Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy, Awarie Sterownika Economic Premium Firmy Recalart Electronic.


tomkiki

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem już dlaczego czasami nie załącza się wentylator!!!

 

Gdy piec jest wyłączony to miga zielona dioda. Jeśli naciśniemy przycisk do włączenia podczas gdy dioda nie świeci to piec włączy się dobrze ale gdy naciśniemy przycisk gdy dioda się świeci sterownik nie włączy wiatraka!!! a podajnik będzie pracował non stop!!!

 

Jak możecie to sprawdźcie to u siebie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frapujące, mam wciąż dwa moduły, w tym jeden z niedziałającym wentylatorem, więc jutro przeprowadzę eksperyment i doniosę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę edytować, więc dopisuję - byłam, sprawdziłam i nic.

 

Niedziałajacy moduł nadal nie działa a w działającym nie zauważyłam żadnej różnicy, czyli przynajmniej u mnie Twoja teoria, DJ82, niestety upada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie to chyba był tylko przypadek ale kilkanaście razy sterownik załączał się tak jak wyżej - dzisiaj gdy poszedłem do pieca na sterowniku 55stopni a pompki nie działają - wył/wł jak dioda zgasła a wentylator się nie załączył i podajnik działał cały czas więc moja teoria upadła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylator się nie załączył i podajnik działał cały czas więc moja teoria upadła :)

Ciesz się, że nie było odwrotnie i cały czas się nie kręcił.

Wtedy potestowałbyś zabezpiecznia temperaturowe.

To jest ewidentnie uszkodzony sterownik i podlega wymianie. Dziwię sie producentowi, że od ręki Wam tego nie wymienia. Używanie zepsutego sprzętu tworzy wrażenie, że produkty te są niskiej jakości i wogóle słabe.

A to jest normalne, że sprzęt elektroniczny ulega w pewnym procencie uszkodzeniom.

Myślę jednak, że ten producent wpadł we własne sidła zastawione na swoich klientów.

Stworzył taką procedurę gwarancyjną, że skutecznie zniechęcił użytkowników do jej wykorzystania (wymagania wiążące się z dodatkowym niezamierzonym wydawaniem kasy - tylko serwis producenta umie, hehe).

Niech instalują w cenie kotła, to wtedy bedzie to działać!

A tak, to mają interwencji gwarancyjnych znacznie mniej. Jak fajnie.

Ale niedługo będą przez to mieli nowych klientów też znacznie mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt 5 mówi tylko o tym, że w ciągu 3 dni dostaniesz decyzje czy ktoś zajmie sie Twoim zgłoszeniem nieodpłatnie.

 

Lista wymagań przedstawiona w opisie nie może tyczyć sie uszkodzeń sterownika polegających na wieszaniu się i odwieszaniu po restarcie. Takie zachowanie, powtarzam, jest wadą fabryczną (w 99%).

Jak kupujesz sterownik osobno, to do gwarancji nikt nie wymaga żadnych chorych zaświadczeń!

Jak sie taki wiesza a nie ma uszkodzeń mechanicznych, to wymiana lub naprawa.

 

Nie wiem jak tłumaczy te wymagania producent (może nie dotyczą jednak sterownika???), ale musi jakiś kruczek mieć. Może np. traktuje kocioł ze sterownikiem jako 1 całość i w ten sposób trzyma klientów za pysk (oprócz starszenia, ze jak klient sie pomyli to będzie za wszystko słono obciążony).

Czy podobne działanie jest zgodne z prawem - nie wiem, ale samo w sobie byłoby wysoce niemoralne i nieuczciwe w stosunku do konkurencji i hamujące rozwój. Coś mi to tym śmierdzi, więc nie mam oporów, żeby to piętnować.

 

Należy też pamiętać, że podpisanie takiej gwarancji wcale nie oznacza, że bezwarunkowo się na zapisy zgadzamy. Jeśli zapis jest niezgodny z prawem (a w umowach wcale to takie rzadkie nie jest), to NIE OBOWIĄZUJE.

Nie trzeba od razu do sądu iść, można sie np. zwrócić to rzecznika konsumenta (choć tu obiboków nie brakuje ale czasem trafi sie porządny, może warto spróbować).

