawania przez podajnik porcji wegla przez pewien okres czasu podajnik jest czesciowo zasypywany mialem i zamiast ognia wydziela sie dym - nie wiem jak ten efekt wyeliminować - wydaje mi sie ze pomoglo by zmniejszenie porcji podawanego wegla i zwiekszenie czestotliwosci podawanych porcji ale nie mam pojecia jak tego dokonać na tym piecu bez przerobki podajnika ale to raczej historia na calkiem nowy temat pozdrawiam i czekam na wasze konstruktywne rady
  9. Witam serdecznie przepraszam ze niepokoję szanownych forumowiczow jednakże mam problem z kolektorem do podłogowki i nie wiem jak go rozwiązać (dodam ze chciałbym naprawić istniejący kolektor a nie wymieniać go na nowy ) problem moj polega na tym ze kolektor nie działa nie jestem w stanie podgrzac wody w obwodach podlogowki jako zawor troj drozny zostal zastosowany zawor ESBE VTA 372 to o czym sie dowiedzialem to przeszukując forum i instrukcje tego zaworu to sytuacja ze brakuje mi zaworu zwrotnego na wejsciu z wody powrotnej z kolektora , Zamierzam go tam zamontować ponadto zamierzam zamontować zawor termostatyczny na zasilaniu z kapilarą na powrocie calego rozdzielacza i wyzucić wowczas zawor esbe jednakze nie wiem co zrobić aby pompa podlogowa nie mieszala tylko na samym kolektorze ale by zapewnić doplyw cieplej wody zasilanie podlogowki wychodzi z jednego z wyść kolektora grzejnikowego przed ktorym jest pompa 6Metrow podnoszenia problem w tym ze ta pompa nie jest w stanie wypchnąń wody na kolektor podlogowki poniewaz mniejsze opory są na grzejnikach czy jest cos takiego jak zawor zwrotny termostatyczny? on zalatwil by moj probem - zamontowalbym go w miejsce planowanego ZZ (zaworu zwrotnego) Bardzo proszę szanowne grono o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.