Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o pomoc w wyborze kotła


ilona85

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich.zaczne od tego ,ze jestem tu pierwszy raz i jestem kompletnie zielona jesli chodzi o ta tematyke czyli piece.

potrzebuje pomocy i mam nadzieje ,ze ktos mi tu doradzi.

piecami interesuje sie od 4 dni,oniewaz jestem na etapie zakladania ogrzewania w swoim domu a nie mam niestety nikogo kto moglby sie tym zajac.

dom nowy ,okna bardzo dobrej jakosci,dom bedzie oczywiscie ocieplony.powiezchnia domu to okplo 200m.

zastanaiwiam sie nad piecem.

czy lepszy bedzie zwykly czyli taki w ktorym pali sie wszystkim czyli weglem ,drzewem itd.

czy lepszy bedzie piec na ekogroszek.

slyszalam tez ze sa jakies piece na ekogroszek z podajnikiem i rusztem awaryjnym , ze w takich piecach mozna palic i ekogroszkiem i mialem i weglem itd czyli ze jest to pec taki uniwersalny?

jak todziala i co jest lepsze?i jak to wyglada cenowo?prosze o odpowiedz.z gory wszystkim dziekuje i pozdrawiam

 

 

 

 

mam jeszcze jedno pytanko?

gdzie mozna sie dowiedziec o dofinansowanie do kotla?

czy ktos juz to zalatwial i czy jest to wogole realne w naszym kraju???

 

 

 

a wiec panowie co lepsze i tansze w utrzymaniu??

zwykly piec uniwesalny?

czy piec na ekogroszek z podajnikiem i rusztem awaryjnym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

To wszystko zależy czym chcesz palić. Zasada obowiązująca w kotłach na opał stały to im gorszy opał, ale tańszy, tym więcej trzeba się przy nim opracować - oczywiście przy tym samym uzysku ciepła. Z kolei im droższy - tym mniej pracy. Każdy przed zakupem kotła na opal stały powinien się zastanowić ile czasu jest w stanie poświęcić na normalną obsługę eksploatacyjną kotła i ile jest w stanie wydać na comiesięczne ogrzewanie. Np. kocioł na ekogroszek - więcej trzeba zapłacić za sam kocioł i opał. Jeśli więcej pracy to tańszy kocioł i tańszy opał.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach