Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hydrofor- Pompa Głębinowa


joanna110

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z pompą głębinową. Jestem zupełnym laikiem w tych sprawach :rolleyes: . Mamy założoną pompę głębinową i zbiornik o pojemności 50l i . Pompa załącza się bardzo często , bez mała po każdym wylaniu pół litra wody. Kilka lat temu jak była założona pompa , załączała się po wylaniu dużo większej ilości wody. Co jest przyczyną tak częstego załączania się pompy i jak zlikwidować przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisze poprzednik trzeba sprawdzić poduszkę powietrzna niezależnie od tego czy to zbiornik hydroforowy czy naczynie przeponowe. Co jakiś czas trzeba to sprawdzić. Należy to wykonać bez ciśnienia wody w instalacji (trzeba wyłączyć pompę i otworzyć kran aby spadło ciśnienie, dotyczy naczynia przeponowego. Gdyby okazało się, że uszkodzona jest przepona to naczynie do wymiany. Uszkodzenie przepony można stwierdzić gdy zwiększymy ciśnienie a powietrze zacznie się wydostawać przez instalację wody (słyszalne bulgotanie) lub po kilku dniach powtórzy się sytuacja. Utrzymywanie obecnej sytuacji może zakończyć się uszkodzeniem pompy przez zbyt częste włączanie się pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kilka lat było dobrze i zaworek nie ruszany to mała szansa że raptem przez niego całe powietrze uciekło.

moim zdaniem gumowy worek który tam pracuje marszczy się i prostuje, to właśnie tam w zmarszczkach powstają pęknięcia i ucieka powietrze.

Kiedyś widziałem m takie worki w marketach budowlanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam pisze tutaj bo nie znalazłem podobnego tematu