Skocz do zawartości

Marek

Stały forumowicz
  • Postów

    736
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Marek w dniu 26 Września 2011

Użytkownicy przyznają Marek punkty reputacji!

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Rzeszów

Ostatnie wizyty

7 409 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Marek

Kompetentny

Kompetentny (10/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Starter dyskusji
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Maszyna do postowania Unikat

Najnowsze odznaki

-4

Reputacja

  1. sambor czy ty nie rozrózniasz głowicy od zaworu termostatycznego ? nie znam wszystkich producentów grzejników ale standart to gwint 1/2 " i z takim gwintem wszyscy robia zawory termostatyczne przeznaczone do grzejników a jaki gwint ma głowica to zupełnie inna bajka , bo nie tylko gwint tu ma znaczenie
  2. który producent tak cenne wskazówki podaje ?? zaleca tez jakiego producenta rurki stosowac aby grzejnik grzał ? co ma głowica do grzejnika ? głowica wspópracuje z zaworem i na tym koniec a czy zawór bedzie podłaczony do grzejnika czy innego ustrojstwa to bez znaczenia dla głowicy
  3. a partet w tym domu to odparował czy moze to dwoch etaznyj dom ale jak nie pobierałes nauk to pewnie nie wiesz w cziom dieło
  4. zawór odcinajacy powinen byc poza bydynkiem na przyłaczu dla budynku typu dom wystarcza reduktor 3/4 ale pozadny np Honeywell ale nie najtanszy 1 cal zaniza przepływ , ty sobie zartujesz czy sie uczysz w zawodówce dla potrzeb domu 1/2 daje rady zamiast zmyslac cuda ( reduktor 32 dla domu ) poszukaj jakie maja przepływy i do czego mozna go zastosowac
  5. zobaczyłes cos czego nie rozumiesz do konca czytaj dalej ta karte i mysl dalczego pisze 15 kW
  6. do kazdej roboty nalezy podchodzic z głowa ! jesli nie to sie orobisz a efekt bedzie marny 1 krok to odszukac na rurociagu zasilajacym zawór odcinajacy i sprawdzic czy jest całkowicie otwarty , jesli tak to krok 2 wymontowac reduktor i sprawdzic jaki jest skutek krok 3 pozostaja rury PP moga byc przewezeniu przy zgrzewaniu
  7. moc nie jest parametrem wymiennika , zaden producent nie podaje takiego parametru tylko sprytni sprzedawcy posługuja sie moca aby zamacic w głowie nieznajacym sie na rzeczy takich nalezało by wygwizadc i nie kupowac u nich prównaj sobie 1 najwazniejszy paramert jakim jest powierzchnia wymiany obecnego i proponowanych wymienników danfosa i secspola wyciagnij wniski i napisz to dla potomych by juz wiecej nie marnowali czasu nad rozwazaneim jakiej mocy ma byc wymiennik
  8. nie napisałes jakie dane brał gosciu do obliczen ale napewno LB 60-30 to nie na mały dom w praktyce spokojnie wystarcza LB31-20 który kosztuje ok 400-500 zł zrobiłem kiedys pomiary temp przy pracujacym kotle retortowym na zasilaniu takiego wymiennika było 55 st a powrót miał 2-3 mniej przy pompie 25-60 na 3 biegu , instalacja ze starymi grzejnikami zeliwo i panele po stronie wtórnej zasilanie miało ok 5 st róznicy ale to mało istotne , bo ogrzewanie domu było wystarczajace , a to jest celem nie wartosci temp na wymienniku temp zew była ok -10 st
  9. aby właczyc 3kW nalezy sie przyjrzec instalacji elekrtycznej jakie masz zabezpieczenia przed licznikiem , bo moze sie okazac ze juz nic wiecej na tej fazie nie moze pracowac ale jak pogrzejesz pradem z miesiac czasu wode to nabierzesz takiej mocy ze przejdzi ci "niechcenie "aby rozpalac w piecu codziennie
  10. NIE nie mozna ! wyniki beda przypadkowe i obarczone błedm tym wiekszym im wieksza jest niewiedza palacza
  11. taki termostat to rozwiazanie połowiczne dla amatorów experymentów ma byc termostat RÓZNICOWY !! i zawór kulowy z siłownikiem !! który pobiera prad tylko przy zamykaniu /otwieraniu jesli twój sterownik ( termostat ) moze obsługiwac tylko pompe co , nalezy go wymienic na inny który ma 2 funkcje -co i cwu
  12. i tak ma byc , prosto tanio i skutecznie od razu widac kto tu jest praktykiem a kto tylko rozwaza rozwiazania teoretyczne
  13. termostat pokojowy ma czyjnik temp wewnatrz obudowy jesli jest zamontowany w miejscu gdzie ruch powietrza jest powolny bedzie robił jak powyzej mozna czujnik wyprowadzic ponizej obudowy ( wylutowac i przedłuzyc na przewodach ) to zacznie odczytywac szybciej zmiany temp otaczajacego go powietrza
  14. waldek piszasz jak taka baba małorozgarnieta co znaczy " kaloryfery gorace " to niewiele znaczy szukasz przyczyny w kotle a to nie problem kotła tylko zapotrzebowania na ciepło chcesz miec ciepło to trzeba palic na okragło tak sobie rozplanowac palenie by 2x dziennie zapalac i ma sie palic jak docieplisz wszystko to ten kocioł wystarczy na jednorazowe rozpalanie w ciagu doby wiem jak sie taki kocioł sprawuje dokładnie taki sam ogrzewa dom nieocieplony ok 200 m2 i wystarcza na dobe ale przy mrozie -20 st to juz zaczyna byc mało
  15. mozna najlepiej ze sterownika kabel podłaczyc do gniazdka podwójnego , a pompy podłaczasz do gniazdka, kiedy trzeba odłaczysz bez problemu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.