Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienia Kotła "karo Duo" 18,5kw


barkley1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

poproszę Kolegów z forum o pomoc w optymalnym ustawieniu kotła na sezon letni, ponieważ od wczoraj mam w/w kocioł i nie wiem jak go ustawić żeby ogrzewał tylko bojler.

A w poniższych ustawieniach (tak ustawili je serwisanci, którzy montowali kocioł) kocioł mi zgasł po paru godzinach. Dodam, że w komorze spalania nie było żaru ale dymiło - (przed wyjazdem z domu tak było), po powrocie do domu po 3 godzinach kocioł "piszczał alarm i był wygaszony".

Zauważyłem że kocioł nie doszedł do żadanej temp. CW40st. tylko miał 33st. na sterowniku.

 

W tej chwili ustawienia "Tryb Letni"

- Praca podajnika 10s

- Czas przerwy 130s

- Moc nadmuchu 50%

- Tryb pracy Letni

- Temp. CW 40st.

 

- Opał Miał 19MJ

- zawór 4drożny

- Serwisant coś wspominał że trzeba ustawić przedmuchy w opcjach Serwisowych? ale przyjedzie dopiero jutro mi potłumaczyć.

Ja chciałem jednak zasięgnąć wiedzy już wcześniej

 

Dzięki z góry

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

mam ten kocioł kilka dni i już mam go dość. Teraz zastanawiam się czy to był dobry wybór ? :D

Na forum jest dużo pozytywów o tym kotle, natomiast ogromna ilość negatywów o sterowniku ST40.

Ja napisze w czym mam problem i mam nadzieję, że mi doradzicie jak sobie z tym poradzić.

 

Przechodze do konkretów teraz:

Moje Ustawienia kotła 18,5kw:

Miał 19MJ

Tryb pracy: Lato

Temp zadana CO - 50st

Temp zadana CWU- 40st

Praca podajnika - 10s.

Przerwa podajnika - 3 minuty

Siła nadmuchu - 20%

Praca podtrzymania-10s.

Przerwa podtrzymania- 30 minut Uwga: przy ustwieniu -30minut też kocioł wygasł

Opóźnienie załączania podajnika - 20s.

Opóźnienie wyłączenia wentylatora - 40s.

 

Uwga:

przy przerwie podtrzymania-30minut

wentylator 50%

przerwa podajnika 2.20s

też kocioł wygasł

 

 

a teraz problemy:

1. Kocioł porozpaleniu i przełączenie na automat powinien dojść do temp zadanej Co, czyli u mnie 50st. Jednak nie dochodzi do takiej temp nawet po godzinie pracy na automacie. Ma wówczas temp. 40st i nie podosi się.

P.S. Jak zmieniłem zadną temp CWU z 40 na 45stopni to kocioł dopiero ruszył?

 

Wczym przyczyna nie dochodzenie odrazu do zadneje temp. CO50st?

 

2.Problem zagaszanie kotła kolejną dawką paliwa.(miału)

Zauważyłem, że mam bardzo mało żaru na palniku, praktycznie nie widać żaru tylko najczęściej jest dym w momencie jak otworze drzwiczki gdy kocioł jest w stanie podtrzymania i podajnik zasypuje mi kolejną porcją miału ten żar który i tak jest mały, ale jeszcze jest i wtedy kocioł już powoli wygasza się i alarm. Dlaczego?

 

3. Czy jest taka opcja, żę w czasie podtrzymania wygasza mi się żar , ponieważ nie ma ciągu naturalnego? Czy powinienem mieć otwartą jakąś klapkę np. na wentylatorze? Obecnie jest szczelina na wentylatorze ok2/3cm

 

4. Czy może mój miał 19mJ jest tak kiepski, że się nie pali (jest suchy bo leżakuje od maja w cuieple) czy to poprostu źle dobrane nastawy sterownika ST40?

 

Będe wdzięczny za porady bo już nie wiem jak ustawić ten kocioł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kocioł porozpaleniu i przełączenie na automat powinien dojść do temp zadanej Co, czyli u mnie 50st. Jednak nie dochodzi do takiej temp nawet po godzinie pracy na automacie. Ma wówczas temp. 40st i nie podosi się.

P.S. Jak zmieniłem zadną temp CWU z 40 na 45stopni to kocioł dopiero ruszył?

 

Wczym przyczyna nie dochodzenie odrazu do zadneje temp. CO50st?

 

 

ODPOWIEDŹ:

 

Z chwilą włączenia w sterowniku trybu "LATO", dla kotła priortytetem staje się temperatura CWU nie CO.

Dlatego też mimo ustawienia CO na 50 'C kocioł stoi w podtrzymaniu , bo OSIAGNĄŁ ZADANĄ MU TEMPERATURĘ CWU 40 'C.

Zmieniając temp CWU z 40 'C na 45'C , automatycznie kocioł ruszył aby podgrzać wodę zgodnie z zapisaną w sterowniku ( menu serwisowe) "temperaturą priortytetu CWU" .

W zasadznie nie jest istotne to , jaką temp Co ustawisz .Kocioł i tak będzie sugerował sie nastawioną tem CWU.

Ja obecnie mam CO - 50'C a CWU 60'C i kocioł i tak grzeje do 60 'C aby dogrzac boljer ( OCZYWIŚCIE W TRYBIE LATO )

 

 

2.Problem zagaszanie kotła kolejną dawką paliwa.(miału)

Zauważyłem, że mam bardzo mało żaru na palniku, praktycznie nie widać żaru tylko najczęściej jest dym w momencie jak otworze drzwiczki gdy kocioł jest w stanie podtrzymania i podajnik zasypuje mi kolejną porcją miału ten żar który i tak jest mały, ale jeszcze jest i wtedy kocioł już powoli wygasza się i alarm. Dlaczego?

 

ODPOWIEDŹ:

Po pierwsze:

- 19Mj to "tragiczny" miał , który się kiepsko pali i rozpala , a szczególnie latem kiedy kocioł praktycznie stoi w podtrzymaniu.W zimie kiedy kocioł prawie czały czas pracuję to nie ma większego znaczenia.

Po drugie:

W sterowniku tech ST-40 nie ma mozliwosci ustawienia dodatkowych przedmuchów BEZ JEDNOCZESNEGO PODANIA PALIWA NA PALNIK .Powoduje to problem w przypadku właśnie kiepskiego miału , kiedy poprzednia dawka opału jeszcze sie nie dopaliła a juz trzeba podać następną bo żar przygasa.....

Dlatego trzeba w menu serwisowym wydłużyć maksymalnie czas dmuchawnia w podtrzymaniu.

 

Najlepiej kup na próbe najlepszy miał na skałdzie np. z KHW 26-27 mJ i zrób próbę .

 

MAKSYMALNIE WYDŁUŻ CZASY:

Opóźnienia załączania podajnika

Opóźnienia wyłączenia wentylatora

 

3. Czy jest taka opcja, żę w czasie podtrzymania wygasza mi się żar , ponieważ nie ma ciągu naturalnego? Czy powinienem mieć otwartą jakąś klapkę np. na wentylatorze? Obecnie jest szczelina na wentylatorze ok2/3cm

 

ODPOWIEDŹ:

ABSOLUTNIE NIE POWINNO BYĆ CIĄGNU NATURALNEGO , klapa na wentylatorze musi być zamknięta kiedy "kocioł stoi". Wychładza to kocioł od środka i wypala opał na palniku.

 

 

4. Czy może mój miał 19mJ jest tak kiepski, że się nie pali (jest suchy bo leżakuje od maja w cuieple) czy to poprostu źle dobrane nastawy sterownika ST40?

 

ODPOWIEDŹ:

W zasadzie JEDNO I DRUGIE.Zrób próbę na lepszym miale i wydłuż czasy dmuchania w podtrzymaniu w menu serwisowym.

 

 

Wszystko da się ustawić w miarę poprawnie ustawić , trzeba tylko mieć lepszy opał i pobawić sie z ustawieniami, poznajac w ten sposób zasade działania tego kotła i wpłuwu parametrów i paliwa na jego prace.

Ja też mimo pomocy forumowej spędziłem w sumie ładnych kilkadziesiąt godzin aby poznać jego działanie .Teraz ustawiania przychodzą naprawdę łatwo.Trzeba tylko widziec palnik , popiół żeby móc odpowiednio dobrać parametry.

Jednak przy małym podborze dobowym ciepłej wody i małym bojlerze może być mimo to problem z utrzymaniem żaru na palniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palę też w tłokowcu - "Stalmark".

Jeżeli mogę wtrącić swoje trzy grosze, to uważam, ze przyczyną wygasania kotła już po 30 min. pracy w podtrzymaniu jest czas cyklu podajnika. W Protech Karo 10-12 sek. w Stalmarku dla porównania - 45 sek. To powoduje, że kolejna porcja może "zadusić" żarzący się węgiel na ruszcie. Dla porównania. Na koniec sezonu grzewczego zrobiłem eksperyment. Stopniowo wydłużałem przerwę podtrzymania o 10 min. (ze 150 min). Przy 200 min. (3 godz. 20 min.) kocioł dalej się odpalał. Faktem jest, że paliłem "eko" 25 MJ/kg.

Myślę, że sugerowana przez Ciebie Arthek funkcja przedmuchów w sterowniku niczego by nie zmieniła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Protechu,

co prawda czas podania jest dość krótki , ale nie to stanowi problem, ponieważ objętościowo w tym czasie podawana jest stosunkowo mała porcja.

W Stalmarku zapewne jest podawane "dużo ale wolno" w protechu szybko ale mało.

Zauważyłem , że mniejszy problem z utrzymaniem żaru W TRYBIE PODTRZYMANIA - Latem , w Protechu dotyczy przypadku opalania kalorycznym miałem, zdecydowanie gorzej jest z kiepskim miałem .

Naprawdę brak tutaj mozliwości ustawienia co pewien czas samego przedmuchu.No bo po co podawać paliwo skoro jeszcze poprzednia porcja jest nie dopalona ? Wystarczyłoby wtedy co drugi lub trzeci przedmuch podać paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczym przyczyna nie dochodzenie odrazu do zadneje temp. CO50st?

 

 

ODPOWIEDŹ:

 

Z chwilą włączenia w sterowniku trybu "LATO", dla kotła priortytetem staje się temperatura CWU nie CO.

Dlatego też mimo ustawienia CO na 50 'C kocioł stoi w podtrzymaniu , bo OSIAGNĄŁ ZADANĄ MU TEMPERATURĘ CWU 40 'C.

 

itd.

Znakomicie opisane!

Wiedza ta na pewno się przyda.

 

Od siebie pragnę tylko dodać to, że zamiast miału kupiłeś terz.

Po prostu paliwo ma kolosalne znaczenie i największą wagę z wymienionych przyczyn.

Zmień na porządny miał, to sam zobaczysz.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TŁOKOWIEC Protech Karo jest naprawę dobry i jak każdy ma swoje wady i zalety z przewagą tych drugich. Trzeba mu tylko poświęcić trochę czasu i go zrozumieć.Częściowo winę za to ponosi "debilny" sterownik , po częsci opał i po części niedopracowane nastawy.

Niestety na kiepskim opale trudno oczekiwac rewelacji.

W zeszłym roku kupiełm miał 23-24Mj ale w klasie M II ( 32,1) i był już dużo gorszy w spalaniu od poprzedniego opału jaki miałem w dwa lata temu .Był to M I z KHW - ponad 26MJ , klasa 31.2

