Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Miedź Czy Alupex?


pmar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich forumowiczów.

 

Jestem "zielonym" inwestorem. Mam mieszkanie o pow. 190m. Podjąłem już następujące decyzje.

Kocioł gazowy DeDietrich MCRII 24kW. Instalacja będzie trójnikowa prowadzona w bruzdach na ścianach z zejściami pod podłogę w przejściach między pomieszczeniami.

 

Do instalacji podłączonych będzie około 13 grzejników płytowych i 2 łazienkowe. Ponadto planuję instalację podłogową w łazienkach.

 

Mam wykonawcę, który wycenił mi 2 wersje

Jedna z rur Alupex firmy Wavin, druga z miedzi. Jeśli chodzi o koszty, to za rury Alupex wraz z wszystkimi kształtkami (trójniki itp.) koszt wynosi około 2,5 tys. PLN.

Miedź jest o około 1 tys. PLN droższa, ale patrząc na łączne koszty instalacji wraz z piecem, grzejnikami itp. jest to niewielka różnica.

 

Mam pytanie do fachowców, z czego lepiej zrobić to ogrzewanie. Słyszałem że z miedzią jest różnie, że może wskutek przepływu wypłukiwać się i po kilku latach trzeba ją wymienić. Nie wiem co sądzić o Alupexach.

Proszę o poradę, nie jak łatwiej będzie wykonawcy ją zrobić, koszty pomińmy, tylko co będzie trwalsze i lepsze w użytkowaniu?

Ewentualnie na co zwrócić uwagę jak wykonawca będzie ją robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedź to dobry materiał, ale drogi, sam mam w miedzi ale tylko dlatego że kupiłem ja kiedyś okazyjnie. Jak będziesz miał ogrzewanie gazowe to alupex w zupełności wystarczy. Tylko przy alupexie kolanka i trójniki wybierz sobie zagniatane a nie skręcone, bo skręcane po kilku latach lubią sobie podciekać gdyż łączenia skręcane się luzują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach