Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomocy! Kupiłem Dom. Jestem Zielony. Straszą Mnie, że C.o. Grozi Wybuchem.


FalconPL

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Kupiłem dom z piecem węglowym. Nie mam z tym żadnego doświadczenia.

Fachowiec mówi, że mam złą instalację i że siedzę na bombie, bo:

 

1) Na kotle jest zawór, a nie powinien być

2) Rura biegnąca z naczynia wzbiorczego do zlewu na parterze jest za wąska i nie spełni swojej funkcji zabezpieczającej w przypadku zagotowania wody.

 

Czy facet ma rację, czy chce mnie naciągnąć? Poniżej zdjęcia mojej instalacji.

Co o tym myślicie?

 

Przy okazji zapytam, czym poza węglem można palić w takim piecu i która z tych metod będzie najwygodniejsza dla laika. Słyszałem, że są jakieś brykiety węglowe, brykiety drzewne itd. itp. Co polecacie? A jeśli węgiel, to jaki kupić?

 

To ten czerwony zawór ponoć jest niedozwolony:

 

17452460.jpg

 

91044786.jpg

 

50072286.jpg

 

To jest ta rurka nad zlewem biegnąca z naczynia wzbiorczego:

 

87443723.jpg

 

Tutaj w powiększeniu:

 

52602034.jpg

 

29705943.jpg

 

44135884.jpg

 

11743404.jpg

 

65166937.jpg

 

61632185.jpg

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Na kotle jest zawór, a nie powinien być

2) Rura biegnąca z naczynia wzbiorczego do zlewu na parterze jest za wąska i nie spełni swojej funkcji zabezpieczającej w przypadku zagotowania wody.

 

Czy facet ma rację, czy chce mnie naciągnąć? Poniżej zdjęcia mojej instalacji.

Co o tym myślicie?

 

To ten czerwony zawór ponoć jest niedozwolony:

 

Co o tym myślicie?

Cześć, masz pompę na zasilaniu i brak dodatkowej rury bezpieczeństwa. Magik zrobił na kotle obejście zaworu różnicowego (ten straszny - gruby i czerwony :rolleyes: ) zamiast pociągnąć tę rurę właśnie z drugiego wylotu - zamiast zabezpieczenia wstawił pompę! Pierwszy raz coś takiego widzę, ale pewnie jeszcze wiele nie widziałem...

Prawo budowlane głosi (Polska Norma PN-91 / B-02431 plik naczynie.pdf z: