Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podnoszenie Się Ciśnienia Na Manometrze


mangusta28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na wstępie piszę, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o instalacje, dlatego chcę zadać pytanie ludziom, którzy się na tym znają.

Otóż miałem problem z zaworem bezpieczeństwa 6Bar, który został zainstalowany przez instalatora na samym dole tuż przy bojlerze 300l. Zdarzało się, że gdy przychodziłem rano na działkę do domu (dom w fazie wykończania) zastawałem podłogę mokrą od wody (problem z tymże zaworem 6 Barowym). Okazało się, że prawdopodobną przyczyną tego faktu było zwiększanie ciśnienia w godzinach nocnych przez co zawór ten popuszczał, aż pewnego ranka otwieram garaż, a tam potop - zawór otwarty, a woda leci - trochę dziwne, bo wg. mnie po ubytku wody powinno się zmniejszyć ciśnienie i zawór powinien się samoczynnie zamknąć

Jak się okazało instalator nie założył żadnego zaworu redukującego ciśnienie.

Po założeniu zaworu fabrycznie ustawionego na 3 Bary z manometrem problem zniknął JAKBY.

 

Zawór redukujący ciśnienie założyłem tuż za licznikiem wody. Po otwarciu zaworu odcinającego wodę do instalacji (tego tuż przed licznikiem wody) woda się nalała do instalacji i ciśnienie wzrosło do 2,9Bar.

Tyle, że gdy spojrzę na manometr pod wieczór to wkazuje wtedy 4,5 Bara, a czasem dochodzi 5 Barów.

 

W instalacji korzystam z wody tylko z 1 kranu (nie mam zrobionej łazienki kuchni itp.) od zimnej wody.

W ciągu dnia zużywam ok 1 wiaderko wody (do klejenia płytek). Ponadto w instalację mam podłączone solary (ale są przykryte by nie podgrzewały wody).

Wczoraj temp. wody była 21 stopni więc to nie powinna być wina wzrostu temp (te zwiększanie ciśnienia)

 

Czy ktoś wie co może być przyczyną wzrostu ciśnienia na manometrze (nie chciałbym aby znów wzrosło do 6 Barów i zalało garaż.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

P.S Oczywiście mam naczynie przeponowe do solara i bojlera i to z bojlera jak stukałem palcem wydaje się być puste.