Skocz do zawartości

PHM

Forumowicz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O PHM

  • Urodziny 07.07.1978

Metody kontaktu

  • Adres strony www
    http://

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    podlaskie
  • Zainteresowania
    informatyka, sport (szczególnie piłka nożna w każdej postaci), polityka krajowa (niezły kabaret)

Osiągnięcia PHM

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Pierwszy post
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie
  • Starter dyskusji

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Dziś już późno, ale jutro się odezwę wieczorem pewnie. Jak byś miał czas i chęć to naszkicowałbyś schemat poglądowy (wszystie elementy instalacji - co gdzie i do czego podłączone). Pozdrawiam.
  2. Dobra - poprawiłem rysunek, żeby lepiej było widać i wskazywać błędy. Ten rysunek jest tylko poglądowy, nie pokazuje, jak będą biegły rury (sam jeszcze nie do końca to planowałem). Myślę, żeby to było tak: 1) Od kotła do bojlera c.w.u. i z powrotem - stal (jaka grubość rury?, bojler daleko, czy blisko?); 2) Od kotła przez zawór 4-d do rozdzielacza i z powrotem - stal (jaka rura? jaki zawór?); 3) Od kotła do naczynia przelewowego i z powrotem - stal (czy PE-x , a może miedź?) (jaka grubość?); 4) Od rozdzielaczy do kaloryferów - PE-x (dokładnie: PE-MD (LPE) 18x2 - firmy KAN - już "zastałem" to rozprowadzone na parterze, muszę jeszcze dołączyć poddasze); 5) Od obiegu c.w.u. do drabinek łazienkowych - PEX/Alu/PEX (białe) - (może być?, jaka grubość?); 6) Czy te zawory (chyba różnicowe?) mają być w wpięte poziomo, czy pionowo? 7) Czy ten zawór zaraz za wyjściem z pieca jest potrzebny? (jak tak to po co i jaki?); 8) Gdzie dać zawory odpowietrzające (automatyczne?), ewentualnie co jeszcze, żeby wszystko bezpiecznie i poprawnie działało? 9) Czy tam gdzie będą rury stalowe można budować grawitacyjnie i czy to jest potrzebne (wskazane) jak tak to gdzie? Uff - dużo tego... Proszę o cierpliwość i dalsze podpowiedzi. Przypomnę, że boję się 2 rzeczy (łatwego zagotowania wody na kotle i przegrzania rur plastikowych PE).
  3. oraz Za kilka minut wstawiam poprawiony schemacik do oceny, czy o to chodzi (czy będzie dobrze). Nie wiem też jakie grubości rur w poszczególnych odcinkach instalacji i jakie jeszcze dodatkowe elementy. (przypominam, że się na tym zupełnie nie znam - moja minimalna orientacja w temacie pochodzi z tego forum).
  4. Wielkie dzięki, że ktoś się odezwał. Chwilowo nie mogę poprawić schematu, ale uwzględniając twój rysunek (położenie pompy), mam pytanie, czy nie potrzebna byłaby wtedy druga pompa w obwodzie kocioł - c.w.u. - grzejniki łazienkowe "drabinka"? Uwaga: latem chciałbym zakręcić zawór zasilania na grzejniki i grzać tylko wodę użytkową (plus drabinki w łazienkach), więc chyba przy takim umieszczeniu pompy niezbędna byłaby druga - w którym miejscu ją wstawić? Będę wdzięczny za każdą dobrą radę.
  5. Halo! Czy nikt nie robi instalacji C.O. w PE? Czy mam rozumieć, że nie jest dobrym pomysłem robienie instalacji C.O. (z wykorzystaniem kotła na paliwo stałe) używając "plastikowych" rurek (PE)? Proszę o pomoc.
  6. Uzupełniając - grzejnik (drabinka) w łazience jest połączony w ten sposób, aby podczas grzania wody (np. latem), przy wyłączonym obiegu CO na grzejniki, można było np. wysuszyć ręczniki. Poza tym myślę, że jak będzie trochę większy odbiór ciepła to będzie mniejsze ryzyko zagotowania wody na piecu. Mam duże obawy, czy właśnie latem przy odłączonych grzejnikach, nie będzie mi się zagotowywać woda na piecu. Tak właśnie dzieje się u moich rodziców. Mają piec miałowy ze sterownikiem, ale jak latem grzeją wodę w bojlerze, to chwila nieuwagi i zbyt duży wkład do pieca i już gotuje się woda i jest panika - trzeba puszczać na grzejniki, żeby odebrały ciepło. Tego się boję i proszę o porady jak tego uniknąć (tym bardziej, że mają być także zastosowane rury PE, które mają mniejszą wytrzymałość na temperaturę niż rury stalowe).
  7. Witam, jestem nowy na forum i jestem kompletnym laikiem. Proszę o pomoc w prawidłowym wykonaniu instalacji CO i CWU z częściowym wykorzystaniem rur plastikowych (są to rury systemu KAN-Therm Push). Sprawa wygląda tak: Mam już rozłożone i połączone rurki wraz ze wszystkimi złączkami, trójnikami, kolankami, itp. w ten sposób, że w piwnicy wystają z sufitu 8 rurek, a w pokojach, kuchni i łazience na parterze wystają z podłogi chromowane 2 rurki do każdego podłączenia grzejnika (grzejników jeszcze nie ma). Na użytkowym poddaszu nie ma jeszcze rozprowadzonych rurek do każdego planowanego grzejnika. Wystają tylko z podłogi 2 rurki, które nigdzie nie są jeszcze podłączone. Te plastikowe rurki, to: Cronatherm-Kan z osłoną antydyfuzyjną według normy Din 4726. Na rurkach napisane jest jeszcze: 18x2 (rozmiar), 95 C 6 bar (chyba temp. i ciśnienie pracy), oraz PE-MD(LPE) (oznaczenie rurki). Chciałbym dokończyć instalację CO i CWU w ten sposób, aby wykorzystać te gotowe już rurki. Muszę jeszcze wstawić kocioł i wykonać wszystkie połączenia do tych istniejących oraz podłączyć grzejniki. Kocioł już zamówiony (na paliwo stałe z Pleszewa), przeglądając przez 3 dni fora internetowe wybrałem schemat instalacji, który moim zdaniem będzie pasował do mojej sytuacji (trochę go zmodyfikowałem). Prośba o ocenę tego schematu z uwzględnieniem tego, że chciałbym mieć zabezpieczenie przed zagotowaniem wody ze względu na zastosowanie rur PE. Dodam, że część instalacji od kotła do rozdzielaczy będzie w stali.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.