Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ling Dou 25 Kw - Duże Spalanie, Duży Problem


przemekk

Rekomendowane odpowiedzi

Problem

 

-dom o metrazu 235 (podlogi) sa skosy na poddaszu (ma 140m2), piec ling duo 25 kW

-drugi sezon spalania, dom suchy(tynki 3 lata temu)

-temp. powrotu na piecu przy ustawieniu 70 st., wynosi miedzy 33-36, przy 42 st. na grzejniki, powrot 39. Zawor 4-drogowy

-na zewnatrz 5-7,5 st.. Spalanie, bez bollera poki co, na razie gora jest wykańczana i nie mieszkamy, wynosi blisko 30 kg/24h. Na dole 16 u gory 19 st

-Jak puszcze cala goraca wode na piec, to z 34 st. (powrot pieca) przy 72 na piecu, do zagrzania sie powrotu do 50 st, czekam 45 minut przy 81 st(przy koncu). Robie na odwrot i otwieram zawor na maksa (zimna woda na powrocie z grzejnikow ma wtedy 22 st. ) i w minute mam na powrocie pieca 29st. Rura jest (ta, ktora idzie do pieca - w tej wersji, gdy woda goraca wraca cala do pieca, przy piecu goraca, a dopiero po 7 minutach z tych 34 st. na powrocie robi sie 35)

-Dom w klinkierze, ocieplony welna mineralna (choc tu chyba kluczowa jest sprawa z tym niskim powrotem po prostu) Piec dziala niewydolnie

 

 

Prosze o pomoc. Chce reklamowac piec, bo serwisant od poczatku lekcewazyl problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę wyciągać pochopnych wniosków, bo dość chaotycznie to napisałeś i ciężko się to czyta. Ale na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że możesz mieć źle dobrany piec lub za mało ocieplony dom. Po za tym przydał by się schemat instalacji z średnicami rur, bo możesz mieć też za mały (zbyt małe średnice rór itp.) obieg kotłowy, w którym nie działa prawidłowo grawitacja, przez co strasznie powoli wygrzewa się powrót do kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za chaos,

w kazdym razie rury sa 28 fi miedziane . Zawor 4d DN25 Mam watpliwosc co do tej diagnozy, bo przeciez jesli puszczam cala goraca wode 72-81 st na powrot do pieca, i nie moge uzyskac po 45 min wiecej jak 50 st na tymze powrocie pieca, to fakt ile mocy trzeba do ogrzania, choc nie jestem ekspertem i moge sie mylic, ale akurat wydaje mi sie probleme potencjalnie dodatkowym. Przecierz ta woda, i tu sie zasadza moja watpliwosc, nie musi byc podgrzewana, bo jesli 72-81 laczy sie z 34(tyle na poczatku jest na powrocie pieca, tuz przed puszczeniem calej goracej wody), to dlaczego to sie jakos po prostu nie miesza? No i powrotna rura, przy samym wejsciu do pieca (ok 1m w dol od zaworu 4d i 1, 2 m poziomo do pieca) jest goraca po minucie a 7 minut trwalo , zeby powrot pieca podniosl sie od tej goracej wody o 1 st, a 45 minut, zeby z tych 34 zrobilo sie 50 Moze te moje wywody sa malo techniczne, ale staram sie pobudzic zdrowy rozsadek a ktos moze to ukierunkuje na kompetentne tory Poza tym taki piec doradzali sprzedawcy. Gdyby liczyc powierzchnie przez pryzmat normalnych scian, tak jak na dole, to jest ok 200 m2. Poki co raczej rozni fachowcy mowili, ze dom jest bardzo dobrze ocieplony. pamietam , ze sciany sa z porothermu, no i welna i klinkier. Poddasze ocieplone rowniez. Nie zauwazylem tez, zeby dom sie szybko wychladzal. W kazdym razie dzieki za odpowiedz i prosze o kolejne sugestie w wolnej chwili . Moze po prostu tez czegos nie rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie trudno mi wyciągać dobre wnioski, bo mam proplemy z przeczytaniem tego ze zrozumieniem. ;)

