Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czytam forum ale nic nie mogę z niego wywnioskować. Jestem typowym laikem jeśli chodzi o kotły na paliwo stałe . Dotychczas użytkowałem piec gazowy ale to zbyt drogi sport .Dodam ze mieszkanie jest w starym budownictwie z początku lat 20 nie ocieplone, wysokość to ok 3.5 m metraż obecny to 65m .Nad mieszkaniem jest nie ogrzewany strych a pomiędzy strychem a mieszkaniem strop z gliny i słomy. Szukam kotła który byłby łatwy w obsłudze ( będzie go także obsługiwać moja żonka) z długą stałopalnością .Mam zamiar palić w nim węglem oraz drewnem a nie chciał bym co parę godzin biegać i dorzucać opału . Kocioł miał by służyć tylko i wyłącznie do ogrzewania mieszkania. Proszę o poradę jakiej mocy kocioł musiał bym kupić i jaki drodzy forumowicze polecacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można spróbować to oszacować metodą objętościową.

 

Dla starego budownictwa bez izolacji zakładać można straty ciepła na poziomie 50W/m3 lub nawet 60W/m3 w przypadku starej kamienicy

 

Moc kotła =

65m pow. x 3,5m wysokość x 60W/m3 straty ciepła = 13650/1000= 13,65kW zapotrzebowanie mocy na cele C.O.

 

Pytanie, czy kocioł będzie w piwnicy? Wówczas jeszcze jakieś straty przesyłu.... z dolniaka nie mniej jak 15kW moim zdaniem, ale do dolniaka będziesz latać dorzucać... ok.2-3razy na dobę w zależności od temp. zewn.. Można pomyśleć o jakims większym buforze ciepła, który dłużej by się ładował i dłużej oddawał ciepło po wygaszeniu kotła. Tutaj wskazana rozmowa z dobrym instalatorem. Inwestycja z buforem droższa...