Ten gorszy miał, wyraźnie gorzej ( wolniej) się rozpalał ,jak już złapał żar to w miarę pracował płynnie.Rozpalanie kotła od zera jak i przejscie już w trakcie pracy z trybu podtrzymania do trybu pracy już trochę trwało.Dodatkowo było dużo pyłu i drobin miału w komorze dmuchawy , którą trzeba było często czyścic. Czasem i trzy razy w tygodniu ( ?!) , ze względu na to że Protech tą komorę ma stosunkowo małą.Kolejna rzecz to zapiekanie się nagaru na palniku tuż przed otworami nadmuchowymi , W powiazaniu z trudnym rozpalaniem się tego miału , powodowało to nierownomierne rozłozenie żaru na palniku a w konsekwencji ( przy duzym nagarze) z jednej połowy palnika - zsypywaniem niedopalonego miału do popielnika, a na drugiej połowie palnika żar siegał w głąb kotła , prawie do zasobnika.Palił się przy samym zasobniku.Koniecznoscia było skrobanie tego nagaru dwa razy a tygodniu.Z czasem skorbanie opanowałem bez wygaszania palnika.także zeszły sezon grzewczy ze względdu na kiepski miał miałem "kiepski" ;-).

Ostatnią rzeczą dotycząca tego opału to była masa popiołu. Co prawda było mało spieków, popiół ładnie w sumie dopalony ale ogromne ilości.

Plusem była natomiast cena 440 zł / 1 t za 24Mj.

Zastanawiam się nawet czy to był aby napewno 24Mj.....

Wiedziony porażką zakupu kiepskiego miału w poprzednim sezonie, udałem sie wczoraj na skład KHW i kupiłem "sprawdzony" dwa lata temu M I , 26,5Mj , 31,2 , popiółu zaledwie 9 % za 490zł/1t.

Po rozpaleniu w kotle różnica zauważalna gołym okiem.....

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje zmienić paliwo z tego "pseudo miału". Mam taki węgięl "drobnica" przypominający ekogroszek. Ma ok.22-24MJ. Bo mam troszkę go i zobaczyć jaka będzie różnica

 

Jak ustawić parametry?

 

 

2. Co do "Terzu"

To chyba nie mam go, a wnioskuje po tym ,że mam dokument(imię i nazwisko moje+adres) kopalniany, na którym wyraźnie pisze, że jest to miał klasy 19MJ. Ponieważ mój talon na węgiel był na 2,5t węgla kostki to mogłem go wymienić właśnie na 5t.miału 19MJ. Także chyba to miał a nie terz.

 

No chyba, że się myle to mnie oświećcie jak to robią w kopalniach.

 

Miał jest brany z kopalnii PIAST

 

3. W ustawieniach serwisowych ST-40 jest pozycja:

-Pozycjonowanie tłoka

Arhek czy ta pozycja jest dodana, czy rónież w twojej wersji kotła z 2008r też jest? Bo kiedyś pisałeś na forum, że właśnie brakuje takiego parametru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę ciężko jest podać gotowe parametry nie widząc płomienia i popiołu.

Prawidłowo kocioł należy ustawiać przy obciążeniu , czyli ustawisz tryb "zimowy" , odkręcasz głowice na grzejnikach.

Potem jak juz dojdzie się do wprawy to można ustawiać na tzw. "czuja".

Początkowo w trakcie rozpalania ( tryb ręczny) ustaw dmuchawę na 30 - 40 %.

Potem jak juz się dobrze palnik rozpali to zmniejsz nadmuch zgodnie z tym co poniżej.

Spróbuję Ci podać jakieś parametry startowe:

Jeśli to "groszek" to :

- temp Co ustaw na np. 50'C

- dmuchawa na minimum , przesłona na wentylatorze na 1/2 do 3/4 otwarcia.

Obserwuj palnik.

- Jeśli palnik dobrze sie rozpali a mimo to w trakcie pracy lekko dymi to otwieraj przesłonę na wentylatorze.Jeśli mało to zwiększ nadmuch w sterowniku o jedno oczko w górę jednocześnie przymykajac przesłonę na wentylatorze do połowy.I znów reguluj jak wyzej.

- ( ważne: po dobrym rozpaleniu palnika) czas przerwy podajnika ustaw na 90 s i ewentualnie koryguj ( co trzecie czwarte podanie - nie częściej ) .Jeśłi żar za bardzo zbliża się do krawędzi palnika w strone popielnika to wydłużaj ten czas.Jeśli żar cofa się w głąb palnika w stronę zasobnika - skracaj.

I teraz ważne:

Przy prawidłowo wyregulowanym palniku , w trybie pracy kotła , tuż przed przejsciem kotła w stan podtrzymania żar ma sie zanajdować na jak największej powierzchni palnika, ale tak aby do popielnika nie spadał żar tylko popiół.Palnik nie moze wtedy dymić.

Dymienie z prawidłowo wyregulowanego palnika dopusczalne jest zaraz po podaniu świeżej porcji paliwa na palnik ( krótko) lub tuż po przejsciu kotła ze stanu pracy w stan podtrzymania - odcięty dopływ powietrza , dużo żaru i węgla na palniku - tzw. SMAŻALNIA ;-)

- o czasie pracy podajnika nie pisze , bo jest to stały parametr - pisałem o tym wcześniej.

Jeśłi palnik zacznie w miarę stabilnie pracować, wtedy przełącz go tryb lato.Obserwuj jednocześnie czy nie rosnie Ci za bardzo temp Co na kotle ( wcześniej kocioł pracował ze sporym obciążeniem - grzejniki ).

Teraz w trybie lato kocioł będzie pracował praktycznie tylko w trybie podtrzymania.

- Przerwa podtrzymania 30- 40 minut ( jeśłi temp CO będzie za bardzo rosła , zwiększaj parametr)

 

Czasy które podałem wcześniej to tak na chybił-trafił .Wszystko zależy od kalorycznosci , ciągu kominowego , spiekalnosci itp.

To tyle reszta to kosmetyka ustawień.

I pamiętaj o jeszcze jednym , nie przesadzaj z iloscią powietrza .Jełsi będą się tworzyć spieki ( żużel) to ograniczaj powietrze.Jeśli cały czas dymi z komina , tworzy się sadza w dużej ilości - zwiększ nadmuch.Zwykle wartośc dla goszków ( mniejsza gęstość) to min -30% wartosci dmuchawy, dla miałów 20-50% - w dużym przybliżeniu.

 

I pamiętaj - kocioł tłokowy jest bardziej absorbujący, wymaga częstszej obsługi , ślimakowy bardziej wybredny , ale za to go rzadziej oglądamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie opału sprawdź czystość komory dmuchawy i czy nie zrobił Ci się nagar na płycie palnika tuż przed otworami nadmuchowymi ( od strony zasobnika) .Ma to znaczenie dla poprawnego procesu spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arthek jeszcze mam takie pytanie:

 

1. Czy u Ciebie w opcjach serwisowych sterownika ST-40 masz parametr " Pozycjonowanie tłoka "

Bo u mnie jest , a jak u Ciebie? I czy to do czegoś służy?

 

2. Przy włączenie sterownika ST-40 mamy do wyboru kilka podstawowych ustwień w tym:

-Siła nadmuchu

-Praca podajnika

-przerwa podajnika

 

natomiast w trybie serwisowym również są te parametry do ustawiania + oczywiście inne.

 

Moje pytanie brzmi:

Czy zmieniając/zwiększając np. moc nadmuchu i przerwę podajnika w podstawowych ustawieniach Kocioł będzie pracował według właśnie tych zmienionych parametów, mimo że parametry w trybie serwisowym pozostają całkowicie inne?

Czy poprostu kocioł działa wg. tych ustwień podstawowych mimo, że w serwisowym trybie są inne nastawy?

 

I odwotnie, czy zmieniając parametry w trybie serwisowym, a nie zmieniając w podstawowych ustawieniach to kocioł i tak będzie sugerował się tymi podstawowymi, mimo, że zmieniłem w trybie serwisowym nastawienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo u mnie w ST-40 jest tak:

PODSTAWOWE:

1. Temp. CO

2. Temp CWU

3. Moc nadmuchu

4. Praca podajnika

5. Przerwa podajnika

6. Tryb pracy

 

SERWISOWE:

1. Cza podania

2. Przerwa podawania

3. Siła nadmuchu

4. Praca podtrzymania

5. Przerwa podtrzymania

6. Alarm temperaturowy

7. Temp. priorytetu

8. Regulator pokoj

9. Pompa podłogowa

10. Pompa cyrkulacyjna

11. Pozycjonowanie tłkoka

12. Czas alarmu podajnika

13. Zabezpieczenie Halotronu

14. Histereza kotła

15. Histereza CWU

16. Temp. Załączania pompy

17. Opóźnienie załączania podajnika

18. Opóźnienie wyłączenia nadmuchu

19. Temp. Alarmu podajnika

20. Załączenie pompy CO

21. Temp. Alarmu kotła

22. Pompa CWU ? LATO?

23. Pokoj pompa CO

24. Typ nadmuchu

 

Piszę o tym , bo nie wiem czy zmieniali coś w sterowniku i u Ciebie jest tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo.

Parametry czasu podawania , nadmuchu , przerwy podawania ustawiasz w menu głównym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna pora news-ów z ustawieniami :D

 

Wczoraj po południu rozpaliłem Kocioł, tym samym miałem 19MJ (choć powinno się pisać o nim nie 19 lecz 18 - bo pewnie tyle ma) i odpukać Kocioł chodził bez przerwy. Nie wygasł jak to miało miejsce wcześniej po 3,4 godzinach. Mineło 12 godzin po zmianach parametrów i działa. Zobacze jak wróce z roboty czy nadal będzie chodził.

 

 

Miał 19MJ kopalnia PIAST (raczej słabiutki , tak twierdziła Pani z kopalni, bo zadzwoniłem i popytałem. Proponowała mi miał 23MJ, że fajnie się pali i często ludzie kupują. Natoamist był jeszcze miał 25MJ do wyboru)

Parametry wczorajsze:

Co 50

CWU 45

Nadmuch 10%

Podanie 10s.

Przerwa podania 2.30s

(P.S. Zaczełem od przerwy 3,20s, później zmniejszyłem na 3minuty ale nadal widziałem na moje niedoświadczone oko, że żar lekko cofał się w stronę podajnika dlatego zmieniłem na 2,30 i tak było całą noc. Dziś rano żar w połowie palnika był, popiół dopalony)

Praca w podtrzymaniu 10s.

Przerwa podtrzymania 35minut

(P.S. Na początku miałem ustawioną 40 minut ale zmieniłem na 35min , bo zauważyłem, że piec wcześniej spadł do 43st i włączał się nim nastąpiła 40minutowa przerwa)

Opóźnienie załaczania podajnika 60s

Opóźnienie wyłaczenia nadmuchu 60s

 

Arthek - jakiś komentarz do ustawień?

 

 

2. Kwestia i pytanie :

Pompa do CWU (Grundfus 25-40) jest ustawiona i pracuje na IIbiegu. Czy zmienić na Ibieg. Czy to ma znaczenie na którym biegu pracuje? Jeśli ma to jakie?

 

Prosże o podpowiedź

 

i 3 kwestia:

Dziś rano CO z zadanego 50 było na 55

CWU z zadanego 45 było na 49

Wiem, że w czasie nocy nie było odbioru ciepłej wody i to dlatego tak się podniosło? Czy należy coś korygować? Do jakiej wartości mooże się podnosić swobodnie? Czy trzeba coś zmieniać?

Arthek - jakiś komentarz pomocny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli żar masz na całym palniku i dopalony popiół w popielniku , kocioł nie wygasa i temperatura CO nie rosnie nadmiernie to co tu wiecej dodać ?

Czas przerwy 2 min 30 s to typowy czas dla miału ( gorszego - dłużej się dopala)

Ja obecnie ma miał 26,5Mj i czas przerwy 1 min 30 s.

Obserwuj wymiennik i ilość sadzy, kocioł w stanie podtrzymania będzie jej produkował b.dużo.

 

Nie wiem jaką pomę masz na myśli CO czy CWU ?

Jeśli CWU to wystarczy jak będzie na biegu I .To i tak za wydajnie jak na taki mały obieg.

 

Temp CO będzie rosła w górę , to normalne.Przecież kocioł pracuje z minimalną mocą i tak mimo wszystko za dużą jak na potrzeby bojlera ( wymiennika ).