Na chwilę obecną i z tego co zrozumiałem, to wychodzi na to że :

-możesz mieć źle ustawiony zawór 4D, tzn. wydaje ci się że ustawiasz go na mały obieg kotłowy (z kotła do kotła) a on jest w innej pozycji

- druga sprawa to to , że masz za małe średnice rur obiegu kotłowego, oraz za mały zawór 4D. zdjęcie z instrukcji kotła:

4D_wytyczne_instalacji.jpg

 

Może to skutkować tym, że woda wychodząca z kotła strasznie powoli wygrzewa powrót, jak ustawisz na sam obieg kotłowy. (poczytaj o tym na forum).

Zapomniałem się jeszcze spytać, czy masz siłownik na zaworze 4D?

Zdjęcia i schemat instalacji, naprawdę wiele mógł pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem tylko dlaczego jesli zrobie cos odwrotnego (przekrece zawor 4d calkiem w druga strone), tzn z sytuacji, gdy po 45 min obiegu z kotla do kotla (poczawszy od 34 st na powrocie pieca, przy 72 st nagrzanym piecu) mam 50 st na powrocie z pieca przy 81 st nagrzaniu pieca, puszczam cala wode goraca na grzejniki i wtedy przyjmuje powrot z grzejnikow na piec (powrot grzejnikow mial 22 st wtedy), to w 1 minute temp powrotu na piecu spada z 50 do 29. Gdyby wiec ta argumentacja o rurach miala znaczenie istotne dla sprawy, to chyba nie mogloby byc az takiej asymetrii w dzialaniu zimnej i goracej wody, tym bardziej, ze jak podkreslalem, rura (w tej wersji, gdzie obieg byl zamkniety - z kotla do kotla) przy piecu byla goraca juz po minucie. Nie wiem czy rozjasnilem ten problem, ale mam nadzieje, ze drazenie tematu pozwoli najpierw pojac stan faktyczny, a potem znalezc rozwiazanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba dzisiaj za długo siedzę przy komputerze, bo już nic nie rozumie. Poczytaj może ten temat co napisałem o zaworach 4D KLICK, może coś pomoże, bo ja na chwilę obecną wymiękam.

Dodam, że jak masz zawór 4D ustawiony na obieg kotłowy i w chwili nastawy masz na kotle 60'C a na powrocie do kotła np .30'C, to po ok. max 10-15 min powinieneś mieć na powrocie około 50'C. Jak tak nie masz i powrót wygrzewa się te 45min na obiegu kotłowym, to oznacza że masz małe średnice na tym obiegu i woda nie potrafi odpowiednio szybko przepływać w tym obiegu. (poczytaj tezo tym na forum bo jest kilka ciekawych wątków na ten temat)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjecia instalacji mam w zalaczniku

post-12946-1290107455_thumb.jpg

post-12946-1290107428_thumb.jpg

post-12946-1290107437_thumb.jpg

post-12946-1290107444_thumb.jpg

 

Nie wiem czy mozna powiedziec, ze woda nie przeplywa dosc szybko, (prosze wrocic do watku z zimna woda - jak szybko schlodzil sie powrot pieca po przejsciu calej goracej wody na grzejniki, po przekreceniu zaworu 4d calkiem w prawo - mamy takie samo rozwiazanie pod tym wzgledem. Po wlaczeniu malego obiegu tez rura jest goraca szybko i to przy samym piecu a nie tylko przy zaworze 4d,tylko cos juz w piecu jakos sie dziwnie nie nagrzewa ). Ponadto ktos z forumowiczow mial takie same rury i zawor, w tym piecu, i akurat nie narzekal na spalanie, tylko, ze mu przy funkcji z silownikiem cos nie gra, ale na recznym bylo ok. Ja nie mam silownika. Oczywiscie nie wiem czy to byl dobry pomysl z tymi mniejszymi rurami, dowiedzialem sie post factum o tej inicjatyuwie instalatora, mowil o jakis parametrach przeplywu i ze to w zupelnosci wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem podobne spalanie jak Ty jeszcze miesiąc temu,serwisanci rozkładali ręce a ja siedziałem przez całą byłą zimę w kotłowni i ładowałem węgiel ,przy temp 8 stopni spalało mi 25 kg /dzień teraz mam spalanie 25kg/2 dni.