 

Przykro mi o tym pisać, ale do dziś nikt z firmy KLIMOSZ, a także z serwisu VIADRUS

na punkt 5-ty nie odpowiedział, cisza! Nie postawiono zaprzeczenia jak i nie odpowiedziano na

moją zgłoszoną reklamację pisemnie. Oszukano mnie perfidnie i to osobiście przez samego kierownika serwisu VIADRUS telefonicznie. Decydujący się na kupno kotła firmy KLIMOSZ muszą się liczyć z ignorancją klienta przez zatrudnioną kadrę tak w KLIMOSZU jak i obsługujący serwis VIADRUS, świadczy to jak użytkownik już po kupnie jest traktowany przez producenta kotłów.

Ostrzegam przyszłych nabywców kotła KLIMOSZ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smutne to i straszne.

 

U mnie sytuacja wygląda obecnie tak, że mam nadal 2 moduły. Próbowałam telefonicznie ustalić co dalej, ale nic z tego. Zaraz pisemnie zgłaszam sprawę ponownej wymiany sterownika.

 

Danpol, jak napisałam maila tylko do serwisu - efekty były kiepskie, więc ostatnio napisałam i do serwisu i do wiadomości kierownika serwisu, sekretariatu prezesa i gdzie tam wypatrzyłam kogoś wyższego szarżą. Efekt był natychmiastowy, więc polecam ten rodzaj korespondencji z firmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Anno

 

Dziękuję bardzo za naprowadzenie mnie na prawidłową drogę dotarcia do osób kompetentnych firmy KLIMOSZ, ale czy aż potrzebna jest taka interwencja

by nastąpiła reakcja na reklamację użytkownika, który kupując w/w firmy kocioł zaufał producentowi, a następnie był niewolnikiem ich produktu?

Uważam, że nie! Po dotychczasowych doświadczeniach i ignorancji z w/w firmą, mam wielką niechęć do ludzi z kadry

KLIMOSZ jak i serwisu VIADRUS! Aż korci by napisać pod ich adresem kilka epitetów i inwektyw, ale czy sobie tym ulżę, chyba nie?

Wystarczy jak czytający przyszli nabywcy wezmą nasze komentarze pod uwagę i przed zakupem zastanowią się nad wyborem kotła.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dawno nic tu nie pisałem ale mam następujące informacje...

 

Jak już wcześniej pisałem mailowałem z firmą Recalart Electronic i zaproponowano mi że przyślą mi zupełnie nowy sterownik prosto z produkcji na podmianę a stary żeby im odesłać do ekspertyzy. Wczoraj dotarł do mnie zupełnie nowy sterownik (komplet panel plus moduł który jest na piecu) zamontowałem i o dziwo jak na razie wszystko jest ok. Kilkanaście razy wył/wł i nie ma takich efektów jak wcześniej. Wersja firmware 2.00e12. Ciekawe co firma stwierdzi gdy odeślę im mój star - czy to faktycznie tylko sprawa firmware czy coś więcej??

 

Do aniam69 - czy u Ciebie te anomalie występują przy włączonej funkcji PID jeśli tak to ją wyłącz lub ustaw na sztywno np 2 bieg i sprawdź wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Do aniam69 - czy u Ciebie te anomalie występują przy włączonej funkcji PID jeśli tak to ją wyłącz lub ustaw na sztywno np 2 bieg i sprawdź wtedy.

 

Hej, DJ

 

nie mam włączonego pida. Mam kocioł ustawiony na 5/25/95. Na razie mam spokój tylko dlatego, że rzadko chodzę do kotłowni i nawet jeśli szwankuje, to ja tego nie widzę (takie wyparcie dla własnego zdrowia stosuję).

 

Oby do wiosny...

 

PS. Szkoda, że wraz ze zmianą softu w panelu nie zmienia się nic w module.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Odgrzebałem temat i mam pytanie - czy ktoś ma wyższą wersję firmware niż 2.00e12??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WOW - to można zażyczyć sobie aktualizację (dzwoniłeś do nich czy mailowo)? - na gwarancji tak robią?? ile to trwa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem maila z opisem problemów - stwierdzili, że jest nowsza wersja i mogą mi ją wgrać (mam wysłać sterownik lub podjechać - to zrobią to na miejscu)

 

Zrobili to gratis - trwało to 1 dzień (plus czas dostarczenia paczki) - nawet przysłali sterownik na swój koszt.

