Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dakon Dor 20


Jurka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem nowy i zielony. Przegladałem instrukcje do Junkersa i znalazłem zapis ktory mowi w razie zagrozenia kotła wybuchem zalac go woda? Czy ktos z Was moze powiedziec mi cos wiecej na temat WYBUCHU tych kociołkow, dodam ze mam kociołek Dakon Dor20 ze spiralą schładzajacą w układzie otwartym. Bede wdzieczny za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jurka

 

To jest zdanie wyjęte z kontekstu.

Cały rozdział dot tego zagadnienia brzmi:

 

Awaryjne wyłączenie kotła grzewczego

Jeżeli zaistnieje niebezpieczeństwo wybuchu pożaru, powstania łatwopalnych gazów lub oparów, należy zgasić kocioł grzewczy wodą.

- Ostrożnie otworzyć drzwiczki załadowcze, tak aby nie narazić się na uderzenie płomieni.

Zagasić ogień wodą.

 

Bez potrzeby nie zalewamy palącego się kotła wodą i w ten sposób go nie wygaszamy. Ale...jeśli np widzimy, że coś jest nie tak, że w kominie zapaliły się sadze, lub powstała perforacja w rurze łączącej z kominem, lub stwierdzimy, że nie ma wody w kotle a w piecu się pali to warto go wygasić.

 

Jeśli w piecu mamy zasypane "po brzegi" to wypalenie 46 litrów węgla (pojemność zasypowa DAKON-DOR 20 kW) w normalnych warunkach trwa kilkanaście godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem tylko raz historię osoby, która w celu wygaszeniu pieca, zalała kocioł wodą. Skończyło się dobrze, znaczy poparzenia do końca życia, ale żyje.

Wydaje mi się, że nie ma takich sytuacji, w których uzasadnione byłoby zalanie kotła wodą. W razie nagłej potrzeby wygaszenia, lepiej wybrać, tak postępuje straż pożarna na wypadek zapalenia się sadzy w komine. Jaki inny pożar może być?

Edytowane przez arthi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie nagłej potrzeby wygaszenia, lepiej wybrać, tak postępuje straż pożarna na wypadek zapalenia się sadzy w komine. Jaki inny pożar może być?