Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki Kociołek?


abadeon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam się do kupna pieca opałowego. Mój wybór padł na piece z podajnikiem - i tu pojawia się pierwszy problem - na co? Oscyluję wokół ekogroszka i miału. Jaki piec lepszy? Czy tylko na ekogroszek/miał czy też łączony. Mam mieszkanie ok 100m2, stare budownictwo, pomieszczenia wysokie (2,80), ogrzewanie wykonane w miedzi. Dom nie jest ocieplony. Wymienione okna. Zainstalowany jest piec gazowy nowej generacji, tyle że jak sie dowiadywałem od ludzi, którzy wcześniej mieszkali, to rachunki wychodziły im kolosalne (600-1000/mc). Jestem laikiem w tej materii dlatego proszę Was, starych wyjadaczy, o jakąś radę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 zł/miesiąc za ogrzanie 100 m2 z cwu i kuchnią to żaden duży rachunek. Piszesz o mieszkaniu czyli pytanie podstawowe gdzie zainstalujesz ten kocioł węglowy (jak masz piwnicę to może tam ale też musi spełniać warunki aby to zrobić? Na taką inwestycję musisz uzyskać zgodę administratora lub zarządcy i do tego cała wymagana prawem "papierologia" ( opinia kominiarska, projekt, pozwolenie na budowę....). Jak podliczysz wszystkie wydatki łacznie z zakupem kotła i kosztami przeróbek to pewnie bilans wyjdzie na "0" i szkoda czasu na tą inwestycję, a pieniążki lepiej zainwestować w gruntowną modernizację niż w dodatkowy kocioł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach