Skocz do zawartości

juanes

Forumowicz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    zachodniopomorskie

Osiągnięcia juanes

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Przepraszam za źle przyjętą krytykę. Jeśli chodzi o termostat różnicowy to dla mnie czarna magia i nie mogę załapać o co z nim chodzi, dlatego chyba pozostanę przy zwykły zaworze mieszającym. Ustawię na zaworze (w układzie CWU) np 2 i znaczna część ciepłej wody będzie wracać od razu do pieca przez co zmniejszę spadek temp powrotu (tak mi się wydaje).
  2. a co mają powiedzieć ci którzy dwa razy na dobę rozpalają w piecu na nowo i temp wody w grzejnikach jest ok 25 st. wtedy dawka ok 100 litrów zimnej wody wali w powrót bo mało kto stosuje zawory mieszające. W moim przypadku powrót dostaje zaledwie kilka litrów( i nie jest to temp 25 st) dla wyrównania temp na zaworze 3d. Wiem że nie jest to perfekcyjna instalacja ale niewielkim kosztem przeróbek i zużyciem opału uzyskałem temp w domu bardzo zadawalającą. Minusem na dzień dzisiejszy jest gdy załączy się pompa CWU do pieca w powrotkę trafia bardzo zimna woda i schładza piec nawet o 15 st. dlatego chcę wstawić w obieg CWU zawór mieszający nietermostatyczny który zwiększy mi temp powrotu.
  3. można zmniejszyć czas pracy w podtrzymaniu lub zwiększyć przerwę pomiedzy kolejnym dozowaniem opału, u mnie nazwano "krotność podawania " i mam ustawione na 2 czyli podaje mi co drugi przedmuch a u mnie przedmuch jest co 5 min. Wtenczas temp nie wzrośnie do 75 st
  4. snoop84 jaki procent ludzi ma kotłownie w piwnicy?????? ja akurat ma przy wiatrołapie. Temp zewnętrzne nie zmieniają się co godz ani co 12 godz tylko średnio co trzy tygodnie zmieniam temp na zaworze ręcznie bo chcąc korzystać z automatów to jest większy koszt instalacji i niejeden automat siłowy przy np takim zaworze potrzebny jest czujnik pogodowy który z doświadczenia ludzi jest do d....y Do zagotowania wody nie dojdzie bo tego typu piece mają zabezpieczenia i dozowanie ekogroszku jest kontrolowane. To nie jest temat poświęcony czy są luty czy śrubunki czy kulki z nosa. Można wszystko zrobić na automatach a najlepiej przejść na grzanie gazowe bulić po 1000 zł delikatnie mówiąc. Mnie grzanie domu wynosi za miesiąc max 500 zł mając 22-23 st całą dobę przy ty rozwiązaniu.
  5. nie wiem jak mam to odebrać...jest dobre rozwiązanie aby mieć całą dobę ciepło w domu jednocześnie przy niedużym zużyciu opału. Co ma teraz zimny powrót który piec i tak nie pobiera bo obwód jest praktycznie wokół zaworu a na powrocie i tak gorąca woda stoi bo piec służy w tym momencie jako zasobnik.
  6. średnica CO 28, Niebieska pompa jest od CWU fi 22Temp powrotu nie mierzyłem, na pewno jest niższa ale ten zawór dozuje niewielkie ilości do wyrównania temp. i temp powrotu jest moim zdaniem nie szkodliwa dla kotła. Dodam że temp jak jest 55 st (zwiększam przy nastawie zaworu 48 lub 51 st to wtedy temp zadana kotła to 58 st). W podtrzymaniu temp potrafi dojść do 70 st. Dodam jescze że pompa najlepiej jak jest na trzecim biegu są wtedy najmniejsze straty czyli wolniej sie schładza woda w grzejnikach. Tu nie ma żadnej grawitacji. Żeby zawór i zasada jego działania była prawidłowa to należy zastosować zasadę piec potem zawór potem pompa. i jeszcze dodam że do temp zadanej dochodzi piec od 7 do 15 min.
  7. do MODERATORA czy ja nie widzę czy na tym forum nie można usunąć własnego tematu?????????????????????????????
  8. Witam. Chciałem się podzielić zmianami jakie wprowadziłem w CO. Podczas uruchomienia pieca (Biadała 19 KW) na samym początku budowy miałem zastosowaną najprostszą instalację CO bez żadnych zaworów typowo jak do palenia drzewem. Zużycie ekogroszku przy nastawach tem zadanej 48 stopni było 30 kg na dobę (dom nagrzewał się do ok 20 stopni). Chcąc zmniejszyć zużycie zastosowałem regulator pokojowy. Zużycie spadło z 30 na 22kg. Zamieszkując miałem ustawioną tem nocną na 21 a dzienną na 22 stopnie. Piec rano uruchamiał się na ok 2 godz (tem dzienna 22stopnie), ok godziny ósmej rano wszyscy z domu do pracy. Powrót ok 15-ej i piec znowu na tem 22 stopnie i tak do 21-ej. Podstawowym problemem było to że gdy piec się załączał to było ciepło na ok 2 godz dopóki ciepło leciało cały czas z grzejników a potem mimo 22 stopni czuć delikatny chłód (takie same uczucie jak przy ogrzewaniu gazowym). Postanowiłem dokonać zmian poprzez wstawienie zaworu 3d termostatycznego co pozwoliło mi otrzymać temp w domu od 21 do 23 st całą dobę. Zastosowałem zawór z możliwością regulacji od 35 do 60 st. Jeżeli temp na zewnątrz jest od 0 do 10 st na zaworze mam ustawione 45 st co nagrzewa mi dom do 23 st. Temp na zaworze jest niska (45 st) ale wolę dłużej nagrzewać dom ale z grzejników leci cały czas ciepło. Jeżeli temp spadnie na zewnątrz poniżej 0 do ok -5st ustawiam na zaworze 48 st. Jeżeli temp spadnie poniżej -10 do ok -15 st ustawiam 51 st, pozwala mi to na utrzymanie w domu temp przez całą dobę 22 do 23 st. Dodam że mam w salonie i przedpokoju 3 grzejniki na których mam termostaty i ustawiam na nich na noc (ok 10-ej) na temp 21 st. co nie pozwala na schłodzenie pomieszczeń przez noc. W łazience i w wiatrołapie bez termostatów cały czas grzeje (co zabezpiecza przed zamknięciem wszystkich obwodów co może spowodować nadmierne temp na kotle) W sypialni i w małym pokoju mam na dzień zakręcone grzejniki (jeszcze nie mam termostatów), odkręcam ok 17-ej i tak do rana śpię w ciepełku natomiast w salonie i przedpokoju tak jak wcześniej pisałem przykręcam na noc na 21 st i rano od ok 6-ej znowu ustawiam w salonie i przedpokoju termostaty na ok 23 st. i cały czas leci ciepełko z grzejników. Grzeję przez cały dzień bo babcia bawi jedenasto miesięczne dziecko. Wolę grzać dłużej niższą temperaturą ale uczucie ciepłego powietrza z grzejników jest niezastąpione. Piec 19 kw. powierzchnia grzewcza 150 m. Temp zadana na piecu 55 st. podawanie 20 sekund, przerwa 100 sekund, krotność podawania 2, przedmuchy co 5 min. Piec przy nastawieniu zaworu 3d na 45 stopni średnio piec w podtrzymaniu jest ok 1 godziny. Jeżeli na noc przykręcę w salonie zawory przy grzejnikach to potrafi podtrzymanie osiągnąć ok 2 godz. Największe zużycie ekogroszku 22 kg. Najniższe ok 10 kg na dobę.
  9. wracając do tematu autora dlatego tak się dzieje przy regulatorze pokojowym bo: gdy regulator pokojowy wyłączy piec bo w pomieszczeniu została osiągnieta temp np 22 st to pompa CO też zostaje wyłączona i po kilki godzinach jak tem pomieszczenia spadnie poniżej 22 st i piec się znowu załącza razem z pompą CO to w tym czasie kiedy piec był na czuwaniu, temp w grzejnikach spada do ok 25 st i piec po uruchomieniu miesza temp pieca i grzejników i dlatego potrafi temp na piecu spaść do ok 40 st. i to jest najnormalniejsze zjawisko na świecie.
  10. Witam Ktoś napisał że kaloryczność pelletu jest zbliżona do ekogroszku, potęga żartu Pellet ma kaloryczność do 18000 kj a ekogroszek ok 28000. Paląc pelletem trzeba częściej uzupełniać pojemnik. Kupując ekogroszek za ok 750 zł i pellet za ok 750 zł to pelletem żeby ogrzać trzeba zużyć ok 1/3 więcej od ekogroszku i wychodzi wtedy ok 950 zł np na miesiąc. Takie jest moje zdanie Pozdrawiam
  11. Posiadam 9 grzejników średnio wymiar 110x60, i piec na eko 19KW. Zawsze się zastanawiałem po co zawór różnicowy przy piecach na ekogroszek z podajnikiem bo jak temp jakimś cudem skoczy za wysoko to piec nie podaje opału i temp się nie zwiększa, temp. bezpieczeństwa można ustawić np na 70C, Rozumiem że w piecach gdzie nałożymy drzewa, węgla i woda ma znaczne prawdopodobieństwo zagotowania. Rozumiem że tego typu zabezpieczenie napewno nie zaszkodzi.
  12. Takie coś u mnie wisi... wiem że brak zaworów i filtrów koło pompy.... możecie po mnie jechać jak po szm...e.... albo lepiej nie pomnie tylko po instalacji...
  13. Witam wszystkich Posiadam piec na ekogroszek, jedna pompa, programator na piecu LIDER( http://www.kotlypleszewskie.pl/sterownik-lider ) oraz regulator pokojowy, bojler 140l; brak podłogówki, grzejniki PURMO, Problem mam taki że instalację robił mi teść któremu nie chciałem się wtrącać bo się nie znam ale po 5-ciu miesiącach użytkowania (nowa instalacja Co i CWU) zauważyłem że: (instalacja jest zrobiona bardzo oszczędnie gdyż teść stwierdza że stare sposoby sprawiają mniej klopotów) - zapowietrza mi się grzejnik którego w sezonie musiałem codziennie odpowietrzać bo zapowietrzałyby się kolejne (mam wrażenie jakby było zasysanie z grzejnika z powrotki-dodam że pompa była wstawiana na powrocie i na zasileniu i nie było żadnych zmian) -potrafiło mi zrobić sobie krótszy obieg przez bojler CWU (bojler 140l dwupłaszczowy) i nie szło ciepło na grzejniki, -pompa chodzi na drugim biegu bo na trujce zbyt szybko miesza wodę i dłuzej się nagrzewa Nie posiadam żadnych autom. zaworów odpowietrzających (a wydaje mi się że mogłyby być) Myślę też że zawór 3D i 4D również miały tu zastowowanie. Kolejną rzeczą którą zauważyłem to jak piec zostanie załączony przez regulator pokojowy i następuje rozpalanie woda nagrzeje się np do 50C następnie spadnie o 10C i pooowoli się nagrzwa (ale pewnie w obieg idzie wychłodzona woda z grzejników). Prosiłbym o przykładowe schematy, robić sam tego nie będę także prosiłbym w miarę proste wyjaśnienia wraz z jakimi średnicami rur jest zalecane zastosować w samej kotłowni (od pieca do CWU i CO, do zbiornika wyrównawczego, do zaworu 3D lub 4D) Myślę że nie namieszałem.
  14. juanes

    Deflektor

    dzisiaj ponownie zadzwoniłem i wytłumaczyli mi Panowie że jak mam piec z podajnikiem uniwersalnym i retor nie mam okrągły (czyli typowo do ekogroszku) a mam podłużne koryto do spalania to producent nie zaleca do pieca 19 KW. Skoro producent zaleca to nie będę robił bałaganu. ;) Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.