Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki Kocioł?


onny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Potrzebuję nabyć kocioł, który ogrzeje około 180-200 m2. Budynek stary i nieocieplony. Do wydania mam około 2500zł. Za czym się rozglądać, czego unikać? Ile KW to minimum w tym wypadku? Jestem zielony w tym temacie, dlatego proszę o porady. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam gdybym miał do wydania "mniej-wiecej" taka kwote jak ty to pewnie zdecydował bym sie na http://allegro.pl/kociol-hef-14-64-kw-doradztwo-montaz-serwis-i1408295311.html

No albo dakon dor 24kW

 

dodam ze nie jestem własicielem aukcji jedynie podaje przykład.

Rowniez radze poczekac na opinie specjalistów ww. propozycje to moje osobiste odczucia;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę, że Ogniwo S6WC można śmiało polecić, na 200 m2 to min. model o mocy 20 kw. W tych granicach cenowych mogę też zasugerować tczewski kociołek Tezam Brun 25 kw. - dobra, prosta i sprawdzona konstrukcja. Możesz też ewentualnie zaryzykować i kupić któryś z tańszych kotłów pleszewskich albo jakiś piecyk ze Stężycy. Przykładowo firma Zielke ma w ofercie dość tanio kociołek z nadmuchem i sterowaniem elektronicznym KWU 25 kw (w granicach podanej przez Ciebie ceny), bez tego osprzętu to nawet poniżej 2 tys., ale estetyka wykonania i jakość uszczelnień drzwiczek pozostawia trochę do życzenia. Chociaż znam osoby, które go sobie chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200 m2 budynek nie ocieplony, to ten o mocy 14 kW nie wystarczy, raczej 20-24 kW dolniak, bo w takim można palić w sposób ciągły bez wygaszania. Też skłaniałbym się za DAKON DOR. Na allegro i w sklepach internetowych znajdziesz 20 kW około 2600zł (sprzedawany często jako BUDERUS LOGANO S111 lub JUNKERS Supraclass). Samym miałem to raczej ciężko w nim palić, ale mieszanką miału z orzechem bez problemu.