Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasilanie Z Zec + Wymiennik = Kłopoty.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Jest to mój pierwszy dzień na forum, jednocześnie pierwszy temat.

 

Mam problemy z instalacją ogrzewania w budynku przemysłowym.

Instalacja oparta jest na zasilaniu z ekologicznej ciepłowni zewnętrznej. Następnie dwa wymienniki zasilają stronę odbiorcy. W samym obiekcie ogrzewanie realizowane jest m in za pomocą ...nastu central nawiewno-wywiewnych wyposażonych w wymienniki krzyżowe do odzysku ciepła. Całość realizuje kilku-kilkunastokrotną wymianę powietrza w obiekcie na godzinę.

 

Długo by o tym pisać, ale nie o przechwalanie tu chodzi ;)

 

Mój problem polega na tym, że zupełnie nie znam się na tego typu instalacji, moja szczypta wiedzy pochodzi z praktyczno-logicznej analizy systemu.

 

A kłopoty są z dogrzaniem pomieszczeń, zwłaszcza w takich mrozach jak ostatnio (-18 do -23 stopnie)

 

Sytuacja wygląda następująco:

Po stronie odbiorcy brakuje energii, oraz temperatura uzyskiwana na kolektorze jest niższa od nastawionej(i projektowo założonej).

Po stronie zasilania temperatura czynnika grzewczego jest znacznie niższa od tej z tabeli opisującej poziom temperatur zasilania i powrotów w zależności od temperatury zewnętrznej( do wymienników dociera 89 stopni, a z tabeli wynika że powinno być 131), ale powrót ma temperaturę wyższą niż w tabeli dla 89 stopni zasilania.

 

Efekt:

 

Odbiorca ma zimno i nie może prowadzić działalności (wymagana stosowna temperatura pomieszczeń ze względów technologicznych)

Dostawca ma zbyt małą deltę t i twierdzi że nie podniesie parametru zasilania ze względu na zbyt małe schłodzenie powrotu.

Odbiorca oskarża Dostawcę o niedotrzymanie temperatury zasilania.

Dostawca oskarża Odbiorcę o zbyt wysoką temperaturę powrotu, twierdząc że to wina odbiorcy.

 

Podziałem własności instalacji jest wymiennik(należy do dostawcy, dobór również przez dostawcę).