Daj zdjecie z bliska zaworu czterodrogowego ,upewnij sie czy jest prawidłowo założony,mój z siłownikiem otwierał sie nie tak jak powinien ,monter założył mi go tak jakbym piec miał z lewej strony czyli tak jak Ty ,a ja mam piec z lewej .o tym zabiegu momentalnie zmienił się sposób grzania ,wcześniej na powrocie miałem spadki do 27 stopni i tak w kółko tak że woda nie mogła sie nagrzać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesylam zdjecia tego zaworu 4d, nie wiem tylko czy powinienem go jeszcze bardziej odkryc? Nie wiem czy tam cos sie zobaczy pod tym katem, co w powyzszej wiadomosci jest sugerowane. Nawiasem mowiac, dodaje jeszcze jedno zdjecie(poprzednie sa troche pod tym katem nieaktualne - chodzi o przeniesienie zaworu z miejsca tuz przed zaworem 4d, po lewej stronie od niego, na miejsce na zdjeciu. Krotko mowiac instalator poprawil to bo przedtem bylo spalanie 50 kg na dobe. Mowilem mu co najmniej 1,5 miesiaca, ze jesli 70 st wychodzi, na wpol otwartm zaworze 4d,z pieca i laczy sie z 40 st powrotu grzejnikow, a rura powrotu pieca jest tuz pod zaworem chlodniejsza niz te 40 st powrotu z grzejnikow, to cos musi byc w tym miejscu nie tak. Wskazywalem na zawor 4d. Znajdowal rozne wytlumaczenia, a jak w koncu zrobil jak mu mowilem, nie znam sie dlaczego przeniosl ten zawor w inne miejsce, to spalanie od razu spadlo do ok. 30 kg na dobe(sam powiedzial, ze w w tym zaworze byla sprezynka,ktora zaklocala grawitacje i , ze to jego blad), ale stan obecny i tak u wszystkich ludzi co ogladaja moj dom i maja piece od lat i rowniez te nowsze, mowia, ze cos jest nie tak i ze niemozliwe, zeby piec byl za slaby na ten dom, albo, ze rury niedobre).

 

zawor VRG 141 Kvs 10 - cokolwiek to znaczy , jesli sie nie myle firmy esbe

 

post-12946-1290184171_thumb.jpg

post-12946-1290184157_thumb.jpg

post-12946-1290184588_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bardzo ciężko się to czyta, ale nie przejmuj się rozumie twój ból z wygrzaniem domu i stąd ten chaos w twoich wypowiedziach. ;)

Na instalacjach nie znam się tak jak co niektórzy na tym forum, ale uważam że siłownik na zaworze 4d jest dobrym rozwiązaniem tym bardziej, że masz instalację w układzie zamkniętym ( widzę zawór DBV1 Regulus - uważaj na niego bo u mnie już 2 jest, przepuszcza wodę).

Nie piszesz nic o termostatach na grzejnikach, czujnikach wewnętrznych, zewnętrznych i innych pierdołach mogących zakłócić pracę kotła. Moje doświadczenia z wygrzaniem domu opiszę tak i tobię radzę zrobić to samo, wyłącz wszystkie czujniki wewnętrzne zewnętrzne, ustaw głowice na grzejnikach na 21 st C, a w pomieszczeniach których nie używasz zakręć lub daj na minimum, zawór od podłogówki na 4. Jedź do składu opału kup sobie 100 kg dobrego węgla typu orzech lub groszek rozpal na ruszcie awaryjnym, tylko dowal do pieca porządnie. Ustaw temp na piecu 75 stopni i obserwuj piec i uwierz mi nie poznasz pieca, po jednym dniu palenia w ten sposób dostrzeżesz światełko w tunelu.

Napisz gdzie masz umieszczony czujnik powrotu, na dole czy na górze ?

Zrób schemat swojej instalacji niech wypowiedzą się fachowcy. Podaj swoje ustawienia na kotle na pewno pomogą, a jak nie to przynajmniej otworzą ci oczy na pewne sprawy.

Spalaniem się nie przejmuj i nie czytaj postów lub nie bierz sobie do serca wypowiedzi, że ktoś spala 10, 15 czy nawet 25 kg/ dobę, bo to i tak tobie nic nie da.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemekk

Bardzo dobrze, że instalator przeniósł ten zawór, bo na powrocie z zaworu 4D do kotła nie powinno być żadnych zaworów zwrotnych różnicowych itp. Dodam jeszcze że zamiast tego sprężynowego zaworu zwrotnego, powinieneś mieć zawór klapowy, który generuje zdecydowanie mniejsze opory (ale to inna bajka i tyczy się głownie obiegu C.W.U). Wracając do twojej instalacji, która jest troszkę namieszana (na zdjęciach nie wszystko widać, przydał by się schemat!!!). Zawór 4D masz za daleko od pieca, jest za mały i rury w szczególności na dojściu do zaworu 4D i powrocie z niego do kotła mają za małą średnicę (pacz na wymagania które zamieściłem w wcześniejszych postach). Powoduje to że woda ma zbyt duże opory i strasznie powoli wygrzewa się przez to powrót w kotle. Jak chcesz wymusić lepszy przepływ w małym obiegu kotłowym bez większej przeróbki, to można dodać pompkę do tego obiegu.

 

pw01

Zanim się wypowiesz czy zawór jest dobrze zamontowany pod względem znaczków, przeczytaj jego instrukcję na stronie producenta, albo chociaż zajżyj do tego tematu KLICK.

 

CooleR

Posiadam siłownik na tym zaworze z tym piecem i faktycznie, wydaje się to być wygodniejsze rozwiązanie, jeśli chcemy regulować automatycznie temperaturę wody w układzie C.O, bez potrzeby schodzenia do piwnicy i przestawianiu zaworu 4D kiedy zrobi się zimniej na dworze. W tym przypadku uważam że na razie ważniejsze jest dogadanie się z instalacją i dobranie najlepszych ustawień. A później jej ulepszanie ze względu na wygodę.

 

Ciekawi mnie jak jest podłączony ten zawór DBV1 Regulus, ale na tych zdjęciach tego nie widać. Jak możesz to zrób jeszcze kilka fotek układu znajdującego się za czopuchem kotła i podłączenia podłogówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych koleczek itp na zaworze, to nie bardzo cos widze, ale mam chyba tak jak opisuje tomkiki https://forum.info-ogrzewanie.pl/index.php?...7519&hl=%22. Prosze ewentualnie o jakas wskazowke, bo moze zle patrze.

 

Termostatow nie mam jeszcze, zadnej pogodowki czy cos w tym rodzaju. Wiem, ze te bajery cos tam moga pomoc w zmniejszeniu spalania, choc troche, ale glownym problemem, patrzac na to, co sie stalo po usunieciu tego zaworu, co na zdjeciu, z okolic zaworu 4d, czyli temp powrotu pieca podniosla sie na stale o ok 10 st, a spalanie spadlo z 50 do 30 kg na dobe, jak wnioskuje, jest zbyt niska temp powrotu pieca, ktora sprawia, ze piec sie musi meczyc z podgrzewaniem tej powrotnej wody. Widzialem u kogos na klimoszu takim jak moj 60 st na piecu i 50 na powrocie. Ja tak moge miec tylko w obiegu praktycznie kotlowym i to przy ponad 70 st na piecu. Przeciez to nienormalne. Przyczyna musi byc gdzies na poziomie krotkiego obiegu. Co do czujki powrotu, to z pewnoscia jest na dole gdzies, nie wiem bo jest trudne dojscie, ale skoro rura jest tam goraca a czujka tego nie chwyta za bardzo, a chwyta stan gdy sie schladza ten krotlki obieg od razu, to nie wiem co o tym myslec.Czy to możliwe, zeby tam byla jakas wada i cieplo gdzies uciekalo w piecu?

