Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczne Odciecie Zbiornika Ciepłej Wody


dudeusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako, że w tych sprawach jestem całkowicie "noga" proszę Was o naprowadzenie

Otóż jako, że posiadam u siebie kominek z płaszczem pod który jest dodatkowo podpiety zbiornik ciepłej wody (CWU?) 100l mam niekiedy problem otóż niekiedy następnego dnia kiedy to komenk wygaśnie układ ogrzewania odbiera ciepło ze zbiornika ciepłej wody

Chciałbym zastosować prosty i względnie tani system odcięcia obiegu przez zbiornik przy zadanej temperaturze

Mój "fachowiec" chyba niema specjalnie w tym temacie doświadczenia więc raczej unika podjęcia tego tematu, pozostali fachowcy bądź to planują strasznie rozbudowane systemy odcięcia lub też (jak i w pierwszym przypadku) wykrzykują wysokimi kwotami

 

Zatem chciałbym się zorientować co do sprzętu i cen oraz sposobu montażu coby nie zostać nabitym w butelkę

 

Dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... kominek z płaszczem pod który jest dodatkowo podpiety zbiornik ciepłej wody (CWU?) 100l mam niekiedy problem otóż niekiedy następnego dnia kiedy to komenk wygaśnie układ ogrzewania odbiera ciepło ze zbiornika ciepłej wody...

Czy instalka działa grawitacyjnie, czy może jest pompa obiegowa, a może są dwie (jedna na CO druga na CW) ?

Jeśli nie ma pompy (grawitacja), to optymalny wydaje się duży (1,25"-1,5") mosiężny zawór zwrotny z plastykowym grzybkiem i usuniętą sprężynką, ustawiony PIONOWO w obiegu wężownicy CW zgodnie ze strumieniem ciepła OD kominkacool.gif ! Jeśli zaś jest pompa/y, to trzeba ją/je wyłączyć przy stygnięciu kominka (ręcznie lub termostatem). Zauważmy, że sprawa odnosi się również do CO czyli ogrzewania pomieszczeń, więc jest ważna dla 'mokrychrolleyes.gif' kominkowiczów !

PozdrA.

PS: PT Kol. 'klapowiczowiesmile.gif' - oczywiście ZZ klapowy POZIOMY także będzie OK, choć drożej, ale ja piszę o własnych doświadczeniach w temacie, a inni niech też o swoich piszą...

Edytowane przez adamasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tak na szybko schemacik pirazydrzwi...

PS oczywiście pompa obiegowa istnieje...

Schema istotnie po pi...całkiem - zasilanie na powrocie itd! A pompa w ogóle ani tu ani tamhuh.gif Najlepiej postudiuj trochę na Forum, potem zaś ołówek i zrysuj po kolei i to bez tych pi...w drzwismile.gif

PozdrA.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że teraz przedstawiony schemat będzie wystarczający

Gdyby ktoś się dopatrzył ew. błedów w instalacji proszę mieć na uwadzę iż zapewne jest on tylko na schemacie a w rzeczywistości jest ok

Co do średnić rur niestety nie jestem w stanie określić gdyż 90% rur mam już schowanych w ścianach

 

Nakreślę jeszcze tylko raz o co mnie się rozbiega, otóż;

kominek mój (koza z płaszczem) stanowiący główne źródło ciepła w mieszkaniu niestety nie utrzymuje ognia całą noc w związku z czym w godzinach porannych temp na układzie zaczyna spadać i co za tym idzie odbierać ciepło skumulowane w zbiorniku

w związku z powyższym idealnym rozwiązaniem dla mnie było by aby stosowny zawór/mechanizm po spadku do zadanej temperatury na układzie zamykał układ dostępu na zbiornik ale nadal główny obieg funkcjonował gdyż jeszcze przez dłuższy czas będzie oddawał temp grzejąc nasze tyłki :)

 

3137641309793088s2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem w danym temacie , lecz kiedyś borykałem się z podobnym problemem i natrafiłem w necie gdzieś informację ,że można do tego celu zastosować zawór elektromagnetyczny z termostatem od podłogówki, którego ustawiasz sobie np. na 50*, powyżej tej temp jest otwarty ,a poniżej się zamyka . Może , któryś z fachowców zweryfikuje tą informację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest jedna pompa na wszystko, czyli propozycja IVEN-a jest najlepsza i do zrealizowania bez pośpiechu (mała ingerencja w układ).

Pracą pompy steruje najpewniej jakiś regulator. Załącza pompę przy określonym progu (np. 35 stC) i wyłącza gdy spadnie poniżej np. 25 stC. Oczywiście efektem końcowym jest jednoczesne wychłodzenie zbiornika z ciepła wodą, co sam zaobserwowałeś.

 

Najprościej będzie domontować na wejściu do boilera (zasilenie z kominka) elektrozaworu przelotowego z siłownikiem. Wystarczy 3/4". Do obsługi wspomniany termostat przylgowy na rurę przed elektrozaworem, ustawiony na zamknięcie zaworu poniżej powiedzmy 40 stC lub jak tam uważasz. Będzie to coś w rodzaju priorytetu CO, czyli dopóki z kominka nie popłynie woda o temp wyższej niż 40 stC, boiler nie będzie się rozgrzewał. Jakby nie patrzeć z jednej strony minus, z drugiej plus, bo szybciej zagrzeją grzejniki. Z kolei gdy kominek zacznie się wychładzać, to przy nastawionej temp zamknięcia, czyli 40 stC zamknie się elektrozawór, zapobiegając dalszemu wychładzaniu boilera. Letnia woda do rana powinna się utrzymać.

 

Jeżeli regulator pompy co ma dodatkowe wyjście na ewentualną pompę boilera, to można spróbować je wykorzystać do wysterowania elektrozaworu.

 

Przykładowy termostat przylgowy na Allegro: przedmiot nr 1688122875

Przykładowy elektrozawór: przedmiot nr 1706342529

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.