Skocz do zawartości

ADAM11K

Forumowicz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia ADAM11K

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Według mnie można zastosować żarówkę jak to opisał Kaz. Ja u siebie mam takie rozwiązanie do regulacji obrotów wentylatora i sprawdza się. Ale oczywiście jest to rozwiązanie tylko do małych mocy no i nie można przesadzić z obniżaniem napięcia ponieważ pompa wtedy wcale nie ruszy. Zaleca się napięcie nie niższe niż 100V.
  2. Właśnie te ceny to powód kombinowania jak tu ogrzać nie płacąc za to... czyli minimalizacja kosztów. Zaoszczędzone pieniądze można wykorzystać w przyjemniejszy sposób. Z drugiej strony jestem ( przynajmniej na razie ) skazany na nieocieplony dom i kocioł węglowy i dążę do zautomatyzowania procesu żeby wolnego czasu nie spędzać w kotłowni na częstym rozpalaniu i pilnowaniu żeby nie zgasło. Swoją drogą jeśli wszystko potoczy się po mojej myśli to zamierzam uprawiać wierzbę energetyczną. Pierwsze sadzonki ( 160 szt. ) mają już rok i to co z nich wyrosło pójdzie na następne nasadzenia. Zbieram więc wiedzę na temat wykorzystania tego odnawialnego źródła energii i kto wie może w niedługim czasie pokuszę się na przynajmniej jakiegoś porządnego dolniaka a może kocioł na zrębki z podajnikiem. Pozdrawiam
  3. ADAM11K

    Niedopalanie Miału

    Tak jak już wspomniano wcześniej przyczyną zawieszania się wentylatora może być kondensator rozruchowy ( szczotek w nim nie ma ). Bez niego albo wentylator nie ruszy wcale albo będzie pracował tak jak by chciał a nie mógł i buczał. Niedopalanie miału może właśnie się z tego brać, ponieważ do miału potrzeba większego ciśnienia powietrza niż do węgla a twój wentylator po prostu nie domaga.
  4. Z wymianą bojlera nie będzie u mnie problemu, ponieważ całą instalację na grzejniki i bojler mam w miedzi na połączeniach skręcanych. Rewelacyjna sprawa jeśli chodzi o przeróbki ale za to dość drogie. Stalowe gwintowane połączenia mam tylko na wyjściu z pieca do kolektora na pompy oraz kolektor wyjściowy na grzejniki.
  5. Ja z zawodu jestem elektronikiem. C.O. to z jednej strony przymus a z drugiej hobby. Hydrauliki nauczyłem się w obecnej pracy i staram się niektóre rozwiązania przenieść do wersji mini czyli domowej. Ograniczeniem jest jednak kasa. I tak jak piszesz wiele ciekawych rozwiązań dowiedziałem się z tego forum. Muszę się jeszcze podszkolić z programowania to może zrobię jakiś fajny sterownik do tego wszystkiego ( sterownie pogodowe itp. ). Póki co przekaźniki też dobrze działają...
  6. Witam. Kupiłem zawór zwrotny 1" , wyciągnąłem sprężynkę i wszystko działa. Hałasu brak, zawór zamyka wypływ z wymiennika CWU i grawitacyjnie też idzie ( dzięki za poradę ADAMASZ ) Załączam schemat mojej instalacji: - 1 to stary kocioł węglowy z dołożonym przeze mnie wentylatorem ze sterownikiem - 2 to mały piecyk kominkowy na drewno z płaszczem wodnym - 3 wymiennik CWU - strzałka pokazuje opisywany zawór zwrotny bez sprężynki - ZB zawór bezpieczeństwa na razie 3 bary, bo innego ( 1,5 bar) nie było w sklepie. Zamontowałem go ponieważ zbiornik wyrównawczy mam na nieogrzewanym strychu - M manometr - w najwyższych punktach odpowietrzniki automatyczne - przed pompami zawory zwrotne i filtry siatkowe. Wybór źródła ciepła jest ręczny poprzez zawory na powrotach. Jest jeszcze bajpas na kolektorze wyjściowym na grzejniki, który otwieram na czas wygrzewania kotła. schemat_instalacji_co_i_cwu.bmp
  7. Przy czasie postaram się sklecić jakiś schemat, ale są to klasyczne rozwiązania. Co do gotowania wody to raczej się u mnie nie zdarza (choć nie można wykluczyć takiej opcji ) ponieważ temperatury pilnuje sterownik, nawet przy wyłączeniu prądu gdyż mam UPS-a który wystarcza do 10 godzin. Dlatego na początek zaryzykuję tradycyjny ZZ bez sprężynki. Jak przerobię to dam znać o rezultatach.
  8. Załączam zdjęcia ( niestety tylko z telefonu ). Na pierwszym zdjęciu pompa c.w.u. z problematycznym zaworem różnicowym na drugim ogólny zarys kotłowni na trzecim pompa c.o. na czwartym kolektor wyjściowy na grzejniki Zawory zwrotne są przed pompami w celu lepszego odpowietrzania, a kulka omija pompę wraz z filtrem i zaworem zwrotnym. Adamasz dzięki za podpowiedź, wyjaśnij mi jednak dlaczego lepszy jest zawór z grzybkiem mosiężnym od tradycyjnego plastykowego. Chciałbym go umieścić w miejsce tego kulkowego więc byłby zamontowany w pionie. Stukanie kulki tak jak piszecie jest strasznie denerwujące. Wcześniej miałem zamontowany w poziomie i ten hałas był do przyjęcia choć wydaje mi się że kulka do końca nie domykała kiedy pompa chdziła na pierwszym biegu. Sterowania do pompy c.w.u. jeszcze nie mam choć jest już zaprojektowane, najpierw jednak muszę zająć się prawidłowym działaniem od strony hydraulicznej .
  9. Witam wszystkich. Zrobiłem przeróbkę instalacji z jednej pompy wspólnej na c.o. i c.w.u. na osobną do c.o. i osobną do c.w.u. - obie zamontowane w pionie na zasilaniu z zaworami zwrotnymi , przy czym ta od c.w.u. ma obejście w postaci zaworu różnicowego. Problem jest w tym, że zawór ten nie zamyka się gdy pracuje tylko pompka od c.o. i woda krąży przez zasobnik i to w odwrotnym kierunku. Chciałbym aby woda w zasobniku nagrzewała się grawitacyjnie w przypadku braku prądu. Choć wydaje mi się że wszystko powinno działać prawidłowo to tak nie jest (chyba za mała różnica ciśnień). Może ktoś z Was spotkał się już z takim problemem. Proszę o podpowiedź jak temu zaradzić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.