Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie Do Specjalistów


dhadrys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem od nie dawna właścicielem kotła opima komfort plus 20 nowa linia sterownik St-83 z PID, i mam problem :lol:

 

Tak dla ułatwienia:

Posiadam domek 100+garaż 20m2 , dom zbudowany z cegły robena gr.24 ocieplony styropianem 15cm swisspora 0,31

Posiadam podłogówkę jak i grzejniki.

 

Problem z tym iż wydaje mi się że mam piec za duży :o , przy ustawieniu 54stopni na piecu wentylator przerwa 15minut moc przedmuchu 35% i czas przedmuchu 10sekund, histereza kotła 4stopni,

 

Paląc deskami temperatura skacze do 70stopni

Paląc drzewem powyżej 64

Paląc węglem czasami nawet 80 ale w każdym bądz razie jest dużo wyższa nisz zadana--- przy zasypie 20kg czyli pół pieca

 

jak odpalę podłogówkę to temperatura jest trochę mniejsza,

Co robię źle???Jestem początkującym palaczem testuje wszystkie ustawiania,

Aha mając dobrej jakości węgiel zostaje mi dużo popiołu w środku , czyli złe ustawienia ??

temperatura spalin przy rozpalaniu dochodzi do około 250 a jak już węgiel będzie się palił z 2 godziny to meperatura spali spada do 60-80stopni , wydaje mi się że to jest coś nie tak , proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem od nie dawna właścicielem kotła opima komfort plus 20 nowa linia sterownik St-83 z PID, i mam problem :(

 

Tak dla ułatwienia:

Posiadam domek 100+garaż 20m2 , dom zbudowany z cegły robena gr.24 ocieplony styropianem 15cm swisspora 0,31

Posiadam podłogówkę jak i grzejniki.

 

Problem z tym iż wydaje mi się że mam piec za duży :( , przy ustawieniu 54stopni na piecu wentylator przerwa 15minut moc przedmuchu 35% i czas przedmuchu 10sekund, histereza kotła 4stopni,

 

Paląc deskami temperatura skacze do 70stopni

Paląc drzewem powyżej 64

Paląc węglem czasami nawet 80 ale w każdym bądz razie jest dużo wyższa nisz zadana--- przy zasypie 20kg czyli pół pieca