Powiedz jaki masz wymiennik CWU ( z wężownica czy dwupłaszczowy ) ? Ile litrów ?

 

Ja na przyszły sezon grzewczy przymierzam sie do wymiany sterownika na sterownik PID.Mam dosc ciągłego latania do kotła i korygowania parametrów w seoznie grzewczym - znudziło mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł od rozpalenia jeszcze mi nie wygasł na obecnych parametrach, mimo stosowania kiepskiego opału tj. miału 19MJ Jakoś go tam sobie spala i to najważniejsze.

 

Spalanie wydaje mi się jeśli dobrze liczę to 6/7kg na dobę. Wyliczenia moje biorą sie z tego:

 

Zasobnik kwadratowy o wymiarach 43cmx43cm

Wysokość ubytku dziennie miału w podajniku to 3-3,5cm

a więc

3,5x43x43/1000=6,5kg/24h

 

Czy poprawnie to wyliczyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie wydaje mi się jeśli dobrze liczę to 6/7kg na dobę. Wyliczenia moje biorą sie z tego:

 

Zasobnik kwadratowy o wymiarach 43cmx43cm

Wysokość ubytku dziennie miału w podajniku to 3-3,5cm

a więc

3,5x43x43/1000=6,5kg/24h

 

Czy poprawnie to wyliczyłem?

 

Szkoda, że tego wyliczenia nie robi sterownik. W kotle z podajnikiem tłokowym, to jest możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barkley ,

Mam pytanko.

Z czego jest zrobiony deflektor nad palnikiem ( wokół palnika) w nowym Karo Duo ?

Szamot czy żeliwo modyfikowane ? Czy może jeszcze coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia ustawień

Optimum dla 65C

czas podawania wegla 8 sek

czas postoju podajnika 50 sek

czas podtrzymania co 7 min w podtrzymaniu podawanie węgla co 15 sek went o 60 sek dłużej czyli 75 sek

 

Powinien być zawsze stożek i wysoki płomień

 

Czytałeś w ogóle wątek ?

Wiesz jakiego kotła dotyczy i z jakim sterownikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barkley ,

Mam pytanko.

Z czego jest zrobiony deflektor nad palnikiem ( wokół palnika) w nowym Karo Duo ?

Szamot czy żeliwo modyfikowane ? Czy może jeszcze coś innego ?

 

Kurcze ale mi wbiłeś gwożdzia :lol:

 

Nie ma pojęcia co to jest Deflektor? I gdzie się ma znajdować.

Jak napiszesz jak to wygląda i gdzie mam sprawdzać to zobaczę i odpisze.

 

 

Obecnie spalanie miału 19MJ to 5,5kg/dobę - tylko CWU

Wydaje się, że to chyba dobry wynik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ,że deflektor to "coś wokół palnika" .Ma za zadanie dopalać częsci stałe np.sadzę .Płomień który pali się na palniku , jest otoczony własnie deflektorem.Teraz kwestia tego co jest u Ciebie.

W starych Karo (budowanych do 2008 roku) palnik był zabudowany płytami szamotowymi.Mnie te płyty rozleciały się po jednym sezonie.W nowszym ( od 2009 roku) Karo zastosowali obudowę palnika z zeliwa modyfikowanego ( zakupiłem ją w zeszłym roku jak rozleciały mi się płyty szamotowe) .Jestem z niej średnio zadowolony.

Dlatego pytam jak to jest w nowym KARO DUO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

dzwoniłem do Protechu i to co mi powiedzili odnośnie Deflektora w kotle Karo Duo:

"w 2010r w Karo Duo nie ma Deflektora, obenie palnik jest wzmocniony podwójnym płaszczem wodnym z blachy 8mm. "

 

Tak jak pisałeś w 2008 były płyty szamotowe, w 2009 żeliwo modyfikowane - kotły KARO

a tak jak pisałem wyżej w KARO DUO nie ma ani płyt ani żeliw.

 

Mam nadzieję, że rozjaśniłem

P.S. Nie wiem czy to dobrze, czy źle, że tego Deflektora nie ma w nowym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.