Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stary Piec C.o. I Sterownik Z Dmuchawą


psierzant

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem kompletnym laikiem w temacie, a planuję montaż sterownika z dmuchawą do swojego pieca.

Piec jest starą konstrukcją, jeszcze z ubiegłego wieku, wykonany na zamówienie. Nie mam bladego pojęcia o jego "osiągach" , służy do ogrzewania domku jednorodzinnego za pomocą węgla.

 

post-19654-1285519413_thumb.jpg

 

Instalacja CO jest stara, w obiegu grawitacyjnym, kaloryfery to standardowe "harmonie", w obiegu jest około 300 l. wody, różnica wysokości pomiędzy najwyższym a najniższym punktem to około 7m.

Znajomy polecił mi zakup sterownika z dmuchawą (np: http://allegro.pl/zestaw-do-pieca-kotla-st...1237152957.html )

Otóż według niego sterownik zapewni mi komfortowe i powolne spalanie węgla, wizyty w kotłowni ograniczą się do minimum - czyli do uzupełnienia węgla raz lub maksymalnie dwa razy na dzień.

Mam jednak wątpliwości. Inwestycja nie jest mała, więc wypadałoby się dowiedzieć czy będzie ona trafiona.

 

  • Czy na podstawie w/w informacji, ktoś podpowie mi czy to rozwiązanie się u nas sprawdzi?
  • Jak wygląda montaż takiego urządzenia?
  • Jakie są rzeczywiste korzyści w użytkowaniu takiego urządzenia?
  • Są jakieś wady, ograniczenia, bądź zagrożenia wynikające z eksploatacji pieca z tym usprawnieniem?

 

Liczę na życzliwą pomoc i pozdrawiam:

Psierzant

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!daj sobie spokoj z ta dmuchawa.ja mam podobny piec i kupilem dmuchawe i sterownik!I zaluje!piec byl caly osmolony i energia szla w kosmos!teraz chce zamontowac miarkownik!i to tobie polecam!powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności konieczne jest uszczelnienie wszystkich drzwiczek.