 

 

 

9 st na dworzu (co bedzie zima?), dom ok 200m2

 

40 na grzejnikach

38 powrot

66-74(75) piec

powrot pieca 39-44

bojler niepodlaczony, podlogowka niepodlaczona(4 lazienki i 2 garderoby)

spalanie min. 30 kg/dobe,wegiel ecoret - lepszego nie znalazlem, probowalem kilku opcji, temp. dol 17(18), gora 21

 

sterownik economic premium

dmuchawa 70(20-250 zakres), oslona calkiem otwarta, plomien żolty

5/35/9(jak robie podtrzymanie na dluzej, to piec nie daje rady - bylo duzo gorzej przed ta opisana zmiana z zaworem). Musze ustawiac piec wedle jego blednego dzialania. Gdybym chcial tak jak niektorzy pisza np 5/16/100, to bym poszedl z torbami

 

Nie mieszkam tam jeszcze, wiec z recznym spalaniem na razie nie eksperymentuje. Mam nadzieje, ze odnioslem sie do wszystkiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ponizszych zdjeciach nie ma zmiany tego zaworu jeszcze, co powyzej wyjasnialem. Moze fotki cos pomoga, bo przynajmniej na razie nie mam wykresu instalacji, instalator chyba czegos takiego nie planowal, zeby mi zrobic Tak w ogole instalacja jest przygoitowana do pieca gazowego, jako priorytetowego, tego na razie nie mam, bo nie mam jeszcze gazu. Sa trzy pompy - do cwu (czy tez cyrkulacji), c.o. i do podlogowki. Ta najnizej jest do cyrkulacji. Sprobuje ewentualnie jeszcze inne fotki porobic

 

 

Tomkiki

 

Dlaczego woda w tych za malych rurach dobrze krazy i szybko schladza, co czuc dotykajac rury powrotu pieca(gdy cala zimna woda idzie na powrot pieca) na dole i widac od razu na sterowniku. Dlaczego goraca woda - w dotyku rury,kiedy maly obieg, bedac na dole przy piecu, analogicznego przelozenia na temp. powrotu na kontrolerze nie daje?Czujka musi dzialac raczej skoro zimna wode wylapuje, wiec pytanie, czy tam w piecu moze gdzies byc usterka - uciekajace cieplo czy cos tam...Przeciez ta sama mala rura plynie i goraca i zimna...

 

 

 

post-12946-1290194943_thumb.jpg

post-12946-1290194949_thumb.jpg

post-12946-1290194957_thumb.jpg

post-12946-1290194969_thumb.jpg

post-12946-1290194979_thumb.jpg

post-12946-1290194992_thumb.jpg

post-12946-1290195002_thumb.jpg

post-12946-1290195018_thumb.jpg

post-12946-1290195026_thumb.jpg

post-12946-1290195036_thumb.jpg

post-12946-1290195046_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Patrząc na zdjęcie kotłowni dziwnie ciękie są rurki od kotła do zaworu 4d. Koniecznie narysuj schemat instalacji z opisem średnic rur i miejscem umieszczenia czujników - zasilanie i powrót. Zawory na grzejnikach dobra rzecz warto je mieć. Lepiej sterować temp wewnętrzną zaworami niż czujnikiem wewnętrznym.

Co do palenia na ruszcie awaryjnym to była moja dobra rada, jak nie chcesz to nie próbuj.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba twoja instalacja przerasta moją obecną wiedzę i doświadczenie, przez co jestem strasznie sfrustrowany ;) .

Mam pytanie do innych forumowiczów, (bardziej doświadczonych), czy dobrze jest tutaj podłączona podłogówka ? Bo np. na tym schemacie jest ona wpięta za zaworem 4D, a u kolegi wcześniej i to jeszcze z zaworem różnicowym. Może ona zabardzo obciąża piec, bo zawór 4D nie może nią sterować ?

 

Przykładowa instalacja (proszę się skupić tylko na sposobie przyłączenia podłogówki):

shemat1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszlym tygodniu moze zobacze sie z instalatorem, poprosze go o schemat instalacji. Nie mam oczywiscie pojecia na temat powyzszej hipotezy. Cokolwiek by zalozyc, nawt bledna podlaczenie podlogowki, to ona jest wylaczona poki co - tak pisze, bo nie wiem czy tomkiki to wychwycil z jednej z poprzednich wiadomosci. No i nie wiem, moze to jest az tak glupie pytanie, albo tak niezrozumiale zadane przeze mnie, ale bylbym wdzieczny, gdyby ktos sie, oprocz wzelkich innych konkluzji, za ktore dziekuje, tez sie do niego ustosunkowal.

 

Dlaczego woda w tych za malych rurach (28fi miedz, 4d-DN25) dobrze krazy i szybko schladza rure powrotu pieca, co czuc dotykajac rury powrotu pieca na dole (gdy cala zimna woda idzie na powrot pieca) i widac od razu na sterowniku jak cyferki temp. powrotu maleja(z 50 do 29 w minute - przy 22st temp powrotu z grzejnikow. Tak malo , bo wczesniej byl tylko maly obieg, ktory mi zagrzal powrot pieca tylko do 50 st, przez 45 min, przy temp pioeca 72-81). Dlaczego goraca woda - wnioskujac z dotyku rury,kiedy maly obieg (71-81 puszczane na powrot), bedac na dole przy piecu (tam jest goraca juz po minucie), analogicznego przelozenia na temp. powrotu na kontrolerze nie daje. Tu az 7 minut trzeba czekac na zmiane temp. powrotu na piecu o jeden stopien zaledwie?Czujka musi dzialac raczej skoro zimna wode wylapuje, wiec pytanie, czy tam w piecu moze gdzies byc usterka - uciekajace cieplo czy cos tam...Przeciez tą samą malą rurą plynie i goraca i zimna woda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, mam pytanie? apropo zamieszczonego schematu przez kolegę tomkiki.

 

Czy sterownik w ling duo 25, econimic 3000 posiada wyjście na (18) czujnik temperatury instalacji podłogowej?.

 

Oglądając ten schemat doszedłem do wniosku, że mam źle wykonana kotłownię. U mnie odejście na kaloryfery jest przed zaworem 4D. Za to czujnik temperatury CO mam za zaworem 4D w instalacji do podłogówki. Poza tym pompa od CO i od podłogówki jest wpięta w jednąj kostkę, czyli działają jednocześnie (wydaje mi się, że pompy chodzą nonstop, nie zauważyłem na wyświetlaczu, żeby przestało się kręcić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając to współczuję wszystkim,którzy mają problemy z jakimi się zetknąłem które u mnie rozwiązał serwisant Klimosza,przyjechał z Południa na Północ Polski i jako 3 z rzędu serwisant uruchomił prawidłowo piec,tak,że do dziś hula...a wszystko...,wszystko było nie tak dosłownie "...na początku był chaos..."

Zatrzymałem jego numer i wiem,ze gdyby cokolwiek się działo to dzwonię tylko do niego i po niego.

Dziś piec jest już po gwarancji,spala pomiędzy 18-21 kg na dobę Ling Duo 25 kW 220 metrów do ogrzania,ważne jest znaleźć odpowiedniego fachowca a nie papudrola.

Ja poznałem największego partacza wśród partaczy z Darłowa,który uruchomił mi za 250 zł tak że powrót miał 70 st wyjście, 30 st na powrocie co stwierdził po kilku dniach przy kolejnej wizycie(zakładam odpłatnej dla Klimosza),że piec "zwariował"bo mam zamienione kable w gniazdku plus z minusem ;))) a ja naiwny w to uwierzyłem.....ja.... na co dzień mający kontakt z elektroniką z racji produkcji,że ja go wtedy nie odstrzeliłem był akurat w sezonie tyle że role się zamieniły to on był myśliwym a ja jeleniem.

