Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Woda Z Komina Po Deszczu.


bolozula

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie, dlatego proszę o radę.

Mam piec Hef'a 25KW na ekogroszek z podajnikiem, sterownikiem elektronicznym i dmuchawa. Komin o przekroju 200mm, wysokosc z 8m (ceramiczny wkład kominowy obmurowany).

Po duzych ulewach poprzez drzwiczki kominowe wlewa się woda do kotłowni. Nie zdaza sie to czesto, ale fakt smierdzacej kaluzy w kotlowni, troszke mnie denerwuje. Jak mozna temu zapobiec?

1) Czy montuje sie jakies czapy na komin chroniace przed deszczem wlewajacym sie do komina? Przpuszczam ze zepsuje to zdecydowanie cug, ale czy tak się czasami robi dla takich pieców?

2) Czy mozna jakos zabezpieczyc sie inaczej? Jakies zbiorniki na tą maź?

Drzwiczki kominowe mam juz dołem całe zjedzone przez ten wlewajacy sie kwas i jestem na kupnie nowych, dlatego wole zapytac specjalistów zanim cokolwiek kupię. Poradzcie prosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakies zbiorniki na tą maź?

Drzwiczki kominowe mam juz dołem całe zjedzone przez ten wlewajacy sie kwas (....)

 

To co jest w końcu w tym kominie ? Deszczówka czy kondensat ze spalin ?

 

Kocioł wytwarza zbyt zimne spaliny, stąd skraplanie się kwaśnych oparów w kominie, żadna tam

woda deszczowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że gdyby to było skraplanie się oparów to miałbym cały czas mokro w kotłowni przy drzwiczkach kominowych, ale ja w kotłowni mam kałuże tylko po większym deszczu. Przypuszczam ze wlewająca się deszczówka spływa na samo dno komina gdzie gromadzi się sadza, rozpuszcza tą sadzę i takie cuś wlewa się w formie kałuży do kotłowni. Troszkę to śmierdzi. Jak nie pada i czasem otworze drzwiczki kominowe to na dnie jest sucho.

Dzięki w każdym razie za rady, spróbuję z tą czapą z daszkiem na komin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 lat później...