Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka Pojemność Zasobnika?


Marcin81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

 

Mam pytanie jak w temacie, tylko jeszcze parę słów wyjaśnienia...

 

Pytanie dotyczy pojemnościowego elektrycznego ogrzewacza wody. Jaką pojemność powinien mieć taki ogrzewacz, aby przy nagrzewaniu wody na II taryfie (13:00-16:00 oraz 22:00-6:00 pon-pt, oraz cały weekend) możliwe było komfortowe korzystanie z ciepłej wody przez 3 osobową rodzinę. Nie mówię tu o kąpieli w całej wannie wody, tylko o normalnym korzystaniu z prysznica, zwłaszcza w godzinach wieczornych.

Istnieje możliwość doizolowania zbiornika.

Czy pojemność 80L będzie wystarczająca? Nie chciałbym przesadzić, bo wiadomo że prąd kosztuje.

Zastanawiam się ewentualnie nad ogrzewaczem z dwoma grzałkami - i ewentualnie w przypadku braku ciepłej wody załączaniem turbo po 22:00.

 

Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80 l może nie3 wystarczyć przy standardowej grzałce 1,5 do 2 kW. Przy instalacji jednofazowej max 4kW grzałka może już podgrzać wodę. Aby wystarczyło należałoby podgrzać wodę do 70 - 75 st. C za zasobnikiem zamontować zawór termostatyczny mieszający do żądanej temperatury (przedział 38 - 45 s. C) lub indywidualne baterie termostatyczne dla łazienki i innych odbiorników ,np. kuchni. Przy niższej temperaturze wody w zasobniku , jego pojemność powinna wzrosnąć do przynajmniej 150l wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80 l może nie3 wystarczyć przy standardowej grzałce 1,5 do 2 kW.

 

 

 

Myślałem o np takim urządzeniu:

Ciśnieniowy wiszący ogrzewacz wody EWH Comfort Universal 850 AEG 80 litrów

Wg karty katalogowej:

- Czas podgrzewu do 65°C w godz. 2,63. - tak więc na oko w czasie trwania popołudniowej taryfy woda powinna się nagrzać. W kuchni jest zmywarka, więc zapotrzebowanie na ciepłą wodę jest ograniczone.

 

- Ilość wody zmieszanej do pobierania przy 40°C: 154 l - zakładając, że temperatura wody spadnie od 16:00 (kiedy grzanie się zakończy), do powiedzmy 20:00 czy 21:00 - (kiedy najczęściej korzystamy z prysznica) o kilka stopni, to nie będzie ok 120 litrów wody w temp. ok 40 stopni?

 

Przeraża mnie nieco perspektywa stosowania 150l zasobnika......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w godzinach gdzie najbardziej potrzeba wody występuje "dziura energetyczna" a woda jest potrzeba po godz. 16.00 do mycia naczyń po obiedzie np. i później już bez podgrzewu wieczorem do mycia i kąpieli. I właśnie głównie stąd potrzeba większej zmagazynowanej ciepłej wody lub wyższej temperatury. Mozna też zastosować troche większy bojler tej samej firmy

Ciśnieniowy wiszący ogrzewacz wody DEM 120 Comfort AEG 120 litrów

Wymiary G/S/W 510/ 510/ 1080 mm.

•Moc grzewcza 2/ 4/ 6 kW.

 

Ciśnieniowy wiszący ogrzewacz wody DEM 80 Comfort AEG 80 litrów- transport

Wymiary G/S/W 510/ 510/ 955 mm.

•Moc grzewcza 2/ 4/ 6 kW.

Różnica w cenie też niewielka

nagrzewając wodę do 75 - 80 stopni (taki zakres podgrzewu przewiduje producent wody na pewno wystarczy.

trzeba przyjąć, że woda podgrzeje się do tych 80 st. ze względu na to, że nie będzie to podgrzewanie od zimnej wody wodociągowej, bo spora część wody będzie podgrzana po nocy i do 14 nie wystygnie zbyt wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do tej opinii.

80l dla 3 osób znacznie obniży komfort...

Przy większym zbiorniku owszem będą większe straty, ale przy porządnej izolacji - znikome.

 

Zauważ, że w idealnej sytuacji wielkość zbiornika nie ma wpływu na pobór prądu. Zużyjesz zawsze tyle samo prądu niezależnie czy masz zbiornik 80l czy też 500l ! Zużyjesz po prostu tyle, ile trzeba do umycia wszystkiego i wszystkich w domu. Zasada zachowania energii.

Liczą się tylko straty. Teoretycznie większy zbiornik ma większe straty, bo np. dłużej utrzymuje raz zagrzaną wodę.

Ale z kolei jak będziesz miał zbyt mały, to będziesz musiał grzać do wyższej temp. niż w dużym, co z kolei zwiększa stary w małym...

Tak, że posiadanie większego zbiornika to niekoniecznie aż taka tragedia.

Izolacja wszystkiego co się rusza w pobliżu i większy zbiornik=większy komfort.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicze pytanie - jak dużo należałoby użyć wełny mineralnej do owinięcia takiego zbiornika, aby jak najbliżej nam było do tej idealnej sytuacji? Bo rzeczywiście, w przypadku pominięcia strat płaciłbym tylko za tą wodę, która będzie uzupełniała zbiornik. Ale dobrze wiemy, że straty będą, więc nie chciałbym grzać wody na zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicze pytanie - jak dużo należałoby użyć wełny mineralnej do owinięcia takiego zbiornika, aby jak najbliżej nam było do tej idealnej sytuacji? Bo rzeczywiście, w przypadku pominięcia strat płaciłbym tylko za tą wodę, która będzie uzupełniała zbiornik. Ale dobrze wiemy, że straty będą, więc nie chciałbym grzać wody na zapas.

 

Na maxa, ile wlezie.

Ważne też są wszelakie rurki w całym obwodzie - tutaj nie standardowa lecz grubsza izolacja (min. 15mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oparciu o obliczenia z jednego z postów z forum wychodzi, że do ogrzania 1000l wody od temp. 7st do 60st potrzeba ok 64kW energii.

Zakładam, że zużycie ciepłej wody miesięcznie sięgnie ok. 3000l. Potrzeba więc ok 192kW.

wykorzystując tylko drugą taryfę, wychodzi to mniej więcej tak:

 

post-18141-1279184153_thumb.jpg

 

Wychodzi więc w okolicach 60 zł brutto miesięcznie. Całe te obliczenia na pewno obarczone są jakimś błędem. Sam jestem ciekawy, jak będzie to wyglądać w rzeczywistości.

Zdecyduję się na coś pomiędzy 100 a 120 litrów.

 

A co do dodatkowego docieplania. Na wyglądzie mi nie zależy, bo zbiornik będzie w pomieszczeniu "technicznym" pod łazienką. Pytanie tylko czy rzeczywiście warto dokładać jakąś otulinę? (nie przeszkadza to później w eksploatacji - typu regulacja temperatury, przegląd, itp?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do izolacji: Jeżeli pole powierzchni izolacji jest dużo wieksze niż chroniona powierzchnia to wówczas izolacja traci swoje właściwości w 100%

Konsekwencje czasami widać w narożnikach budynków gdzie grzana jest ściana wewnętrzna a chłodzona zewnętrzna ... (najlepiej gdyby sciany były okrągłe...)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie takie rzeczy widziałem na instalacjach. Dla oszczędności wykonuje się izolację w sposób który, gdybyś może rozumiał, włosy by staneły dęba.

Przykład - Kupuje fachowiec izolacje. Przecina ją lub jest przecięta. Oczywiście oszczędność więc nie kupi samoprzylepnej. Klipsy hmm dobrze że są 4 na metr izolacji. Łączenia - hmm a kto by o nich myśał /o kształtkach nie mówie/. Jeżeli rura nam się zrosi to utrata ciepła x2 lub nawet x 3 aż nie odparuje woda przez szczeliny izolacji... Nieprzyleganie izolacji to jakby była jej połowa

Na tym przykładzie widać gdzie trzeba umieć patrzyć na cp zwracać uwagę

Nieosłonięta jedna kształtka powoduje roszenie całej rury wewnątrz izolacji ... to robota poniżej krytyki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.