Skocz do zawartości

skow

Forumowicz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia skow

Ciekawy

Ciekawy (3/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam Niestety (a może stety) czas otwarcia mieszacza był ustawiony prawidłowo (na 140 sekund). Jakie skutki może przynieść skrócenie lub wydłużenie czasu otwarcia mieszacza? Dzisiaj obniżyłem wskazanie czujnika temperatury w pokoju (o -3 stopnie). Wstępnie wygląda na to, że układ się stabilizuje (temperatura na obiegu 65 do 77 stopni, na powrocie 55 do 67 stopni - kocioł pracuje na osiągnięcie temperatury w pokoju 16 stopni). Następne w kolejności będą działania zaproponowane przez Was powyżej. Pozdrawiam
  2. Witam Moje obserwacje i podejrzenia, o których wcześniej pisałem również prowadzą do wniosku, że kocioł pracuje ze zbyt małą mocą. Istotne jest również zaizolowanie odcinak rury, którą woda powraca do kotła. W pewnych sytuacjach niezaizolowany odcinek może prowadzić do wydłużenia czasu, w którym kocioł ma się ustabilizować (taka rura to niezły grzejnik). Spróbuję zwiększyć temp. ochronną kotła. Pozdrawiam
  3. Nie do końca rozumiem ten parametr. Jaki powinien być efekt gdy ustawię max. wartość? Dzięki za podesłanie załącznika. Pozdrawiam
  4. Witam Też tak myślę, ale w tym rzecz, że sterownik w zasadzie więcej trzyma mieszacz na krótki obieg (z powrotem do kotła) niż na obiegi grzewcze (tam poda czynnik na krótko, temp. rośnie do 40, ale w tym czasie ponieważ spada temperatura na powrocie więc wraca mieszacz w przeciwne położenie, a w obiegu grzewczym temperatura znowu spada). Parametry użytkownika mam mniej więcej takie 20 sekund podawanie paliwa, 13 sekund czas postoju, 17 minut czas podtrzymania. Następne działania jakie opisałem dzisiaj wieczorem no i zobaczymy. Pozdrawiam
  5. Witam Faktycznie mam ustawiony czas otwarcia zaworu w sterowniku na 9 (czyli 90 sekund). Czas jaki podaje producent siłownika to 140 sekund. Ustawię więc na 14. Mam nadzieję, że właśnie o to chodziło. Przez noc niestety nic się nie zmieniło oprócz wyższego zużycia paliwa oraz wyższej temperatury na kotle 70 parę stopni. Cały czas kocioł "za bardzo" pilnuje temperatury powrotu i te dość krótkie momenty wprowadzenia wody na obiegi grzewcze widocznie nie są w stanie ustabilizować temperatury wody powrotu (za szybko grzejniki oddają ciepło otoczeniu). Więc następne akcje: 1. zmienię nastawę odpowiedzialną za otwarcie zaworu sterownika (nr 14). Zobaczę jaki będzie efekt. 2. Jeżeli efektu nie będzie podniosę temperaturę w pokoju na 20 stopni Celcjusza. Być może kocioł nie może się "wysterować" (pracować stabilnie, nie jest przystosowany do pracy dla takich temperatur). Pozdrawiam