 

O gwarancję nie pytali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też do nich napisałam, zobaczymy czy jesteś wyjątkiem, czy naprawdę tak miło podchodzą do nas, nieszczęsnych ofiar Klimosza ;)

 

Panowie, czy korzystacie (zamierzacie korzystać jak się ochłodzi) z funkcji PID?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystam - ale chyba ją wyłączę - jak pisałem lepiej aby piec do końca grzał na maxa i ruszał na maxa - inaczej jak dostaje sygnał do grzania włączy I bieg - po jakiś czasie temp. spada jeszcze bardziej bo nie daje rady i włącza II bieg i wtedy powoli dogrzewa - a jak dam max to chwila i uzyska odpowiednią temp.

 

Myślę, że inna jest sytuacja kiedy piec pracuje prawie non-stop lub jest tylko podłogówka - wtedy to ma sens.

 

 

Dostałaś już odpowiedź odnośnie sterownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dostałam odpowiedzi od Recalart, niestety. Wysłałam maila w poniedziałek, więc poczekam do końca tygodnia.

 

A Ty masz już swój sprawny i apdejtowany moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałam maila późną nocą, może trafił do spamu? Jutro podeślę raz jeszcze, w godzinach pracy tym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Od wczoraj jestem użytkownikiem Ling Duo B1 50 kw.

Jako że skończyliśmy instalację pieca ok 21 po rozpaleniu serwisant wyjechał jak to zwykle bywa nawarstwiaja sie teraz kolejne problemy. Ni emoge osiągnąć zadanej temp. Piec Pracuje na trybie PID oraz pog zewnętrzna. I niestety co kilkadziesiąt minut włącza sie alarm .... BRak Paliwa. ... Muszę wejść w tryb serwisowy niby i zmienić opcję podtrzyamania czy coś w tym stylu....

Tak czy siak czy może mi ktoś napisać jak wejśc w tryb serwisowy [/i ]gdyż nie zdążyłem zapisać sobie tego od instalatora a dzisiaj (niediela) nie odbiera telefonu oczywiście.).

Strerownik Economic Premium.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak czy siak czy może mi ktoś napisać jak wejśc w tryb serwisowy [/i ]

 

Góra, dół, prawa, lewa albo lewa prawa :-) Nie jestem koło kotła, więc nie mogę sprawdzić.

 

Wyłącz PID w trybie serwisowym lub przywróć ustawienia fabryczne.

 

Ustaw tryb zima, wcześniej wyłączając krzywą (czyli krzywa grzania 0). Temperaturę P1 ustaw "z ręki" na 55 stopni.

Masz zawór czterodrogowy, siłownik?

post-10933-0-44525800-1322991611_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw tryb zima, wcześniej wyłączając krzywą (czyli krzywa grzania 0). Temperaturę P1 ustaw "z ręki" na 55 stopni.

Masz zawór czterodrogowy, siłownik?

Miło widzieć znowu wpisy Koleżanki.

Widzę, że mając ten sterownik można zostać ekspertem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam!

 

Klimosz wypuścił nowy piec DUO NG a wraz z nim nowy sterownik PREMIUM PID NG z pełnym PIDem, sygnalizacją awarii poza kotłownią itd... W instrukcji pieca jest pokazany schemat podłączenia tego sterownika i wygląda on w zasadzie tak jak stary ECONOMIC PREMIUM. Zastanawiam się czy da się zaktualizować nasze sterowniki do wersji PID NG??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wiem że odgrzebuje stary temat - ale ten wydaje się najwłaściwszy.

 

Nie wiem czy brak kolejnych postów to źle czy dobrze :)

 

Czy ktoś mi może powiedzieć jak ten sterownik (mam wersję NG) ma się zachować przy włączonym PID ? Standardowa histereza - nagrzanie w optymalnym czasie i przerwa czy piec sie zachowuje jak "hutniczy" - non stop grzeje. W moim przypadku to jest tak jak sie zachce sterownikowi. Raz podaje przez godzine co 50s a raz grzeje do 61 stopni i potem czeka do 54 i znowu grzeje.

 

Zadzwoniłem do serwisu do Opola - twierdzą że ma byc na jednej temp i trzymać więc sam nie wiem. Ktoś mógłby napisać jak piec z takim sterownikiem i włączonym PID zachowuje sie u niego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część a masz włączony priorytet cwu podczas pracy na pid?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.