Pozostał mi problem nie nagrzewania podłogówki w salonie ale mam kominek i chęć zmienić piec na inny ale już nie na ekogroszek a drzewo.

Jak będziesz potrzebował kontaktu do tego człowieka z wiedzą i praktyką,pisz przekaże z czystym sumieniem

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś piec jest już po gwarancji,spala pomiędzy 18-21 kg na dobę Ling Duo 25 kW 220 metrów do ogrzania,ważne jest znaleźć odpowiedniego fachowca a nie papudrola.

 

a co takiego magicznego zrobił ten człowiek - tak pozmieniał ustawienia czy też zmienił coś w instalacji CO??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Chyba twoja instalacja przerasta moją obecną wiedzę i doświadczenie, przez co jestem strasznie sfrustrowany wink.gif .

Mam pytanie do innych forumowiczów, (bardziej doświadczonych), czy dobrze jest tutaj podłączona podłogówka ? Bo np. na tym schemacie jest ona wpięta za zaworem 4D, a u kolegi wcześniej i to jeszcze z zaworem różnicowym. Może ona zabardzo obciąża piec, bo zawór 4D nie może nią sterować ?

 

Przykładowa instalacja (proszę się skupić tylko na sposobie przyłączenia podłogówki):

shemat1.png

 

Witam kolege.

Czy dowiedziałeś się może gdzie ma byc wpięta podłogówka- czy za czy przed zaworem 4D. Właśnie szukam odpowiedzi na to pytanie bo modernizuje kotłownie i chcem wstawić zawrór 4D, a mam podłogówkę z własną pompą i mieszaczem termostatycznym.

Czekam niecierpliwie na odpowiedź.

pozdrawiamp

piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak na schemacie - za zaworem - przed to nie miałoby sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesylam zdjecia tego zaworu 4d, nie wiem tylko czy powinienem go jeszcze bardziej odkryc? Nie wiem czy tam cos sie zobaczy pod tym katem, co w powyzszej wiadomosci jest sugerowane. Nawiasem mowiac, dodaje jeszcze jedno zdjecie(poprzednie sa troche pod tym katem nieaktualne - chodzi o przeniesienie zaworu z miejsca tuz przed zaworem 4d, po lewej stronie od niego, na miejsce na zdjeciu. Krotko mowiac instalator poprawil to bo przedtem bylo spalanie 50 kg na dobe. Mowilem mu co najmniej 1,5 miesiaca, ze jesli 70 st wychodzi, na wpol otwartm zaworze 4d,z pieca i laczy sie z 40 st powrotu grzejnikow, a rura powrotu pieca jest tuz pod zaworem chlodniejsza niz te 40 st powrotu z grzejnikow, to cos musi byc w tym miejscu nie tak. Wskazywalem na zawor 4d. Znajdowal rozne wytlumaczenia, a jak w koncu zrobil jak mu mowilem, nie znam sie dlaczego przeniosl ten zawor w inne miejsce, to spalanie od razu spadlo do ok. 30 kg na dobe(sam powiedzial, ze w w tym zaworze byla sprezynka,ktora zaklocala grawitacje i , ze to jego blad), ale stan obecny i tak u wszystkich ludzi co ogladaja moj dom i maja piece od lat i rowniez te nowsze, mowia, ze cos jest nie tak i ze niemozliwe, zeby piec byl za slaby na ten dom, albo, ze rury niedobre).

 

zawor VRG 141 Kvs 10 - cokolwiek to znaczy , jesli sie nie myle firmy esbe

 

post-12946-1290184171_thumb.jpg

post-12946-1290184157_thumb.jpg

post-12946-1290184588_thumb.jpg

 

 

Witam, jeżeli na tym zdieciu pokazujesz dobry kierunek przepływu to raczej pompę masz na odwrót założoną chyba ze robią też z odwrotną puszką, to sorry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.