  6. W instrukcji podane są stopnie celcjusza, ale faktycznie to też chyba pomyłka.
  7. Witam Może niezbyt jasno napisałem, ale mam właśnie tak podłączony jak napisałeś. Odnośnie uwagi: wczoraj doszedłem do takiego samego wniosku (ale trochę to trwało :-) Pozdrawiam
  8. Witam Zgodnie z instrukcją użytkownika do RecalArt A3000D teraz mam oznaczoną numerem 6. Aktualnie prawie jestem pewny prawidłowej pozycji zaworu 4drogowego oraz siłownika natomiast nadal występuje sytuacja, w której temperatura pomieszczenia wynosi 12 stopni, przy ustawionej 15 na sterowniku. Zauważyłem, że po dobie pracy kotła (praca ustabilizowana - temperatury 60 parę do 70 paru) nadal na obiegu kaloryfery temperatura ok. 20 - 20 paru, a kocioł przede wszystkim trzyma temperaturę na wejściu wody do kotła (tak aby utrzymać ustawienie serwisowe 38 stopni). Gdy temperatura na wejściu do kotła jest powyżej zawór 4drogowy otwiera się na obiegi grzewcze, ale niestety na dość krótko (podnosi się do 30 - 40 stopni), ponieważ zaraz spada temp. na wejściu. Skutek jest taki, że kaloryfery nie zdążają się ogrzać, ani podłogówka. Obserwacje i działania jakie podjąłem. 1. Temperatura na wejściu do kotła nie powinna się tak szybko zmieniać (na termometrze za zaworem 4 drogowym woda ma temp. 50-60 stopni). Być może przyczyną było domieszanie do wody wchodzącej do kotła, wody powracającej ze zbiornika CWU. Ustawiona sterownikiem temperatura na nim to 30 stopni (minimum jakie można ustawić na sterowniku). Zwiększyłem więc temperaturę na zbiorniku CWU do 36 stopni (myślę, że zawór powinien krócej trzymać w pozycji "wyjście wody z kotła na wejście do kotła", a tym samym dłużej w pozycji na obiegi grzewcze). Dodatkowo zaizolowałem odcinek rur, które prowadzą wodę z powrotem do kotła (być może za szybko oddawały temperaturę otoczeniu tym samym trzymając dłużej zawór w pozycji "wyjście wody z kotła na wejście do kotła". 2. Zwiększyłem nastawę sterownika A3000D o nazwie "Wpływ temperatury pomieszczenia" z 5 na 6 stopni celcjusza. Nastawa odpowiada za "mocniejsze branie pod uwagę przez kocioł" wskazań czujnika pokojowego (nie gramatycznie, ale myślę, że oddaje ideę nastawy). Uwagi i pytania odnośnie sterownika A3000D i instrukcji serwisowej w wersji polskiej (jaka jest dostępna w Internecie - innej wersji polskiej nie udało mi się odnaleźć) i angielskiej do niego: 1. W wersji polskiej nie jest wymieniona nastawa dotycząca minimalnej temperatury wody powracającej do kotła oraz brak jest nastaw 20 i 21 (porównując do wersji angielskiej). 2. W wersji polskiej i angielskiej pomyłki odnośnie nastaw: - nastawa "Funkcja automatycznego wyłączania ogrzewania" - występują nawiązania do nieprawidłowej nastawy (Wpływ temperatury pomieszczenia). Winno być odniesienie do nastawy "Temperatura automatycznego wyłączenia ogrzewania". - nastawa Temperatura automatycznego wyłączenia ogrzewania" - występują nawiązania do nieprawidłowej nastawy (Przesunięcie charakterystyki grzania). Winno być odniesienie do nastawy "Funkcja automatycznego wyłączenia ogrzewania". 3. Czy korzystanie z "funkcji automatycznego wyłączenia ogrzewania" wymaga od kotła posiadania zapalarki automatycznej? Jak inaczej załączy się ogrzewanie, gdy temperatura spadnie? 4. Na panelu sterownika znajdują się 2 strzałki , które wskazują stan zaworu 4drogowego. Z lewej strony jest strzałka na dół odpowiadająca za zamykanie zaworu mieszacza, natomiast z prawej jest strzałka do góry odpowiadająca za wskazanie otwieranie zaworu mieszacza. Pytanie: co oznacza zamykanie zaworu mieszacza, a co otwieranie zaworu mieszacza? U mnie lewa strzałka gdy jest nad nią na wyświetlaczu wskaźnik działania ustawia zawór w pozycji "wyjście wody z kotła bezpośrednio na wejście wody do kotła" - obiegi grzewcze są odizolowane. Jutro zobaczymy czy powyższe działania przyniosły jakiś efekt. Pozdrawiam
  9. Po dzisiejszej nocy moja pewność co do właściwego podłączenia elektrycznego siłownika na zaworze mieszającym nieco opadła. Podniosłem nastawy temperatury wczoraj wieczorem w pokoju (gdzie jest czujnik dla kaloryferów) na 15 stopni oraz podniosłem na podłogówce na czujniku w pokoju temperaturę z 12 na 15 stopni, a po nocy w pokoju (czujnik dla kaloryferów) jest wg sterownika 12 stopni. Kocioł pracuje w sumie już stabilnie, tzn. temperaturę na powrocie ma stabilną (powyżej 40 stopni, przy ustawionej serwisowo 38). Pracuje w podtrzymaniu co jakiś czas podawając paliwo i włączając dmuchawę. Dziwi mnie dlaczego nie dochodzi do temperatury zadanej tak jak poprzednio pisałem przy ustawionej 14 dochodził do 9 stopni. Brakuje 3 stopni, więc powinien podnieść temperaturę na obiegu. Zauważyłem jeszcze, że w momencie "startowym" (kiedy na powrocie jeszcze temperatura nie jest ustabilizowana i sterownik często przełącza mieszacz czterodrogowy) piec osiąga temperaturę (serwisowo ustalona na 85 stopni) przy której włączają się zabezpieczenia (pompy praca maksymalna, woda z kotła do bojlera cwu). Działania zabezpieczające wiem, że prawidłowo reagują, ale czy piec powinien dochodzić do takiej temperatury, a nie wcześniej zareagować, np. nie podając paliwa, czy przestawiając zawór w pozycji otwarty na obwód z kaloryferami i podłogówką? Przy okazji palę peletami i na razie ekonomii w tym nie ma (chociaż zalet dużo). Pozdrawiam
  10. Dzięki bardzo za pomoc. Ponieważ przestawiałem już grzybek w różne pozycje i nie za bardzo widziałem efekt to wydaje mi się to najbardziej w tej chwili prawdopodobne. Pozdawiam
  11. "...będzie puszczał wodę z kotła na zasilanie..." zasilanie rozumiem to woda powrotna do kotła? Dzięki, przeanalizuję w kotłowni podczas pracy. Sam grzybek już kręciłem i zakładałem na niego w różnych pozycjach siłownik - dokładnie to w czterech nazwijmy to skrajnych. Wydawało mi się, że bez rezultatów stąd pytanie o elektryczne podłączenie siłownika do sterownika - jakaś zamiana/odwrotność podłączenia kabelków do układu. Pozdrawiam Mam też schemat konstrukcyjny zaworu czterodrogowego z budową grzybka, więc spróbuję go jakoś ustawić na maksymalne otwarcie gorącej na obieg, przy sygnalizacji sterownika zamknięcie zaworu.
  12. Witam Na kotle mam sterownik RecalArt 3000D. Czy możliwe jest takie podłączenie elektryczne siłownika (Womix MP 10, zawór MIX M) do sterownika, że przy wskazaniu na sterowniku "Otwieranie zaworu mieszacza" siłownik w rzeczywistości zamyka zawór mieszacza, a przy wskazaniu "Zamykanie zaworu mieszacza" siłownik w rzeczywistości otwiera zawór mieszacza? Sytuację mam taką, że przy uruchomieniu kotła (rozgrzewanie kotła) ciepła woda idzie na kaloryfery i podłogówkę, następnie po osiągnięciu temperatury na kotle w granicach maksymalnej dopuszczonej siłownik (skrajne położenie) na zaworze czterodrogowym kieruje ciepłą wodę na powrót do kotła, a woda w obwodzie kaloryferów i podłogówki krąży w zasadzie bez powrotu do kotła. Efekt: na obwodzie grzejnym temperatura 18 stopni, a na powrocie 60 do 70, piec bardzo powoli się wystudza, po czym powtórka z sytuacji. Bardzo proszę o jakąś radę (budynek dobrze ocieplony, niezamieszkały, ustawiona temperatura pomieszczenia na 14 stopni, po nocy działania temperatura w pomieszczeniu 9 stopni, przy zewnętrznej ok. -1.) Pozdrawiam
  13. Witam Dziękują Wam za pomoc. Odmontowaliśmy, obejrzeliśmy od środka i zamontowaliśmy tak, że zasilanie z kotła wchodzi na nóżkę (przyjmując podobieństwo zaworu do litery T) na pozostałych króćcach jest zasilanie/powrót na/z podłogówki. Pozdrawiam
  14. Dziękuję za odpowiedź. Chcę się upewnić: To znaczy, że w aktualnym podłączeniu możliwość regulacji będzie ograniczona, czy wręcz niemożliwa (pewnie wynika to z konstrukcji zaworu, bo w tej chwili coś tam się chyba trochę miesza, ale w położeniu skrajnym tylko - oznaczone 1 i R)? Dziękuję za odpowiedź.
  15. Witam Aktualnie mam wykonywaną kotłownię w domu jednorodzinnym. Jednym z elementów jest zawór mieszający prosty 3-dr DN32 (Honeywell, nr katalog. V5433A1056). Mam pewne obawy co do prawidłowości zamontowania go przez ekipę, która tą kotłownię mi montuje. Otóż zasilanie z kotła mam podłączone ( patrz schemat) do króćca przy którym jest oznakowanie 1 i R, wyjście wody do pętli ogrzewania podłogowego z króćca przy którym nie ma oznakowania na tabliczce, a do króćca oznakowanego 1 i L podłączony powrót wody z pętli ogrzewania podłogowego (jako domieszanie) i dalej powrót wody do kotła. W schematach Honeywell nie widzę takiej konfiguracji, do króćca (do tej nóżki T) są tylko podłączenia czynnika, który wpływa do zaworu. Czy w mojej konfiguracji zawór będzie pracował prawidłowo i zda egzamin? Uprzejmie proszę o odpowiedź. Ekipa wraca we środę i ewentualnie byłby to czas na poprawę położenia zaworu. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.